Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
ludwip
bywalec
bywalec
Posty: 40
Rejestracja: pt 09 sie 2013, 18:48
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna

Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?

Post autor: ludwip » pn 14 kwie 2014, 23:15

Czesc,
Nie wiem czy mieliscie kiedykolwiek ten problem, ale wlasnie zatankowalem do mojego Vteca do pelna paliwo wysoko oktanowe (Tesco Momentum 99) … no i pojawil sie problem.
Od razu po zatankowaniu i odpaleniu pojawily mi sie dwa bledy na lampce PGM Fi. Bledy to 1 oraz 9.
No i teraz pytanie, czy mieliscie kiedykolwiek podobne problemy i jesli tak to jak to rozwiazaliscie?
Planuje wyczyscic bledy jutro i zobaczyc. No i zastanawiam sie czy jesli bledy pozostana nadal to czy nie warto byloby spuscic paliwo z baku?
Jakieklowiek podpowiedzi mile widziane ;)
Z gory dzieki.

andreas
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
Imię: Andrzej
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stare Pole/DK-22

Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?

Post autor: andreas » pn 14 kwie 2014, 23:31

Ja cały czas jeżdżę na 98 i nie mam żadnych problemów.
Kiedyś wlałem na stacji z nazwą jak te słodycze, na "Ne..." 98 i śmierdziała nie wiem czym, była gorsza niż 95 :shock:

Awatar użytkownika
ludwip
bywalec
bywalec
Posty: 40
Rejestracja: pt 09 sie 2013, 18:48
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna

Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?

Post autor: ludwip » pn 14 kwie 2014, 23:47

Kurcze, pewnie ja trafilem na taki "slodycz" ;)

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?

Post autor: Fakir » wt 15 kwie 2014, 07:52

ludwip pisze: Bledy to 1 oraz 9.
a patrzył czego to są błędy? :wink:

1 to błąd MAP sensora
9 to błąd IAT sensor - intake air temperature - czujnik temperatury powietrza na dolocie
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
ZioLek-82-
klepacz
klepacz
Posty: 581
Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łochów

Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?

Post autor: ZioLek-82- » wt 15 kwie 2014, 10:07

A co do paliwa to rekomendowane jest 95 czy 98 do Fi ??
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..

Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /

rafal223
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
Imię: Rafał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?

Post autor: rafal223 » wt 15 kwie 2014, 10:33

Na 95% rekomendowane jest 95 :) ale zdaje się, że nie powinno mieć to większego wpływu na jazdę, bo liczba oktanowa to jedynie miara odporności paliwa na spalanie stukowe, detonacyjne.

Awatar użytkownika
ludwip
bywalec
bywalec
Posty: 40
Rejestracja: pt 09 sie 2013, 18:48
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna

Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?

Post autor: ludwip » wt 15 kwie 2014, 21:04

Fakir pisze:
ludwip pisze: Bledy to 1 oraz 9.
a patrzył czego to są błędy? :wink:

1 to błąd MAP sensora
9 to błąd IAT sensor - intake air temperature - czujnik temperatury powietrza na dolocie
Patrzyl, patrzyl :)
I dzis z rana poszedl do garazu, odkreca plastik, ale pomyslal, zeby odpalic, no i juz sie bledy nie wlaczaly :)
Takze git, nie wiem skad one sie pojawily
Dzieki za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Bledy przez paliwo wysoko oktanowe?

Post autor: Vermilion » czw 15 maja 2014, 21:08

Rafal223 - tak faktycznie wyższa oktanowa to owszem odporność paliwa na spalanie stukowe, ale dalszą konsekwencją wyższej LO jest wyższa temp. zapłonu i bardziej łagodny przebieg spalania - co wiąże się m.in. z niższą mocą pojazdu (jeśli nie został fabrycznie nastawiony na paliwo o wyższej LO). W praktyce dotyczy to paliw do 98 LO. Co innego z paliwami 99+, tam wyższa liczba oktanowa jest niejako efektem ubocznym zastosowania dodatków - związków azotu. Faktycznie paliwo ma wyższą odporność na spalanie stukowe, ale dzięki zastosowaniu owych związków zapłon mimo, że następuje przy wyższej temp. (ciśnieniu) to również następuje dynamiczniej. Faktyczna korzyść z korzystania z paliwa 98 zamiast 95 (o ile pozwala na to konstrukcja silnika) polega tylko i wyłącznie na niższym spalaniu /100km tego paliwa ze względu własnie na łagodniejszy przebieg spalania. Cała reszta ew. zysków to tylko efekt placebo :)
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości