Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
Witam,uruchamiam quada z silnikiem vfr750 RC36, dostałem instalacje elektryczna bez przekaźnika pompy paliwa. Chciałbym pompę paliwa uruchomić, ale jest problem. Chciałbym kupić zwykły przekaźnik samochodowy za 10 zł, są tam 4 piny i go podłączyć. Problem polega na tym że na schemacie i wtyczka do podłączenia ma tylko 3 piny. Czy ktoś może mi pomóc, pokazać jak podłączyć na jakimś prostym rysunku.
Nie chciałbym kupować oryginalnego bo cena przekracza 100 zł;/
Nie chciałbym kupować oryginalnego bo cena przekracza 100 zł;/
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
Nie żebym przeglądał te rysunki i patrzył jak to jest w manualu ale... Czy przypadkiem różnica 3 a 4 piny nie wynika z rozszycia na dwa (lub nie) masy układu? 

- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
też tak obstawiam że do wtyczki dochodzi tylko jedna masa
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
hmm o to juz duzo. Do przekaxnika dochodzi kabel zolto/czerwony z cewki zapłonowej, czarno/niebieski z pompy paliwa oraz czarny króry idzie ze stacyjki poprzez bezpieczniki.
To które to jest masa a ktore +
To które to jest masa a ktore +
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
sciagnij se schemat, jest tego w pizdu na necie. ktos ma iść rozebrać moto, zeby Ci odpowiedzieć? troche inwencji własnej
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
schemat to ja mam. Ale ja sie pytam jak podlaczyc normalny przekaznik gdzie sa dwie masy i dwa plusy, w układ w naszych moto. A VFR750 jest 3 przewody.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
Zewrzeć dwie masy na przekaźniku.
- skoch84
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 26 gru 2009, 23:05
- Imię: Staszek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
jakie dwie masy?
Jeśli jest to standardowy przekaźnik to powinno być:
-stałe 12V do styku roboczego (w tym przypadku żółto/czerwony)
-12V np po stacyjce, do zasilania cewki (czarny)
-masa do zasilania cewki
-odejście ze styku roboczego, na nim pojawi się 12V po podaniu napięcia na cewkę (czarno/niebieski)
Nie widzę schematu i nie jestem pewien, którym przewodem powinna być zasilana cewka przekaźnika. Czy na styk roboczy dochodzi + ze stacyjki, czy + z cewki zapłonowej. Efekt finalny teoretycznie powinien być ten sam, ale praktyka czasami nie idzie w parze z teorią
Jeśli jest to standardowy przekaźnik to powinno być:
-stałe 12V do styku roboczego (w tym przypadku żółto/czerwony)
-12V np po stacyjce, do zasilania cewki (czarny)
-masa do zasilania cewki
-odejście ze styku roboczego, na nim pojawi się 12V po podaniu napięcia na cewkę (czarno/niebieski)
Nie widzę schematu i nie jestem pewien, którym przewodem powinna być zasilana cewka przekaźnika. Czy na styk roboczy dochodzi + ze stacyjki, czy + z cewki zapłonowej. Efekt finalny teoretycznie powinien być ten sam, ale praktyka czasami nie idzie w parze z teorią
Almera N15 GA14DE '98
Honda VFR 750 RC36I '91
Honda VFR 750 RC36I '91
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
moze miec plus zwarty i sterowane jest sygnałem zerowym
wszystko zalezy od konstrukcji, a nie chce mi się szukać schematu, zainteresowany mógł go tu wrzucić.
ale z tego co kojarze, to do przekaźnika idzie sterowanie cewki 1., więc pewnie plusem, skoro z bezpieczników idzie czarny, to cos chyba pomyliłeś, bo pompa będzie sterowana też plusem. Przejrzyj schemat dokładnie. Jeśli chodzi o masę, to honda zazwyczaj stosuje kolor ZIELONY.
moze byc tak, ze dostaje zasilanie czarnym na stałe, sygnał z cewki jest zmienny, raz jest raz nie, bo steruje nią impulsator, więc mozna powiedziec, ze jak dostaje mase to działa, a to co wychodzi na pompe to ten plus przeniesiony z czarnego w momencie, gdy z cewki podawany jest minus. innego pomysłu nie mam

ale z tego co kojarze, to do przekaźnika idzie sterowanie cewki 1., więc pewnie plusem, skoro z bezpieczników idzie czarny, to cos chyba pomyliłeś, bo pompa będzie sterowana też plusem. Przejrzyj schemat dokładnie. Jeśli chodzi o masę, to honda zazwyczaj stosuje kolor ZIELONY.
moze byc tak, ze dostaje zasilanie czarnym na stałe, sygnał z cewki jest zmienny, raz jest raz nie, bo steruje nią impulsator, więc mozna powiedziec, ze jak dostaje mase to działa, a to co wychodzi na pompe to ten plus przeniesiony z czarnego w momencie, gdy z cewki podawany jest minus. innego pomysłu nie mam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości