Słaby tylny hamulec w RC46'01
-
- Posty: 16
- Rejestracja: pt 21 wrz 2012, 20:13
- Imię: ARKADIUSZ
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Słaby tylny hamulec w RC46'01
witam, mam pytanie jak dual powinien hamować? u mnie jest tak jak nacisne przód to tylko hamuje przód ale jak nacisne tylny to hamują dwa koła czy to tak ma działac i wogóle ,to tylny hamulec w czasie jazdy jest słaby i twardy- jak to powinno działać?
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Słaby tylny hamulec w RC46'01
tylni hamulec dualowo to ci odpali przy mocniejszym hamowaniu kiedy to w lewym zacisku właczy sie ten zawór który włacza tylni zacisk.na postoju ,,na sucho,, ciezko to sprawdzic
-
- Posty: 16
- Rejestracja: wt 10 lip 2012, 08:35
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Słaby tylny hamulec w RC46'01
Płyn wymieniony, klocki jeszcze są dosyć grube i nie ma potrzeby ich wymieniać.
Mechanik sam jeździ z dualem więc może wie co to
Mechanik sam jeździ z dualem więc może wie co to

-
- bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz 31 sie 2008, 08:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Re: Słaby tylny hamulec w RC46'01
witam mam pytanko odnośnie ww blaszki jak to się ustrojstwo nazywa i gdzie to mogę kupić. mam taki sam problem z tylnym hamulcem, cudowałem już X razy z odpowietrzaniem. Po przeczytaniu tego wątku poleciałem zobaczyć czy u mnie jest dobrze włożona i okazało się że nie ma jej wcale 
ok mam numer katalogowy 45108-MZ2-016 może ktoś ma na zbyciu

ok mam numer katalogowy 45108-MZ2-016 może ktoś ma na zbyciu
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Słaby tylny hamulec w RC46'01
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz... Jak kupiłem swoją VFR'kę to z przodu były oryginalne klocki NISSIN'a a z tyłu jakiś zamiennik. Jako, że takie moto kupiłem i była to moja pierwsza VFR's i pierwsza maszyna z dual'em to nie wiedziałem jak takie hamulce powinny działać. Wszystko wydawało mi się OK chociaż odniosłem wrażenie, że przód jest strasznie mocny przy hamowaniu tyłem. Tak jakby przodu było za dużo przy hamowaniu tylnym hamulcem. Wydawało mi się to trochę dziwne. Spodziewał bym się rozłożenia siły hamowania około 70% przód i 30% tył przy hamowaniu przodem oraz 30% przód i 70% tył przy hamowaniu tyłem. Tym czasem miałem wrażenie, że jak hamuje tyłem to mam conajmniej 50 / 50. Nie miałem jednak nigdy wcześniej do czynienia z dual'em więc nie miałem też żadnego punktu odniesienia.
Wszystko stało się jasne kiedy skończyły mi się z tyłu klocki hamulcowe. Oczywiście jak to ja, poleciałem po nowe do salonu Hondy i kupiłem oryginały. Po założeniu wszystko stało się jasne. Proporcje jakby się zmieniły.
Wydaje mi się, że te zamienniki z tyłu były zwyczajnie gorszej jakości niż te NISSIN'y z przodu i stąd takie a nie inne odczucia jakie miałem.
Nie żebym was namawiał na kupowanie drogich NISSIN'ów bo podejrzewam, że gdzie jak gdzie ale w Polsce na 100% dostępne są dobrej jakości zamienniki. Polecam natomiast stosowanie wszystkich klocków tej samej marki co by uniknąć różnic w osiągach co przy dual'u może mieć dość duże znaczenie. Zawór proporcjonalny w dual'u zawsze dzieli siłę hamowania podobnie. Niestety siła hamowania może być zupełnie inna pomiędzy przodem i tyłem jeżeli zamontujemy klocki różnej jakości. Może to dać dziwne efekty.
PS. Pamiętajcie by dual'a odpowietrzać w odpowiedniej kolejności. Może się to wydawać mało istotne ale internet jest pełny postów ludzi mających problemy z dual'em po wymianie płynu hamulcowego. Większość spaprała sprawę przy odpowietrzaniu. Polecam używać dużej strzykawki do wyciągania płynu lub jak komuś nie szkoda kasy to kupić sobie specjalną pompkę. Ja mam pompkę i mogę powiedzieć, że to mega ułatwia sprawę.
Wszystko stało się jasne kiedy skończyły mi się z tyłu klocki hamulcowe. Oczywiście jak to ja, poleciałem po nowe do salonu Hondy i kupiłem oryginały. Po założeniu wszystko stało się jasne. Proporcje jakby się zmieniły.
Wydaje mi się, że te zamienniki z tyłu były zwyczajnie gorszej jakości niż te NISSIN'y z przodu i stąd takie a nie inne odczucia jakie miałem.
Nie żebym was namawiał na kupowanie drogich NISSIN'ów bo podejrzewam, że gdzie jak gdzie ale w Polsce na 100% dostępne są dobrej jakości zamienniki. Polecam natomiast stosowanie wszystkich klocków tej samej marki co by uniknąć różnic w osiągach co przy dual'u może mieć dość duże znaczenie. Zawór proporcjonalny w dual'u zawsze dzieli siłę hamowania podobnie. Niestety siła hamowania może być zupełnie inna pomiędzy przodem i tyłem jeżeli zamontujemy klocki różnej jakości. Może to dać dziwne efekty.
PS. Pamiętajcie by dual'a odpowietrzać w odpowiedniej kolejności. Może się to wydawać mało istotne ale internet jest pełny postów ludzi mających problemy z dual'em po wymianie płynu hamulcowego. Większość spaprała sprawę przy odpowietrzaniu. Polecam używać dużej strzykawki do wyciągania płynu lub jak komuś nie szkoda kasy to kupić sobie specjalną pompkę. Ja mam pompkę i mogę powiedzieć, że to mega ułatwia sprawę.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Słaby tylny hamulec w RC46'01
To i ja trochę swoich opowieści dorzucę.
Jak kupiłem swoją vfr to ciągle zastanawiałem się dlaczego tył tas słabo hamuje. Jak hamowałem dla sprawdzenia tylko tyłem to miałem wrażenie jak bym czół mocniej przód jak tył. W końcu postanowiłem zajrzeć na tył co tam się dzieje chociaż miałem nadzieję że nic tam nie wylukam. Klocki były jakiejś tam firmy to raz (ale mniejsza z tym) natomiast jeden z klocków był krzywo założony tzn hamował jedną czwartą swojej powierzchni tak jakby rogiem, w ostatniej chwili tam zajrzałem bo już zaczęło rysować robiem blachy. Ktoś po prostu krzywo go założył. Od razu wymieniłem na nissiny założyłem poprawnie i wtedy się dowiedziałem podczas hamowania co to znaczy dual.
Morał - źle założony klocek.
Jak kupiłem swoją vfr to ciągle zastanawiałem się dlaczego tył tas słabo hamuje. Jak hamowałem dla sprawdzenia tylko tyłem to miałem wrażenie jak bym czół mocniej przód jak tył. W końcu postanowiłem zajrzeć na tył co tam się dzieje chociaż miałem nadzieję że nic tam nie wylukam. Klocki były jakiejś tam firmy to raz (ale mniejsza z tym) natomiast jeden z klocków był krzywo założony tzn hamował jedną czwartą swojej powierzchni tak jakby rogiem, w ostatniej chwili tam zajrzałem bo już zaczęło rysować robiem blachy. Ktoś po prostu krzywo go założył. Od razu wymieniłem na nissiny założyłem poprawnie i wtedy się dowiedziałem podczas hamowania co to znaczy dual.
Morał - źle założony klocek.
LWL 74HN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości