Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
arekkondrat5
Posty: 16
Rejestracja: sob 01 mar 2014, 12:18
Imię: arek
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.

Post autor: arekkondrat5 » sob 08 mar 2014, 20:27

Aha ok spoko :D Ale i tak jutro spróbuje :D

Awatar użytkownika
WąskiVFR
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: pn 19 kwie 2010, 20:27
Imię: Andrzej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kozy

Re: Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.

Post autor: WąskiVFR » ndz 09 mar 2014, 10:59

Widzę, że zostałem wywołany do tablicy przez Gacola. Z tym gaśnięciem to było tak. Przy ostrym pałowaniu na dwupasie miałem objawy jakby paliwa brakowało, moto zaczynalo przerywać i gasło, jakbym zapłon mu wyłączył. Przekręcałem tylko kluczykiem w pozycję "0 włączałem z powrotem i jechałem dalej. Przyczyną był ten mechanizm w pompie paliwa. Tzn te styki co są w środku wypaliły się. Wymieniasz takie coś
http://allegro.pl/pompa-paliwa-zestaw-n ... 40542.html
i problem załatwiony. Specjalnych umiejętności nie potrzeba do wymiany tego.
Pan Wąski jest DEBEŚCIAK i jego Mafia też :D

Mysza
Posty: 15
Rejestracja: śr 05 mar 2014, 19:30
Imię: Witek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.

Post autor: Mysza » ndz 09 mar 2014, 19:32

Panowie, usystematyzujmy, bo bałagan :) Pompa w VFR jest pompą przeponową napędzaną elektromagnesem. Jedno uderzenie elektromagnesu wciska przeponę która wraca odpychana sprężyną. Są też odpowiednio ustawione dwa zaworki zwrotne dzięki którym paliwo jest przepychane z baku do gaźników a nie odwrotnie. Żeby nie motać impulsatora który będzie włączał elektromagnes, producent wymyślił taki sprytny pstryczek, który załącza elektromagnes jak przepona wróci w swoje pierwotne położenie. Dlatego pompka pyka i pompuje. Im większe zapotrzebowanie na paliwo, tym szybciej wraca przepona. Gdyby zatkać całkowicie odpływ paliwa, przepona nie wróci lub wróci bardzo po woli (jeśli będą uwalone zaworki zwrotne to wróci i tyknie od nowa). I tak sobie to działa, że jak iglicowe zamkną to pompa nie pracuje. Ale wyobraźcie sobie sytuację że pęka rurka doprowadzająca paliwo. Pompa zaczyna pompować bez oporów, tyka coraz szybciej i pompuje paliwo na rozgrzany silnik. Motocykl gaśnie bo nie ma paliwa w gaźnikach. A pompa co robi? Przestaje pracować. A dlaczego? Bo jako zabezpieczenie odłącza ją PRZEKAŹNIK, który nie jest tutaj zwykłym przekaźnikiem. On włącza pompę tylko, gdy widzi impuls z cewki! Dlatego też po włączeniu zapłonu pompa nie pompuje.

Można zastosować pompę wirnikową, ale KONIECZNIE od układu paliwowego gaźnikowego. Zwykły przekaźnik - błąd. Pompa będzie pracować po włączeniu zapłonu, a tego nie chcemy.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.

Post autor: figaro » ndz 09 mar 2014, 20:47

Mysza pisze:...Pompa w VFR jest pompą przeponową napędzaną elektromagnesem. Jedno uderzenie elektromagnesu wciska przeponę która wraca odpychana sprężyną. Są też odpowiednio ustawione dwa zaworki zwrotne dzięki którym paliwo jest przepychane z baku do gaźników a nie odwrotnie. Żeby nie motać impulsatora który będzie włączał elektromagnes, producent wymyślił taki sprytny pstryczek, który załącza elektromagnes jak przepona wróci w swoje pierwotne położenie. Dlatego pompka pyka i pompuje. Im większe zapotrzebowanie na paliwo, tym szybciej wraca przepona. Gdyby zatkać całkowicie odpływ paliwa, przepona nie wróci lub wróci bardzo po woli (jeśli będą uwalone zaworki zwrotne to wróci i tyknie od nowa). I tak sobie to działa, że jak iglicowe zamkną to pompa nie pracuje. Ale wyobraźcie sobie sytuację że pęka rurka doprowadzająca paliwo. Pompa zaczyna pompować bez oporów, tyka coraz szybciej i pompuje paliwo na rozgrzany silnik. Motocykl gaśnie bo nie ma paliwa w gaźnikach. A pompa co robi? Przestaje pracować. A dlaczego? Bo jako zabezpieczenie odłącza ją PRZEKAŹNIK, który nie jest tutaj zwykłym przekaźnikiem. On włącza pompę tylko, gdy widzi impuls z cewki! Dlatego też po włączeniu zapłonu pompa nie pompuje...
Mysza :huura
Piekny, zwięzły i syntetyczny opis pracy pompy paliwa :ok

Wypada chyba nadmienić, że gaźnik zasilany jest w pierwszej kolejności paliwem znajdującym się w komorze pływakowej.
Zadaniem pompy jest praca z taką częstotliwością /odpowiednią do obrotów silnika/, aby utrzymać na stałym poziomie paliwo w owej komorze.
Brak sygnału z impulsatora = brak iskry + brak reakcji pompy :!:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Mysza
Posty: 15
Rejestracja: śr 05 mar 2014, 19:30
Imię: Witek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Przekaźnik pompy paliwa Honda vfr 750F 1986r.

Post autor: Mysza » pn 10 mar 2014, 06:53

Oczywiście, gaźnik zasilany jest paliwem z komory, a pompa dopompowuje paliwo do momentu odcięcia zaworem iglicowym w komorze pływakowej.

Brak iskry = brak zasilania pompy paliwa - tak bym to ujął,

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości