szarpanie
Re: szarpanie
Faktycznie łańcuch jest nierówno rozciągnięty. Łańcuch wraz z zębatkami zmieniałem w warsztacie. Dzisiaj byłem u nich i ponoć to normalne, że łańcuch najmocniej rozciąga się na początku do 2000 km (mam przejechane ok 500km). Trochę go naciągnąłem i chyba jest lepiej. Ale w dalszym ciągu odczuwam szarpanie.
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Re: szarpanie
Owszem, to normalne, że łańcuch w fazie "docierania" rozciąga się stosunkowo mocno, ale nie powinien rozciągać się tak nierównomiernie. Albo nie zachowałeś zasad okresu docierania i wariowałeś motocyklem za bardzo na nowym łańcuchu, albo coś jest nie tak
Co to za łańcuch dokładnie?

Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: szarpanie
z tego co pamietam to did sie przyznał do wypuszczenia na rynek jakiejś dosc duzek parti wadliwych łancuchów
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Re: szarpanie
Albo może założyłeś łańcuch o zbyt słabych parametrach wytrzymałościowych do V'ki 

Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- Pablopbs
- teksciarz
- Posty: 146
- Rejestracja: czw 14 mar 2013, 16:25
- Imię: Paweł
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lubartów
Re: szarpanie
Nie wydaje mi się żeby to się samo ułożyło, u znajomego również zauważyłem podobne zjawisko jakiś czas temu (rc36), a napęd ma już jakiś więc chyba wina nie leży w tym, że łańcuch jest "niedotarty", z reguły nowo założony napęd od razu powinien chodzić gładkotomoomo pisze:Faktycznie łańcuch jest nierówno rozciągnięty. Łańcuch wraz z zębatkami zmieniałem w warsztacie. Dzisiaj byłem u nich i ponoć to normalne, że łańcuch najmocniej rozciąga się na początku do 2000 km (mam przejechane ok 500km). Trochę go naciągnąłem i chyba jest lepiej. Ale w dalszym ciągu odczuwam szarpanie.

A z tym naciąganiem to uważaj, żeby nie było sytuacji, że naciągnąłeś łańcuch, bo w pewnym miejscu był przyluźny, a w krytycznym momencie napięcia (skoro jest nierówno rozciągnięty) będzie sztywny jak drut.
Póki nie rozumiesz spróbuj zapamiętać.
Re: szarpanie
Zobaczymy za 500 km. Łańcuch to DID 2151665 a przynajmniej taka nazwa widnieje na paragonie. Generalnie jakoś szczególnie ostro nie jeżdżę.
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Re: szarpanie
Czyli łańcuch masz ściągnięty z Larssona sądząc po kodzie:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MjE1MTY2NQ==
Niby VX jest do VFR wystarczający
Na moje wada fabryczna albo wada montażu. Trochę ciekawi mnie czemu masz łańcuch 110 ogniwowy a nie 108'o ?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MjE1MTY2NQ==
Niby VX jest do VFR wystarczający

Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
Re: szarpanie
Nie wiem kompletnie się na tym nie znam. Może ktoś coś na ten temat więcej napisać?
Mam też pytanie odnośnie luzu łańcucha. Jak sprawdzam luz po środku łańcucha to powinienem mieć 25 - 30 mm maksymalnie (czyli mogę mieć mniej np. 15 - 20mm) czy nominalnie (powinno być 25 -30 mm)? Skąd to pytanie - jak sprawdzam luz na środku łańcucha to przy luzie 25 - 30 mm u góry łańcuch dotyka wahacza więc nie do końca jestem wstanie sprawdzić czy jest on poprawny.
Mam też pytanie odnośnie luzu łańcucha. Jak sprawdzam luz po środku łańcucha to powinienem mieć 25 - 30 mm maksymalnie (czyli mogę mieć mniej np. 15 - 20mm) czy nominalnie (powinno być 25 -30 mm)? Skąd to pytanie - jak sprawdzam luz na środku łańcucha to przy luzie 25 - 30 mm u góry łańcuch dotyka wahacza więc nie do końca jestem wstanie sprawdzić czy jest on poprawny.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: śr 25 cze 2014, 21:17
- Imię: Pawel
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: szarpanie
Witam posiadam vfr 2002 r z przebiegiem o dziwo oryginalnym 12000 km. wszystko w moto smiga od poczatku ( oprócz oleju, filtrów itp) swiece nie zmieniane. Mam identyczny problem z szarpaniem przy w/w obrotach na prościutkim asfalcie. Objawy są takie jakby na sekunde lub dwie nie spalało mieszanki ( może to swiece do wymiany). Jeżeli odnajdziesz przyczynę za info będę wdzięczny.
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: szarpanie
a może czas dobrze przeciagnąć moto? przy takim przebiegu i takim czasie najpierw bym wymienił olej i dał po garach dobrze
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: szarpanie
Jeśli łańcuch jest w jakiejś pozycji znacznie mocniej napięty niż w innej to albo łańcuch albo któraś zębatka są wadliwe.
Nie ma takiej opcji, żeby nowy napęd się naprężał jeżeli nie jest wadliwy. Wina może ewentualnie leżeć po stronie mechanika, który źle zakuł łańcuch.
Zakułem ostatnio 2x DID'a w swojej VFR i kumpla CBR i oba były równomiernie naciągnięte w każdej pozycji tylnego koła.
Sprawdź to zakute ogniwo czy luźno pracuje. Możesz poluzować łańcuch i powyginać go rękoma na tym ogniwie, na którym jest zakuty. Powinien pracować tak samo luźno jak na pozostałych. Jeśli wszystkie ogniwa pracują luźno to albo łańcuch jest walnięty albo najprawdopodobniej tylna zębatka.
Sprawdź też to łożysko na wałku zdawczym. Poluźnij łańcuch i pociągaj przednią zębatkę w górę, dół, przód i tył motocykla. Nie powinna mieć najmniejszego luzu.
Nie ma takiej opcji, żeby nowy napęd się naprężał jeżeli nie jest wadliwy. Wina może ewentualnie leżeć po stronie mechanika, który źle zakuł łańcuch.
Zakułem ostatnio 2x DID'a w swojej VFR i kumpla CBR i oba były równomiernie naciągnięte w każdej pozycji tylnego koła.
Sprawdź to zakute ogniwo czy luźno pracuje. Możesz poluzować łańcuch i powyginać go rękoma na tym ogniwie, na którym jest zakuty. Powinien pracować tak samo luźno jak na pozostałych. Jeśli wszystkie ogniwa pracują luźno to albo łańcuch jest walnięty albo najprawdopodobniej tylna zębatka.
Sprawdź też to łożysko na wałku zdawczym. Poluźnij łańcuch i pociągaj przednią zębatkę w górę, dół, przód i tył motocykla. Nie powinna mieć najmniejszego luzu.
Mam takie samo zdanie. Albo zestaw jest wadliwy albo źle zakuty... Sprawdził bym tylko to łożysko na wałku zdawczym.Vermilion pisze:Niby VX jest do VFR wystarczającyNa moje wada fabryczna albo wada montażu.
Bo to V-Tec...?Vermilion pisze:Trochę ciekawi mnie czemu masz łańcuch 110 ogniwowy a nie 108'o ?
To albo Cię nie zrozumieli albo świadomie palą głupa. Łańcuch się "rozciąga" przez całe swoje "życie" ale przez 90% tego okresu powinien rozciągać się równomiernie. Dopiero jak już napęd jest u kresu swoich sił to łańcuch wyciąga się nierównomiernie i wtedy trzeba go jak najszybciej wymienić bo może narobić bałaganu.tomoomo pisze:Faktycznie łańcuch jest nierówno rozciągnięty. Łańcuch wraz z zębatkami zmieniałem w warsztacie. Dzisiaj byłem u nich i ponoć to normalne, że łańcuch najmocniej rozciąga się na początku do 2000 km (mam przejechane ok 500km).
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: szarpanie
eeeee.... jak mu dobrze przywalisz to się powyciąga od razu, a nie jak będzie koniec.. trzeba go dobrze smarować, coby się sztywny nie robił i musi być odpowiednio naciągnięty.
Poza tym - "kolego" Pompon - mamy tu taki dział jak POWITALNIA viewforum.php?f=33
i tam się możesz z nami przywitać, pisząc coś o sobie, a nie włazisz tu z buciorami jak do chlewa, bo masz problem. Ma on kogoś zainteresować?

Poza tym - "kolego" Pompon - mamy tu taki dział jak POWITALNIA viewforum.php?f=33
i tam się możesz z nami przywitać, pisząc coś o sobie, a nie włazisz tu z buciorami jak do chlewa, bo masz problem. Ma on kogoś zainteresować?


-
- Posty: 2
- Rejestracja: śr 25 cze 2014, 21:17
- Imię: Pawel
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: szarpanie
Wymieniłem swiece w swojej vfrce, silnik pracuje równiej i lepiej reaguje na gaz ale szarpania dalej wystepują. Może ktoś z was zna przyczynę a moze ktoś z krk lub okolic zechciałby przejechać sie i podzielić swoimi uwagami. Dodam że szarpanie i wyczuwalny chwilowy spadek mocy ( mulenie) wystepuje tylko gdy motorek jest utrzymywany na stałych obrotach, jezeli odkreca sie manete to rwie bez tych objawów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości