Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
cugi253
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 20 mar 2013, 10:11
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.

Post autor: cugi253 » pn 16 wrz 2013, 13:35

Witam,uruchamiam quada z silnikiem vfr750 RC36, dostałem instalacje elektryczna bez przekaźnika pompy paliwa. Chciałbym pompę paliwa uruchomić, ale jest problem. Chciałbym kupić zwykły przekaźnik samochodowy za 10 zł, są tam 4 piny i go podłączyć. Problem polega na tym że na schemacie i wtyczka do podłączenia ma tylko 3 piny. Czy ktoś może mi pomóc, pokazać jak podłączyć na jakimś prostym rysunku.

Nie chciałbym kupować oryginalnego bo cena przekracza 100 zł;/

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.

Post autor: juhass » pn 16 wrz 2013, 15:20

Nie żebym przeglądał te rysunki i patrzył jak to jest w manualu ale... Czy przypadkiem różnica 3 a 4 piny nie wynika z rozszycia na dwa (lub nie) masy układu? ;)

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.

Post autor: brylek22 » pn 16 wrz 2013, 17:51

też tak obstawiam że do wtyczki dochodzi tylko jedna masa

cugi253
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 20 mar 2013, 10:11
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.

Post autor: cugi253 » pn 16 wrz 2013, 20:16

hmm o to juz duzo. Do przekaxnika dochodzi kabel zolto/czerwony z cewki zapłonowej, czarno/niebieski z pompy paliwa oraz czarny króry idzie ze stacyjki poprzez bezpieczniki.

To które to jest masa a ktore +

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.

Post autor: emil » pn 16 wrz 2013, 20:26

sciagnij se schemat, jest tego w pizdu na necie. ktos ma iść rozebrać moto, zeby Ci odpowiedzieć? troche inwencji własnej

cugi253
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 20 mar 2013, 10:11
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.

Post autor: cugi253 » wt 17 wrz 2013, 18:59

schemat to ja mam. Ale ja sie pytam jak podlaczyc normalny przekaznik gdzie sa dwie masy i dwa plusy, w układ w naszych moto. A VFR750 jest 3 przewody.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.

Post autor: Arnold » wt 17 wrz 2013, 19:03

Zewrzeć dwie masy na przekaźniku.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
skoch84
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 26 gru 2009, 23:05
Imię: Staszek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.

Post autor: skoch84 » czw 19 wrz 2013, 20:18

jakie dwie masy?
Jeśli jest to standardowy przekaźnik to powinno być:
-stałe 12V do styku roboczego (w tym przypadku żółto/czerwony)
-12V np po stacyjce, do zasilania cewki (czarny)
-masa do zasilania cewki
-odejście ze styku roboczego, na nim pojawi się 12V po podaniu napięcia na cewkę (czarno/niebieski)

Nie widzę schematu i nie jestem pewien, którym przewodem powinna być zasilana cewka przekaźnika. Czy na styk roboczy dochodzi + ze stacyjki, czy + z cewki zapłonowej. Efekt finalny teoretycznie powinien być ten sam, ale praktyka czasami nie idzie w parze z teorią
Almera N15 GA14DE '98
Honda VFR 750 RC36I '91

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.

Post autor: emil » czw 19 wrz 2013, 20:42

moze miec plus zwarty i sterowane jest sygnałem zerowym ;) wszystko zalezy od konstrukcji, a nie chce mi się szukać schematu, zainteresowany mógł go tu wrzucić.

ale z tego co kojarze, to do przekaźnika idzie sterowanie cewki 1., więc pewnie plusem, skoro z bezpieczników idzie czarny, to cos chyba pomyliłeś, bo pompa będzie sterowana też plusem. Przejrzyj schemat dokładnie. Jeśli chodzi o masę, to honda zazwyczaj stosuje kolor ZIELONY.

moze byc tak, ze dostaje zasilanie czarnym na stałe, sygnał z cewki jest zmienny, raz jest raz nie, bo steruje nią impulsator, więc mozna powiedziec, ze jak dostaje mase to działa, a to co wychodzi na pompe to ten plus przeniesiony z czarnego w momencie, gdy z cewki podawany jest minus. innego pomysłu nie mam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości