Spotkało i mnie - regulator?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Morgon
Posty: 3
Rejestracja: wt 08 kwie 2014, 21:31
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Morgon » wt 08 kwie 2014, 21:45

Witam to ja podepnę się pod temat. Wracając z wycieczki wywaliło mi wyświetlacz obrotów, prędkościomierz i kierunki. Potem moto padło. Odpaliłem z aku samochodu, a że do domu miałem blisko więc jakoś się dotoczyłem. Dzisiaj pomierzyłem napięcie i dziwna sprawa moto odpaliło od strzała. Napięcie w spoczynku coś koło 12,03 V. Na jałowych obrotach zaczęło spadać do 11.98 po czym na chwilkę powyżej 12 i znowu na 11,9 (oczywiście światła okresowo raz jaśniej raz ciemniej). Przy podniesieniu obrotów napięcie ładnie podnosiło się nawet do 13.7. Po czym kiedy odpalił się wentylator na wolnych obrotach spadło już do 11,5 a przy gazowaniu ledwo dosięgało do 12.5. Z tego co mi wiadomo to poprzedni właściciel wymienił alternator ale zostawił stary regulator. Obwiniając regulator dzisiaj go wymontowałem i sprawdziłem wg. tej instrukcji: http://www.electrosport.com/technical-r ... -guide.pdf. Wszystko wyszło jak powinno. Czyli jednak alternator znowu padł? Napięcie się podnosi przy gazowaniu więc jakby alternator padł nie powinno się tak dziać. Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: kamil grudziadz » wt 08 kwie 2014, 22:35

no witaj,witaj
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: kiki » śr 09 kwie 2014, 10:42

Morgon pisze:Witam to ja podepnę się pod temat. Wracając z wycieczki wywaliło mi wyświetlacz obrotów, prędkościomierz i kierunki. Potem moto padło. Odpaliłem z aku samochodu, a że do domu miałem blisko więc jakoś się dotoczyłem. Dzisiaj pomierzyłem napięcie i dziwna sprawa moto odpaliło od strzała. Napięcie w spoczynku coś koło 12,03 V. Na jałowych obrotach zaczęło spadać do 11.98 po czym na chwilkę powyżej 12 i znowu na 11,9 (oczywiście światła okresowo raz jaśniej raz ciemniej). Przy podniesieniu obrotów napięcie ładnie podnosiło się nawet do 13.7. Po czym kiedy odpalił się wentylator na wolnych obrotach spadło już do 11,5 a przy gazowaniu ledwo dosięgało do 12.5. Z tego co mi wiadomo to poprzedni właściciel wymienił alternator ale zostawił stary regulator. Obwiniając regulator dzisiaj go wymontowałem i sprawdziłem wg. tej instrukcji: http://www.electrosport.com/technical-r ... -guide.pdf. Wszystko wyszło jak powinno. Czyli jednak alternator znowu padł? Napięcie się podnosi przy gazowaniu więc jakby alternator padł nie powinno się tak dziać. Z góry dzięki za pomoc.
sprawdź jakie napiecie daje altek pomiedzy fazami. Jesli jest około 70 V to upalony jest regulator.

Morgon
Posty: 3
Rejestracja: wt 08 kwie 2014, 21:31
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Morgon » śr 09 kwie 2014, 20:19

Między fazami czyli masz na myśli pomiędzy tymi żółtymi kabelkami które wchodzą w regulator? Pomierzyłem na wypiętym reglu (moto na samym akku) i ekhm coś nie bangladesz bo pokazywał raptem 3V :shock: . Przecież przy takim napięciu w ogóle nie powinno być ładowania a jednak wcześniej przy gazowaniu napięcie rosło do 13... Albo coś źle teraz pomierzyłem albo alternator padł już drugi raz w ciągu roku :|

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: kiki » śr 09 kwie 2014, 20:53

Morgon pisze:Między fazami czyli masz na myśli pomiędzy tymi żółtymi kabelkami które wchodzą w regulator?
tak, dokładnie. Daj znać co wyjdzie

Morgon
Posty: 3
Rejestracja: wt 08 kwie 2014, 21:31
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Morgon » śr 09 kwie 2014, 21:44

Tak jak napisałem wyżej wyszło coś koło 3 voltów na wszystkich kombinacjach. Przecież to chyba niemożliwe? Sprawdzałem 10 razy czy miernik ustawiony na prąd zmienny i faktycznie tak jest. Sprawdziłem też opory wg. tego filmu

Wyszedł 0,001 ohma na wszystkich konfiguracjach. Jakby coś było upalone to opór powinien być duuużo większy na mój zdrowy rozsądek.

Awatar użytkownika
kajzera
Posty: 2
Rejestracja: sob 12 maja 2012, 09:07
Imię: Sebastian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: kajzera » ndz 13 kwie 2014, 12:36

Też podepnę się pod temat, bo dopadło i mnie :( i tu moje pytanie ponieważ po poczytaniu forum dostaje już mentliku informacyjnego co do wyboru regla. Pytanie mam czy do rc46 2000r. moge założyć ten z DUCATI ENERGIA np. http://allegro.pl/ducati-energia-regula ... 84854.html , czy lepiej dołożyć i kupić tourmaxa dedykowanego do mojej VFRki, no i przedewszystkim czy ktoś montował zmiennik od innego modelu i czy dobrze się sprawuje ?
Zwyciężają Ci, co wierzą, że mogą !

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Arnold » ndz 13 kwie 2014, 12:47

Ducati nie podejdzie bo ma gniazdko w obudowie, a RC46 mają wtyczki i gniazdka na wyprowadzonych przewodach. Tourmaxa ludzie chwalą. Ja mam z jakiejś SVki i też się spisuje dobrze. ;)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kajzera
Posty: 2
Rejestracja: sob 12 maja 2012, 09:07
Imię: Sebastian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: kajzera » ndz 13 kwie 2014, 14:15

Arnold czytałem o Twoim reglu z SVki tyle że nówki cenowo nie różnią się dużo w porównaniu do Tourmaxa i chyba sie zdecuduje na niego. Co do wew kostki w ducati to nie problem i tak w planie mam przerobienie połączenia i wywalenie kostki ale to jeszcze do przemyślenia, muszę zobaczyć jak ta w moim moto i czy jest sens przeróbki. Poza tym w poniedziałek dopiero w serwisie sprawdzą czy altek po dupie nie dostał i nie trzeba go regenerować. Szkoda, że nie wiesz od którego to modelu SVki masz regler, a jakies oznaczenie fabryczne dasz rade podrzucić ?
Zwyciężają Ci, co wierzą, że mogą !

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Arnold » ndz 13 kwie 2014, 14:44

Ja kupiłem pierwszy lepszy, używany, w dobrej cenie regler który ma 7 przewodów. I tyle. A że padło akurat na jakąś SVkę to już nie moja wina. Montowanie Ducati i dorabianie kostki oraz usunięcie oryginalnych połączeń mija się z celem. Bo dalej masz kostkę połączeniową tyle tylko, że w obudowie reglera.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: kubatron2 » ndz 13 kwie 2014, 16:39

Arnold pisze:Ja kupiłem pierwszy lepszy, używany, w dobrej cenie regler który ma 7 przewodów. I tyle. A że padło akurat na jakąś SVkę to już nie moja wina. Montowanie Ducati i dorabianie kostki oraz usunięcie oryginalnych połączeń mija się z celem. Bo dalej masz kostkę połączeniową tyle tylko, że w obudowie reglera.
ale karzda kostka to przypuszczalne zródło awari tak ze im ich mniej tym lepiej

Awatar użytkownika
Fankas
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
Imię: Fankas
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Fankas » pn 14 kwie 2014, 22:02

panowie jak to w koncu jest z tym ladowaniem?? jaki zakres jest poprawny-optymalny??
w zeszlym roku padl mi aku(rozruch ponizej 10v) tak to jest jak sie zostawia aku na zime w motorze :evil: wiec ladowanie tez juz nie bylo pierwszej jakosci...
ten sezon przywital france nowym aku i... no i wlasnie...
na wolnych ladowanie jakies 13.5v czy cos... a z obrotami jak to nie ktorym maleje do jakies 13.3 ale bez obciazenia...
ale przy pelnym obciazeniu(manety swiatla itd) jest juz 12,8-12.7
i teraz kurde co z tym?
kosztke na zoltych przewodach wywalilem bo koncowki byly przysniedziale
napiecie na czarnej kostce takie jak na aku wiec opor instalacji chyba nie wchodzi w gre...
altek na wszystkich parach mial takie same napiecie. ale nie pamietam jakie... chodzi mi po glowie 10v ale to chyba cos teraz pier*** farmazony bo to niemozliwe
czyzby i mnie czeklaa wymiana reglera??
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die

Born to be wild

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: poscig » pn 14 kwie 2014, 23:58

Niestety czeka Ciebie wymiana, bo aku będzie niedoładowane. Optymalne ładowanie jest na poziomie 14,4 V Czesto pod obciązeniem regultor daje nawet większe ładowanie niż bez włączonych odbiorników.
Odnośnie pomiarów altka jest masa informacji w tym temacie.

Awatar użytkownika
Fankas
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
Imię: Fankas
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Fankas » wt 15 kwie 2014, 10:44

a juz mialem glupia nadzieje ze moze jednak...
zycia nie oszukasz :P
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die

Born to be wild

Awatar użytkownika
mir
Posty: 17
Rejestracja: pn 21 sty 2013, 21:15
Imię: Mirek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: mir » sob 19 kwie 2014, 00:08

No i mnie dopadły problemy z regulatorem. Na wolnych obrotach ze światłami ma coś 12.8 ale podczas zwiększania obrotów ładowanie rośnie do ponad 18V. Możecie podać namiary na tego kolesia który sprzedaje regulatory?
" w życiu piękne są tylko chwile "

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości