Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
- klyz
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 07 maja 2012, 22:09
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Proszę o pomoc w ustaleniu ilosci oleju .Moja vfr jest z 89 r lecz posiada jeszcze antynurka i w manualu pisze że lewa laga 370 cm a prawa 358 cm sześciennych.Ale manual posiadam od starszej vfr,więc nie wiem czy tyle mam lać czy nie jest tam opis z antynurkiem lecz niema rozmiaru lag,moja mierzona sufmiarką ma 41mm.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Ale w tej samej instrukcji tez jest antynurek. Ja bym nalał tak jak podałeś.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Z dostępnych mi danych wynika, że w RC24 stosowano rury o śr. 37 i 41 mm.
Te /cieńsze/ zapewne lub być może w pierwszym okresie produkcji.
Modele po lifcie [88 i 89 r.] były już pozbawione systemu TRAC.
Jeżeli u Ciebie jest "nurek" i 41 mm śr., lej tyle ile podane jest w serwisówce.
Te /cieńsze/ zapewne lub być może w pierwszym okresie produkcji.
Modele po lifcie [88 i 89 r.] były już pozbawione systemu TRAC.
Jeżeli u Ciebie jest "nurek" i 41 mm śr., lej tyle ile podane jest w serwisówce.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- klyz
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 07 maja 2012, 22:09
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Dzięki za odpowiedzi.W larsonie znalazłem te uszczelniacze;
1. Producent Tourmax
2. Średnica wew. [mm] 41
3. Średnica zew. [mm] 54
4. Wysokość [mm] 11
5. Kapturek przeciwpyłowy tak
mysle że będą dobre (kapturki musze też kupić bo moje nie wyglądają najlepiej),a olej jaki 5W CZY 10W
1. Producent Tourmax
2. Średnica wew. [mm] 41
3. Średnica zew. [mm] 54
4. Wysokość [mm] 11
5. Kapturek przeciwpyłowy tak
mysle że będą dobre (kapturki musze też kupić bo moje nie wyglądają najlepiej),a olej jaki 5W CZY 10W
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Uszczelniacze wymieniałem kompletami [simmering + uszczelka przeciwpyłowa].
Zazwyczaj stare UP są sparciałe i nie zapewniaj wymaganej szczelności, co doprowadzic może do porysowania lag.
Olej serwisówka zaleca 10W.
Do normalnej jazdy z odrobina szaleństwa najzupełniej wystarczy.
P.S.
Wstaw jakies konkretne foto swojej Hondy
Zazwyczaj stare UP są sparciałe i nie zapewniaj wymaganej szczelności, co doprowadzic może do porysowania lag.
Olej serwisówka zaleca 10W.
Do normalnej jazdy z odrobina szaleństwa najzupełniej wystarczy.
P.S.
Wstaw jakies konkretne foto swojej Hondy
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- klyz
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 07 maja 2012, 22:09
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Uszczelniacze zakupiłem olej też,wiec czas wymienić to to.W manualu podają do jakiej wysokości wlać olej ale mam pytanie ,czy na wyciągniętym teleskopie czy ściśniętym .Co do zdjęć nie wiem jak je wstawić,prawdę mówiąc komputer to trochę czarna magia może moi synowie będą wiedzieć to coś wstawie.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Na ściśniętym i bez sprężyny. Od góry lagi do lustra oleju. Przed pomiarem musisz "popompować" zawieszeniem żeby olej wlazł w tłumik itd.
- klyz
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 07 maja 2012, 22:09
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
ALE nadal mnie martwi ten poziom oleju ,ponieważ manual mam z 86 r wiec od całkiem starej vfr a nie mogę znaleść w nim rozmiaru lag .
- klyz
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 07 maja 2012, 22:09
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Wszystko ok ale poziom oleju jest bardzo nisko po wlaniu według tego manuala,czyli nie to.Tam będą napewno lagi 37 a moje są 41 i z antynurkiem wiec nie wiem w końcu ile mam tam wlać.
- klyz
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 07 maja 2012, 22:09
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Wlałem w końcu 500 ml i wyszło 15 cm od końca rury do lustra oleju,najwyżej wylecą znowu.Przemierzyłem strzykawką stary olej i wyszło jakieś 450ml pomyślałem trochę wyleciało.troche na sprężynie i pewno tyle będzie.Miałem dwa różne oleje w prawej i lewej(jeden czerwony drugi jakiś popielaty).Moja sprężyna nawet się nie zgadza z manualem ponieważ mieży ponad 40 cm a w serwisówce jest 35cm,a więc całkowicie różne teleskopy .Jest troche miękka ,ale taka była więc myśle że będzie ok
- klyz
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 07 maja 2012, 22:09
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Może ktoś ma manual tego Hansena czy jakoś tak ,może bedzie tam opisany mój model vfr.Z góry dziękuje.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Tyle, co znalazłem w manualu Haynes`a na temat zaieszenia w Twoim motocyklu.
Oznaczenie kodowe w zależności od roku produkcji:
G - 1986
H - 1987
J - 1988
K - 1989
L - 1990
M - 1991
N - 1992
P - 1993
R - 1994
S - 1995
T - 1996
V - 1997
Oznaczenie kodowe w zależności od roku produkcji:
G - 1986
H - 1987
J - 1988
K - 1989
L - 1990
M - 1991
N - 1992
P - 1993
R - 1994
S - 1995
T - 1996
V - 1997
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- klyz
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 07 maja 2012, 22:09
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Dzięki Figaro.Teraz muszę tylko przetłumaczyć ponieważ uczyli mnie tylko po rosyjsku,ale mam kumpele co po angielsku nadaje więc niema problemu.Pojeżdziłem dzisiaj trochę i nic złego się nie działo,nawet wyskoczyłem na pole drogi ,jest na razie ok.W każdy razie dzięki porównam z tymi opisami i może bedę wiedział czy to orginalne zawieszenie czy może od starszego modelu.
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
120mm- taki masz poziom oleju w ladze wg serwisówki z z posta figara 

- klyz
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: pn 07 maja 2012, 22:09
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Wymiana uszczelniaczy lag rc 24
Tak wiem,ale jednak zastanawia mnie fakt że w 89 r nie powinno być antynurka i czy przypadkiem to zwieszenie po prostu nie jest starsze,choć może być starsze tylko o rok bo ma rozmiar 41 a nie 37 jak 86 r.Jednak poziom oleju sie nie zmienia,czyli muszę trochę dolać oleju bo miałem 15 cm a wlałem 0,5 l.Może ktoś ma serwisówke z roku 88/89 bo w internecie nie moge nic poszukać jakby czarna dziura 90 r jest ,86/87 jest a te dwa lata niema nic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość