[VFR 800 FI '00] Clutch Diode

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
0czek
teksciarz
teksciarz
Posty: 127
Rejestracja: śr 08 sie 2007, 09:51
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

[VFR 800 FI '00] Clutch Diode

Post autor: 0czek » wt 15 lip 2008, 22:55

Sprawa wygląda następująco :

Gdy mam wrzucony luz mruga mi kontrolka ( taka jak by miała zwarcie )
Wykluczam żarówke i czujnik , zostały sprawdzone .

Sprawa jest o tyle uciążliwa że , gdy chece postawić moto na bocznej stópce to odrazu gaśnie - bo kontolna mruga bądz w ogóle sie nie świeci ( symuluje włączony bieg ).

Myśle że problem to "Clutch Diode " .
Obrazek

Obrazek

Sygnał z żarówki 12 V biegnie do czujnika przez diode , na pozycji "0" czyjnik zwiera do masy i świeci sie kontrolka .
Zastosowanie drugiej diody ma na celu "nie przechodzeniu" dalej sygnału do modułu .

Przypuszczam że moduł też podaje sygnał 12 V , brak przejścia do minusa ''-" symuluje że jest załączony bieg , co w połączeniu z wystawioną stupką boczną , odłącza zapłon .

Jaśli jestem w błędzie to proszę o sprostowanie.

A tak w ogóle gdzie w moto znajduje ten układ " Clutch Diode "
58->88,3kkm
7 606 km -> 118 kkm -> ??

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » wt 15 lip 2008, 23:20

Moim zdaniem masz zużyty czujnik luzu. Miałem podobnie i kontrolka migała ale działo się to zwykle gdzieś podczas jazdy i nie stawiałem na stopkę z zapalonym silnikiem. Czujnik luzu znajduje się z prawej strony obok wziernika oleju, jest tam taki kabelek czarny podłączony do niego. Mi mechanik wykręcił i nałóżył trochę lutu na niego i po sprawie. Jutro mogę jakeś fotki zapodać.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » wt 15 lip 2008, 23:42

0czek, sprawdź dokładnie, czy nie masz przypadkiem założonych konektorów tata-mama "obok, tzn. nie właściwie tylko między konektor i koszulkę. To raz, a dwa może konektor "mama" z wiekiem się rozlazła i nie styka. Trza by jom zacisnąć. To częsta przyczyna podobnych dyskotek.

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » śr 16 lip 2008, 11:13

Fotki niestety robione telefonem. Przy tym czujniku chodzi o to aby wystający trzpień nie był zakończony na płasko tylko kuliście. Nowy to koszt podobno 50 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
endialdi
pisarz
pisarz
Posty: 263
Rejestracja: sob 06 paź 2007, 23:19
Imię: Robert
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: endialdi » wt 29 lip 2008, 13:14

mam jeszcze takie pytanko. Czy muszę mieć spuszczony olej aby go wykręcać?
"Burn rubber not your soul"

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » wt 29 lip 2008, 14:34

Oleju nie trzeba spuszczać, wystarczy postawić moto na bocznej stopce.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
piter/slizg
Posty: 18
Rejestracja: pt 29 lip 2011, 01:13
Imię: piotr
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: [VFR 800 FI '00] Clutch Diode

Post autor: piter/slizg » pt 25 maja 2012, 23:31

witam
jest roznica miedzy 800 a 750 czujnikiem luzu??? mi sie chyba juz skonczyl :P
vfr750 rc24 '88 przebieg 200000km.....
zzr1100 '01
zzr600 '96
kc100 '81
4xjunak m10
gazela

nielat
Posty: 12
Rejestracja: śr 06 lut 2013, 13:10
Imię: Grzegorz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna

Re: [VFR 800 FI '00] Clutch Diode

Post autor: nielat » pt 21 cze 2013, 22:17

podepnę się pod temat, prawdopodobnie mam walnięty czujnik bo podczas pracy na postoju i lekkim przechyleniu moto w lewo coś zaczyna zwierać, kontrolka luzu przygasa, mruga co niekiedy prowadzi do zgaśnięcia moto.... jutro rozbiórka, może trochę lutu załatwi sprawę,
i teraz pytanie całkiem z innej beczki czy takie odcinanie zapłonu ma wpływa na to że podczas jazdy czasem szarpnie moto a w przypadku jazdy z plecakiem zapala się kontrolka FI

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: [VFR 800 FI '00] Clutch Diode

Post autor: KolczyK » sob 22 cze 2013, 00:22

a zrób test i przykręc kabelek jakby do kapy silnika bezpośrednio, powinien normalnie chodzić. przynajmniej tak miałem w Yamaha DT :)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości