Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
- Hesper
- bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: pn 07 sty 2013, 20:37
- Imię: Tomek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
Cześć.
Po raz kolejny jestem zmuszony zapytać o radę, bo ostro się waham, jakie rozwiązanie wybrać.
Jakiś czas temu padł mi regulator i na 90% jest to awaria regulatora, bo przy wtyczce jest popękany, a na ramie mam z niego wyciek.
Muszę go wymienić i tu zaczynam się zastanawiać na jaki.
Pisałem do Gregorego i mogę dostać od niego tourmax'a RGU-107. Wygląda tak:
http://www.motorus.pl/uklad-elektryczny ... 12230.html
Mój regulator wygląda tak:
http://i.imgur.com/d1rJ04G.jpg
Teoretycznie wszystko powinno pasować.
Teraz pytania:
1. Wyprowadzam się do Katowic a moto zostaje [nie mam tam gdzie go trzymać], czy lepiej wymienić go przed zimą, czy na wiosnę, bo dopiero wtedy będę miał pewnie okazję pojeździć?
2. Czy inwestować w ten regulator [300zł] czy może lepiej, skoro i tak będę mało jeździć, poszukać tańszego zamiennika?
3. Czy jeśli kupię tego tourmaxa, to powinienem montować mu wentylator tak jak tu, czy może domontować jakiś radiator?:
http://homepage.ntlworld.com/stu.tyrrell/Turbo_Mod.htm
Dużo to daje? Regulator nie ma radiatora, a znajomy mówił, że lepiej do niego na pastę termoprzewodzącą dokleić/domontować konkretny radiator, bo ponoć mocno się grzeją.
Ogólnie nie chcę tylko powtórki z rozrywki, bo strasznie mnie wkurza jak ciągle muszę pakować grube pieniądze w jakieś pechowe sytuacje. Skoro już się inwestuje co nieco, to chciałoby się, żeby to funkcjonowało, a mam uraz w związku z moim poprzednim motocyklem, który non stop nawalał mimo, że ciągle wkładałem w jego naprawy dość konkretne pieniądze. Nie chcę mieć w następnym sezonie tego samego problemu wykładając teraz te 300zł. VFR kupiłem, ponieważ ma dobrą opinię wśród ludzi jeśli chodzi o awaryjność. Wiem, że nie mogę wymagać za wiele od motocykla z 1992 roku, aczkolwiek w tym sezonie przejechałem nim 1-2tys km co dużym wynikiem nie jest i nie chcę mieć powtórki z rozrywki tak jak w przypadku mojej poprzedniej maszyny. Dlatego myślę jeszcze o jakimś tanim zamienniku. Wiem, że regulatory to słaby punkt VFRek, dlatego zanim coś zrobię wolałbym usłyszeć zdanie osoby obeznanej w temacie.
Co byście zrobili na moim miejscu? Ewentualnie jaki regulator możecie polecić?
Po raz kolejny jestem zmuszony zapytać o radę, bo ostro się waham, jakie rozwiązanie wybrać.
Jakiś czas temu padł mi regulator i na 90% jest to awaria regulatora, bo przy wtyczce jest popękany, a na ramie mam z niego wyciek.
Muszę go wymienić i tu zaczynam się zastanawiać na jaki.
Pisałem do Gregorego i mogę dostać od niego tourmax'a RGU-107. Wygląda tak:
http://www.motorus.pl/uklad-elektryczny ... 12230.html
Mój regulator wygląda tak:
http://i.imgur.com/d1rJ04G.jpg
Teoretycznie wszystko powinno pasować.
Teraz pytania:
1. Wyprowadzam się do Katowic a moto zostaje [nie mam tam gdzie go trzymać], czy lepiej wymienić go przed zimą, czy na wiosnę, bo dopiero wtedy będę miał pewnie okazję pojeździć?
2. Czy inwestować w ten regulator [300zł] czy może lepiej, skoro i tak będę mało jeździć, poszukać tańszego zamiennika?
3. Czy jeśli kupię tego tourmaxa, to powinienem montować mu wentylator tak jak tu, czy może domontować jakiś radiator?:
http://homepage.ntlworld.com/stu.tyrrell/Turbo_Mod.htm
Dużo to daje? Regulator nie ma radiatora, a znajomy mówił, że lepiej do niego na pastę termoprzewodzącą dokleić/domontować konkretny radiator, bo ponoć mocno się grzeją.
Ogólnie nie chcę tylko powtórki z rozrywki, bo strasznie mnie wkurza jak ciągle muszę pakować grube pieniądze w jakieś pechowe sytuacje. Skoro już się inwestuje co nieco, to chciałoby się, żeby to funkcjonowało, a mam uraz w związku z moim poprzednim motocyklem, który non stop nawalał mimo, że ciągle wkładałem w jego naprawy dość konkretne pieniądze. Nie chcę mieć w następnym sezonie tego samego problemu wykładając teraz te 300zł. VFR kupiłem, ponieważ ma dobrą opinię wśród ludzi jeśli chodzi o awaryjność. Wiem, że nie mogę wymagać za wiele od motocykla z 1992 roku, aczkolwiek w tym sezonie przejechałem nim 1-2tys km co dużym wynikiem nie jest i nie chcę mieć powtórki z rozrywki tak jak w przypadku mojej poprzedniej maszyny. Dlatego myślę jeszcze o jakimś tanim zamienniku. Wiem, że regulatory to słaby punkt VFRek, dlatego zanim coś zrobię wolałbym usłyszeć zdanie osoby obeznanej w temacie.
Co byście zrobili na moim miejscu? Ewentualnie jaki regulator możecie polecić?
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1157
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
Ja kupiłem do RC24 używany regulator od XX-a cena 100zł.Jako podkład dałem 3mm(chodzi o grubość) blachę aluminiową żeby ciepło odbierała.Żadnych problemów potem nie miałem.
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- kris
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
A nie lepiej kupić dedykowany do tego modelu DUCATI ENERGIA juz z radiatoremi nie kombinować.Ja taki założyłem do RC 36 z 1995r i działa już z 6-ty sezon bezproblemowo.
- Hesper
- bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: pn 07 sty 2013, 20:37
- Imię: Tomek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
Dzięki za odpowiedzi. Czyli kris - coś takiego może rozwiązać mój problem na dłuższy czas?
http://allegro.pl/ducati-energia-regula ... 61460.html
http://allegro.pl/ducati-energia-regula ... 61460.html
- kris
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
Tak dokładnie taki założyłem,miejsce styku z ramą posmarowałem pastą ,można ją kupić w elektronicznych sklepach.Stosuje się ją dla lepszego odprowadzenia ciepła.Dołożyłem jeszcze wentylatorek z komputera i podpiąłem zasilanie jego do tylnej lampy.Tak,że jak włączasz światła to zaczyna chodzić,dodatkowe chłodzenie.Działa bez problemów do dziś.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
mam takie cos założone od nie wiem kiedy, ale zrobiłem 60kkm i nadal ma 14,2 czy to na wolnych czy na wysokich, ze światłami i bez - zatem polecam 
z tym, że gdzieś czytałem, że już tego nie robią - więc może jakiś zapas magazynowy - myślę, że nie ma co czekać.

z tym, że gdzieś czytałem, że już tego nie robią - więc może jakiś zapas magazynowy - myślę, że nie ma co czekać.
- Hesper
- bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: pn 07 sty 2013, 20:37
- Imię: Tomek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
Ok, biorę wypłatę i kupuję.
Dzięki wielkie za rady! Zrobię ten myk z pastą i wentylatorkiem, na moje użytkowanie powinno to wystarczyć, bo jeżdżę niewiele, spokojnie i dość krótkie trasy. Mam nadzieję, że to był jednorazowy foch VFRki
Temat można zamknąć.
Pozdrowienia.
Dzięki wielkie za rady! Zrobię ten myk z pastą i wentylatorkiem, na moje użytkowanie powinno to wystarczyć, bo jeżdżę niewiele, spokojnie i dość krótkie trasy. Mam nadzieję, że to był jednorazowy foch VFRki

Temat można zamknąć.
Pozdrowienia.
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
Też kupiłem ten od Ducati Energia, po przygodach z poprzednim Tourmax'em (wyglądem prawie identyko obudowa) niby Tourmax ładuje ale na światłach bardzo słabe ładowanie, prawie zerowe.
Pojeździmy zobaczymy
Pojeździmy zobaczymy

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Hesper
- bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: pn 07 sty 2013, 20:37
- Imię: Tomek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
Hej, jeszcze ostatnio pytanko mam, bo mój akumulator padł [niestety sprawdziłem go dopiero po kupieniu regulatora] i nie chce być ładowany przez różne prostowniki - czy stary regulator mógł go ukatrupić i jeśli tak, to zaczynam się bać, czy jeszcze jakichś innych zniszczeń w elektryce nie dokonał... 

- kris
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia do VFR750 RC36 1992r.
Tak mógł,mi właśnie regler zabił aku miałem prąd ładowania 21V ugotował aku.Ale nic poza tym nie padło.Wyczyściłem i sprawdziłem tylko wszystkie styki,założyłem nowy regler z wentylatorem i działa do dziś 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości