Spotkało i mnie - regulator?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: arkadius9 » wt 06 sie 2013, 17:23

Szybkie pytanie zeby nie zasmiecac tematu... czy mozliwe jest ze. Stojac na zapalonym silniku z wlaczonym gps i wlaczonym wentylatorem dluzszy czas napiecie ladowania spada do ok 11V???? Podczas jazdy lub bez wentylatora wszystko ok..

Awatar użytkownika
FernandoT
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 26 lut 2013, 18:07
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: FernandoT » wt 06 sie 2013, 17:28

wtedy to raczej nie spada tylko zanika ladowanie calkiem..
WSK M21W2 1972, KTM LC 4

Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: arkadius9 » wt 06 sie 2013, 17:34

Jak zwal tak zwal FernandoT... jak rozumiem nie jest to niczym dziwnym??

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Fakir » wt 06 sie 2013, 17:39

arkadius9 pisze:jak rozumiem nie jest to niczym dziwnym??
jest dziwnym, przynajmniej takim abyś zaczął się martwić.
podmień od kogoś regler, sprawdź też jakie napięcie generuje altek

http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania, ... 14890.html
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: arkadius9 » wt 06 sie 2013, 17:41

Dopoki nie wlaczy sie wentylator wszystko jest ok..moze to cos z wentylatorem?
Napiecie na alternatorze przemierzone pomiedzy kablami wszedzie takie samo..niestwty nie pamietam wartosci

Awatar użytkownika
FernandoT
pisarz
pisarz
Posty: 203
Rejestracja: wt 26 lut 2013, 18:07
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: FernandoT » wt 06 sie 2013, 18:06

wez miernik w reke i pomierz ladowanie. na wolnych obrotach ze swiatlami i bez i tak samo na wysokich obrotach i bedziesz mial juz poniekad odpowiedz na te pytanie. jesli ladowanie masz 11 to znaczy ze nie masz go w ogole i wiedz ze cos sie dzieje.
WSK M21W2 1972, KTM LC 4

Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: arkadius9 » wt 06 sie 2013, 18:44

Tak jak pisalem na wolnych i ok 5000tys na swiatlach i bez jedt wszystko ok..tzn 5000obr na swiatlach 14, 2v
Na wolnych na swiatlach 13, 6v...problem jest tylko w momen ie jak wlacza sie wentylator

Awatar użytkownika
LudwigVan
teksciarz
teksciarz
Posty: 184
Rejestracja: pn 17 cze 2013, 11:47
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: LudwigVan » czw 08 sie 2013, 11:43

Cześć. Minęło sporo kilometrów od pierwszego posta w powitalni. I teraz wróciłem żebrać o poradę.

Opis sytuacji
A4, 160 km/h, noc
włączam długie światła - FRRRRU!!! Nie mam świateł. W tym samym czasie moto gaśnie.
Pobocze.
Kręci ale nie odpala - znaczy chyba aku w miarę ok.
Nie śmierdzi - czyżby regiel też ok?
Awaryjne na stacyjce ON świecą ciągłym światłem. Świeci też tył na czerwono. Przód - tylko podświetlenie zegarów
Z okolicy zegarów na stacyjce ON ale z czerwonym klawiszem na OFF słychać ciągły pisk (chyba nie pompa, ale podobnie i nie przestaje)
Z czerwonym na ON słychać było raz pompę potem tylko ten pisk.
8KM poboczem w nocy po autostradzie. 6 KM pod górę 2 KM jak na hulajnodze.
Aku zdechł w drodze.
Mechanior dopiero we wtorek a jeździć się chce...
Będę grzebał sam - chcę się nauczyć. Najwyżej Mechanior więcej zarobi na poprawkach partactwa.

Podejrzani:
Regiel - zero smrodu po blackoucie
Aku - jednak kręcił po blackoucie jeszcze ze trzy razy
Alternator - ?
Alarm Datatool ze słabą baterią w pilocie - ma to związek? jednak kręcił...
drogie moduły ?
Inne opcje?

I jeszcze jedno - wybaczcie moją ignorancję. Jak to się stało że po wyłączeniu silnika na zapiętym biegu płynnie zjechałem na pobocze? Kompletnie tego nie pamiętam. Znaczy czy zadziałał dobry odruch i wcisnąłem sprzęgło, czy tak po prostu jest, że zawsze siła rozpędu pozwala utrzymać to w ryzach?
- hmm, mówi Pan że nie był malowany, to dlaczego czacha ma inny odcień?
- Panie, widzisz pan te przetłoczenia i zagięcia? To metalik jest, to dla tego. Światło załamuje.
Pan spojrzy na Allegro, wszystkie tak mają...

Awatar użytkownika
thomek
Posty: 4
Rejestracja: czw 17 maja 2012, 16:42
Imię: Tomasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: thomek » ndz 18 sie 2013, 17:17

Panowie czy to jest ten regulator tour maxa jaki jest polecany na forum?

http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 81541.html

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: emil » ndz 18 sie 2013, 20:22

Rychu pisze:podstawowy zestaw wyjazdowy Hondziarza :mrgreen:

Obrazek
dodaj że tego co posiada 800fi :P bo większość tu o takich pisze ;)

Awatar użytkownika
thomek
Posty: 4
Rejestracja: czw 17 maja 2012, 16:42
Imię: Tomasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: thomek » pn 19 sie 2013, 11:43

Panowie, wtyczki od mojego starego regulatora wyglądają tak:
http://img546.imageshack.us/img546/1496/x2ih.jpg

1. Jaki dobry regulator z takimi wtyczkami polecacie najbardziej?
2. Ewentualnie jak przerabiamy? Z tego co wypatrzyłem na przykładzie regulatora ducati do VFR 750 są na wyjściu styki 3 żółte, 1 zielony i 1 czerwony. To znaczy, że w tym przypadku lutuję 2 zielone kabelki do jednego styku zielonego? To samo dla czerwonego?

Mógłby ktoś mnie oświecić? Chciałbym mieć porządny regulator raz a porządnie.

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: brylek22 » pn 19 sie 2013, 12:44

To czego w końcu szukasz? Regulatora do 750 czy 800?
Gdybyś się choć troszkę wysilił, znalazł byś informacje że VFR750 jest na gaźnikach i ma wtyczkę do instalacji 2 przewodową, VFR800FI jest na wtrysku i posiada wtyczkę do instalacji 4 przewodową, 2 minus i 2 plus. Nic nie lutuj. Jaki regulator pasuje? Teoretycznie każdy od motocykla wtryskowego. Ja na zapasz mam od SV650,

Awatar użytkownika
thomek
Posty: 4
Rejestracja: czw 17 maja 2012, 16:42
Imię: Tomasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: thomek » pn 19 sie 2013, 13:01

Pytam, bo ludzie pisali tutaj o jakiś przeróbkach. Nie chcąc zrobić nic głupiego po prostu pytam, bo jestem trochę zmieszany.

Taki będzie odpowiedni?: http://allegro.pl/tourmax-regulator-nap ... 46143.html
Jeśli tak to czym się różni (prócz ceny) ten od dziesiątek innych tak samo wyglądających mających zastosowanie w innych motocyklach? Czym się kierować w wyborze najlepszego?

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: Rychu » pn 19 sie 2013, 21:26

ja mialem dziwny przypadek na powrocie z Bułgarii , gdzies w serbi po 700 km drogi odpalam moto na stacji paliw ,a tu male zawachanie reset zegarow i potem odpalila normalnie...ladowanie jakies tam jest ale slabe , 2 godziny wczesniej sprawdzale ladowanie i bylo ok 12,5 na swatlach - a sprawdzalem bo mialem wrazenie ze moto troszke wolniej kreci rozrusznikiem , aku mial ok 12. Pozniej sytuacja sie juz nie powtorzyla...

Awatar użytkownika
thomek
Posty: 4
Rejestracja: czw 17 maja 2012, 16:42
Imię: Tomasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Spotkało i mnie - regulator?

Post autor: thomek » wt 20 sie 2013, 15:49

Czy dobrze rozumuję? Jeżeli regulator posiada pożądane w moim przypadku kabelki 3 żółte, 2 czerwone i 2 zielone to obojętnie czy wtyczka pasuje czy nie mogę zmienić wtyczkę lub po prostu pobawić się w lutowanie? Nic się nie stanie?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości