pb 95 a 98 paliwa klasy premium warto??

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: pb 95 a 98 paliwa klasy premium warto??

Post autor: Buła » ndz 18 sie 2013, 18:20

Dokładnie,ja kiedyś pracując na Orlenie testowałem różne paliwa,z Orlenu,BP,Statoil i jak dla mnie to nie ma żadnej różnicy,wszystko to jeden syf i nie ma żadnej różnicy,jedyna róznica może być w czystości zbiorników na danej stacji i stąd ta różnica w jakości paliw,tak mi się wydaje.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: pb 95 a 98 paliwa klasy premium warto??

Post autor: adam.ada » ndz 18 sie 2013, 21:32

paliwo jest zawsze z lokalnej rafinerii , samochodem jeżdżę na ONie i powiem jedno , jak zatankuję w okolicach Gdańska to jest poezja w Warszawie średnio , na Śląsku najtaniej a najgorzej w Płocku
Adam

Viffer
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: śr 18 mar 2009, 07:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Re: pb 95 a 98 paliwa klasy premium warto??

Post autor: Viffer » pn 19 sie 2013, 20:50

Ja kiedyś pracowałem w branży.

Otóż wszyscy - bez wyjątku - z rafinerii odbierają ten sam produkt. Nie ma "lepszego" ON dla Shell'a. Nie ma "gorszego" 95 dla Neste. 80% wszystkiego co kupujemy w polsce pochodzi z Płocka.

Niektórzy po odbiorze z rafinerii dolewają jakąś chemię żeby zdzierać ceny "premium". Nasi fachowcy (np dyrektor rafinerii) smiał się ze wszystkich V-power'ow i innych. *Nikt* u nas nie przyznałby się że tankuje takie sztuczki marketingowe.

Różnica niemcy-polska wynika z jakości surowca - oni kupują brent crude a my mamy ruskie (REB). Co to oznacza? Nie że w niemczech jedzie się szybciej czy bardziej ekonomiczne. Najistotniejsza róznica to poziom siarki - w polsce silniki będą szybciej się zużywać, a środowisko bardziej cierpieć niż w niemczech.

Co do 95 vs 98 warto pamiętać że 98 to nie '= super moc' tylko inny moment spalania. Jeżeli silnik nie posiada 'knock sensor' to tankując 98 niszczysz sobie zawory bo zapłon nie koryguje nowy (wcześniejszy) moment wybuchania.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: pb 95 a 98 paliwa klasy premium warto??

Post autor: PETER » pn 19 sie 2013, 21:14

Viffer pisze:nie koryguje nowy (wcześniejszy) moment wybuchania.
a może późniejszy i dlaczego miałby być wcześniej lub później, skoro jest dopiero jak jest iskra i to jest moment zapłonu ,warto liznąć trochę teorii żeby lepiej rozumieć co to sa liczby oktanowa i cetanowa . Co do sprawdzenia na czym sie jeździ lepiej zatankuj różne paliwa do takich samych kanistrów, niech ktoś te kanistry przemiesza i zaznaczy sobie który jakie ma paliwo , a ty jeżdżąc opisuj swoje spostrzeżenia i dołączaj do odpowiedniego kanistra na koniec można sprawdzić na czym jeździło sie najlepiej
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Re: pb 95 a 98 paliwa klasy premium warto??

Post autor: Gacol » pn 19 sie 2013, 21:25

No to jak wyjaśnic sytuacje ze stacji na której zatankowałem trefne paliwo.I już teraz na 100% wiem że to tylko tego wina.Ost np. zdziwiłem sie bo na tej samej stacji tankując gaz auto przerywałi i miało problem z wkręcaniem w obroty.Żeby gaz też kombinowac?Dodam iż stacja ma max 5 lat i nie powie mi ktoś że to wina zbiorników.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: pb 95 a 98 paliwa klasy premium warto??

Post autor: kubatron2 » pn 19 sie 2013, 21:41

,,Jeżeli silnik nie posiada 'knock sensor' to tankując 98 niszczysz sobie zawory bo zapłon nie koryguje nowy (wcześniejszy) moment wybuchani,,.
że co???łot fuck to prawda?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: pb 95 a 98 paliwa klasy premium warto??

Post autor: Arnold » pn 19 sie 2013, 23:14

Przecież 98 jest "mniej wybuchowe" niż 95 więc jeśli nie ma czujnika spalania stukowego to moment zapłonu jest ustawiony raz na stałe. Dla przykładu niektóre Ople z 90' lat miały wtyczkę którą się obracało w zależności na jakim paliwie się jeździło. Zmiana paliwa na takie z większą liczbą oktanową nie będzie powodowało rozregulowania układu bo to paliwko ma szerszy zakres "nie wybuchający". To nie może powodować wypalania zaworów. Ale nie zjadłem wszystkich rozumów, więc jeśli się mylę to proszę o głos rozsądku.
Kiedyś zalałem V-Power Racing do Astry jedensześć i coś tam to lepiej jechało. :P
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Viffer
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: śr 18 mar 2009, 07:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Re: pb 95 a 98 paliwa klasy premium warto??

Post autor: Viffer » wt 20 sie 2013, 07:41

PETER pisze:
Viffer pisze:nie koryguje nowy (wcześniejszy) moment wybuchania.
a może późniejszy i dlaczego miałby być wcześniej lub później, skoro jest dopiero jak jest iskra i to jest moment zapłonu ,warto liznąć trochę teorii żeby lepiej rozumieć co to sa liczby oktanowa i cetanowa .
Tak, sorry, oczywiście póżniejszy. Co do iskry to nie takie proste: iskra = równomierny zapłon. To co się dokładnie dzieje w milisekundach po iskrze (jak ten płomien wygląda) to ważne - i to o tym pisałem (krótko bo po co zanudzać).
PETER pisze:Co do sprawdzenia na czym sie jeździ lepiej zatankuj różne paliwa do takich samych kanistrów, niech ktoś te kanistry przemiesza i zaznaczy sobie który jakie ma paliwo , a ty jeżdżąc opisuj swoje spostrzeżenia i dołączaj do odpowiedniego kanistra na koniec można sprawdzić na czym jeździło sie najlepiej
Jak ktoś chce na nowo odkryć amerykę to niech się bawi. Ja się tu podzieliłem informacjami prosto od ludzi którzy na codzień prowadzą produkcje 80% paliwa w polsce. To śmietanka ekspertów w tej dziedzinie, i chyba nikt inny na tym forum nie jadał obiady z dyrektorem jednej z największych rafinerii w europie wschodniej.

Suma sumarum - ja wam radzę zaoszczędzić pieniądze i nie dawać się nabrać na te żałośnie mało efektywne dodatki/additives typu Verva/V-Power/Super-Formula itp. O ile nie wiecie czy wasz sprzęt ma 'knock sensor' nie traćcie pieniędzy na 98RON bo tylko sobie szkode robicie. Zamiast robić eksperymenty w kanistrach, weżcie 95RON w byle jakiej znanej sieci z rozpoznawalnym logo, a zaoszczędznony czas z kanistrami i na forach wykorzystajcie ciesząc się ostatnimi tygodniami sezonu. Wiem że w VFR'ce przydało by się trochę ekstra mocy, ale na prawdę nie tędy droga.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości