-
GregRdm
- Posty: 12
- Rejestracja: sob 07 cze 2014, 10:01
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: GregRdm » ndz 08 cze 2014, 15:03
Panowie mam problem, kupiłem VTR w naprawdę dobrych pieniądzach. Wszystko powymieniane na sezon i tu pojawia się problem. Dosyć mocno na niskich obrotach słychać łańcuszki rozrządu. I teraz moje pytanie, czy lepiej zainwestować w nowe napinacze, może poszukać jakiś mechanicznych, czy lepsza opcja była by wymiana sprężyn w napinaczach. Jeżeli to nie pomoże to wymiana lancuszkow.
Mam nadzieje ze mogę liczyć na Waszą pomoc

Pozdrawiam
Grzesiek

-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » ndz 08 cze 2014, 15:57
najtańsza wersja to sprężynki trochę droższa to napinacze mechaniczne i najlepsza to łańcuchy + napinacze ale to już wysokie koszty
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
GregRdm
- Posty: 12
- Rejestracja: sob 07 cze 2014, 10:01
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: GregRdm » ndz 08 cze 2014, 16:29
mówisz że mechaniczne napinacze można by wykorzystać ? czy to nie jest szkodliwe dla silnika ??
Pozdrawiam
Grzesiek

-
Buła
- klepacz

- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
-
Kontakt:
Post
autor: Buła » ndz 08 cze 2014, 20:23
Zrób coś z tym bo to chyba wada VTR i skutki nie są ciekawe,pare osób ma VTR na forum to pewnie podpowiedzą.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
-
GregRdm
- Posty: 12
- Rejestracja: sob 07 cze 2014, 10:01
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: GregRdm » ndz 08 cze 2014, 21:12
taki sam przypadek miałem w F2 i wymieniłem na mechaniczny napinacz, niestety bez większej wiedzy. teraz trochę poczytałem i stwierdziłem że nie będę ryzykował. zacznę od wymiany sprężyn w napinaczach, jeżeli to nie pomoże to wymienię łańcuszki.
Pozdrawiam
Grzesiek

-
kiki
- ostry klepacz

- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » ndz 08 cze 2014, 21:56
A powiedz mi jak napniesz taką sprężyne -z jaką siłą?
Dla mnie rozwiązanie jest jedno- jeśli znasz się troche na mechanice to ładuj manualne napinacze i tyle- co kilka kkm zrobisz lekką regulacje i gites będzie

-
GregRdm
- Posty: 12
- Rejestracja: sob 07 cze 2014, 10:01
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: GregRdm » ndz 08 cze 2014, 22:11
czy znam się na mechanice - zawsze można znać się lepiej. w F2 nie bałem się zakładać napinacza mechanicznego z tego względu że moto było już mocno wysłużone. VTR to dla mnie spełnienie marzeń i boję sie takiego rozwiązania. Kurka sam już nie wiem czy pakować się w mechaniczne czy zacząć od wymiany sprężyn. A jak napnę sprężyne - tego jeszcze nie wiem

Pozdrawiam
Grzesiek

-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » ndz 08 cze 2014, 22:25
ja po zakupie zmieniałem oba napinacze na nowe. 'zmieniałem' to wielkie słowa, Olo mi zmieniał

a wie chłop co robi, to czemu nie? Wolałem raz wydać i mieć spokój, w internecie piszą że wadę mają tylko pierwsze roczniki, moja jest '99 podobnie jak Achmeda - a jemu sprężyna poszła... dlatego lepiej wydać swoje, niż potem kombinować z silnikiem..
-
GregRdm
- Posty: 12
- Rejestracja: sob 07 cze 2014, 10:01
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: GregRdm » ndz 08 cze 2014, 22:40
gdzie kupiłeś nowe i jaki to koszt ??
Pozdrawiam
Grzesiek

-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » ndz 08 cze 2014, 22:56
serwis hondy.
nie pamiętam, ale wyszło coś po ok 250-300zł za napinacz, z tym że moje miały żółtą kropkę, a te mają różową.
-
kiki
- ostry klepacz

- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » ndz 08 cze 2014, 23:16
Manualne są ok

- nawet
Olo je do siebie założył:).Przy manualnym ważne są dwie sprawy:
- skok manualnego napinacza musi być taki sam jak oryginału
-napinamy delikatnie i co jakiś czas kontrolujemy
Jak ktoś lubi grzebać przy motku poradzi sobie z taką operacją. A jak nie to nowe napinacze od hondy:).
I to co napisał emil - Achmedowi sprężyna pękła i głowica poszła na złom...
-
Achmed
- klepacz

- Posty: 1900
- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
- Imię: Marek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Achmed » pn 09 cze 2014, 10:03
Cześć
Żadnych sprężynek ! Tyko nowe oryginalne napinacze, w mojej byłej dzięki "oszczędności" wymieniałem przednią głowicę dwa razy kosztowało mnie to więcej niż łańcuchy i napinacze razem wzięte, więc jak jeszcze raz mi ktoś powie o wymianie sprężynek...
Emil a moja była z 2001 r, więc produkcja ma tu niewiele wspólnego, większość latających Firestormem lub Viadrem wie że napinacze trzeba wymienić po 30-35 tyś km, co prawda w serwisówce piszą coś o 100 tyś ale ja bym nie ryzykował.
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » pn 09 cze 2014, 10:27
Achmed, ale na forum wiadra właśnie ludzie wymieniają same sprężynki... też temat czytałem na ichnym forumie..
może 2001, ja mam 99 a piszą, że niby tylko 97 miały problemy z napinaczami, jak widać nie ma co wierzyć w internety

tylko tak jak mówisz, zmieniać częściej.
-
Buła
- klepacz

- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
-
Kontakt:
Post
autor: Buła » pn 09 cze 2014, 10:44
A nie jest tak że Viadro ma trochę inny silnik?
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
-
Achmed
- klepacz

- Posty: 1900
- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
- Imię: Marek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Achmed » pn 09 cze 2014, 11:07
Buła pisze:A nie jest tak że Viadro ma trochę inny silnik?
A co ma innego? Wałki w głowicy, dysze w gaździorach, na pewno inne ( zmniejszona moc i moment) ale reszta jest identyczna a i nowsze modele są na wtrysku ale to inny rozdział.
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość