Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
- coval
- zadomowiony
- Posty: 71
- Rejestracja: pn 23 mar 2009, 09:01
- Imię: Piotr
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
Witajcie
Jestem w trakcie wymiany tylnej osi ze względu na lekkie skrzywienie skutkujące biciem koła.
Oś już mam, zabrałem się za demontaż, ale mam problem z wyjęciem starej osi.
Etap pracy wygląda następująco:
1. Odkręciłem nakrętkę (klucz 46mm)
2. Zdjąłem koło i zacisk hamulcowy
3. Zdjąłem zębatkę
Próbowałem wybić oś psikając WD40, ale nie chce się wysunąć. Kosz zabieraka siedzi na wieloklinie i mam wrażenie że w ogóle się nie ruszył. Stara oś jest na straty, więc przy próbie siły - młotkując w desperacji zaczął odkształcać się gwint osi, więc ta metoda nie działa.
Ktoś pisał w innym temacie o specjalnym narzędziu serwisowym, które można samemu łatwo zorganizować - ale jak i za co bezpiecznie łapać i co naciągać?
Poproszę o podpowiedzi i pomysły co do demontażu, bo pogoda już piękna, a moto unieruchomione :[
Jak prawidłowo się do tego zabrać aby nie narobić większego bałaganu?
Pozdrawiam
coVal
Jestem w trakcie wymiany tylnej osi ze względu na lekkie skrzywienie skutkujące biciem koła.
Oś już mam, zabrałem się za demontaż, ale mam problem z wyjęciem starej osi.
Etap pracy wygląda następująco:
1. Odkręciłem nakrętkę (klucz 46mm)
2. Zdjąłem koło i zacisk hamulcowy
3. Zdjąłem zębatkę
Próbowałem wybić oś psikając WD40, ale nie chce się wysunąć. Kosz zabieraka siedzi na wieloklinie i mam wrażenie że w ogóle się nie ruszył. Stara oś jest na straty, więc przy próbie siły - młotkując w desperacji zaczął odkształcać się gwint osi, więc ta metoda nie działa.
Ktoś pisał w innym temacie o specjalnym narzędziu serwisowym, które można samemu łatwo zorganizować - ale jak i za co bezpiecznie łapać i co naciągać?
Poproszę o podpowiedzi i pomysły co do demontażu, bo pogoda już piękna, a moto unieruchomione :[
Jak prawidłowo się do tego zabrać aby nie narobić większego bałaganu?
Pozdrawiam
coVal
Była VFR 800Fi RC46 by Coval
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?
- tobi_88
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: ndz 20 lis 2011, 19:22
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
Dziwna sprawa z tym ze to stoi w miejscu... ja jak odkrylem krzywizne osi, zdemontowalem wszystko, odkrecilem nakretke, zabierak z zebatka zszedl na swoja strone a nastepnie wybilem os gumowym mlokiem, wiec jak u Ciebie metalowy nie daje rady to cos jest nie tak, na lozyskach nie moglo zlapac bo sa igielkowe, moze jakies zapieczenie na wieloklinie??? wrzuc jakies zdjecia, motocykl byl sprowadzony ??? skad pochodzi ??? krzywizna jest duza??? moze os jest tak skrzywiona ze jest problem zeby teraz sie cofnela przez lozyska ??? albo jest skrzywiona tu gdzie wieloklin, stwiam ze problem moze byc w krzywiznie osi...
ps bicie kola to juz chyba powazne skrzywienie, u mnie bylo takie ze napinal mi sie i luzowal swiezo zalozony naped tak sie zorientowalem ze cos jest nie tak, ale kolo mi nie bilo, jezeli Ty odczuwasz bicie na kole to juz jest solidnie skrzywione i dlatego nie mozesz wybic, takie moje zdanie...
ps bicie kola to juz chyba powazne skrzywienie, u mnie bylo takie ze napinal mi sie i luzowal swiezo zalozony naped tak sie zorientowalem ze cos jest nie tak, ale kolo mi nie bilo, jezeli Ty odczuwasz bicie na kole to juz jest solidnie skrzywione i dlatego nie mozesz wybic, takie moje zdanie...
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1155
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
viewtopic.php?f=20&t=17299
Tu było
Tu było
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
podgrzej palnikiem, wybijaj dużym młotkiem - najlepiej przez nakrętkę żeby nie pokrzywić rantu gwinta 

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- coval
- zadomowiony
- Posty: 71
- Rejestracja: pn 23 mar 2009, 09:01
- Imię: Piotr
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
dzieki za podpowiedzi. musze zaopatrzyc sie w wiecej sprzetu. Wlasnie wrocilem z garazu i ani drgnelo. Probowalem zbudowac cos w stylu sciagacza z dostepnych mi gadzetow i ruszyc z pomoca WD40 i nitro, ale tu trzeba konkretow. Zapieczone jest na wieloklinie raczej - 14 lat robi swoje. Palnika nie zdobede wiec sprobuje z opalarka i lepszym sciagaczem do lozysk.
Jaki smar jest na wieloklinie i czym to mozna rozpuscic?
Os juz sie odksztalcila i nawet juz ja skrocilem, aby wyrownac - bo jak pisalem jest na straty.
W ramach wyjasnienia. Moto jest moje od ok 4 lat i kupione w okolicy. Os zgiela sie po nieprzyjemnym spotkaniu tylnego kola z kraweznikiem przez co kolo plywalo na boki. Nie bylo mocno odczuwalne podczas jazdy, ale zostawic tak nie mozna.
Ogolnie moto z powodu gleby poddalem modyfikacji, ktora niebawem szczegolowo opisze w odpowiednim temacie.
W skrocie zmiana zadupka, dwururka remusa pod siedzeniem lakier itp.
Tymczasem musze zmienic os
Jaki smar jest na wieloklinie i czym to mozna rozpuscic?
Os juz sie odksztalcila i nawet juz ja skrocilem, aby wyrownac - bo jak pisalem jest na straty.
W ramach wyjasnienia. Moto jest moje od ok 4 lat i kupione w okolicy. Os zgiela sie po nieprzyjemnym spotkaniu tylnego kola z kraweznikiem przez co kolo plywalo na boki. Nie bylo mocno odczuwalne podczas jazdy, ale zostawic tak nie mozna.
Ogolnie moto z powodu gleby poddalem modyfikacji, ktora niebawem szczegolowo opisze w odpowiednim temacie.
W skrocie zmiana zadupka, dwururka remusa pod siedzeniem lakier itp.
Tymczasem musze zmienic os

Była VFR 800Fi RC46 by Coval
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?
-
- pisarz
- Posty: 266
- Rejestracja: czw 30 sie 2012, 20:24
- Imię: Paweł
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żagań
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
Jeżeli jest zapieczone to psikaj jak najczęściej jakimś śridkiem penetrującym ,musi puścić nie ma bata.Jak napisali przedmówcy wina także może leżeć w krzywej osi.
Very Funny Ride
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......
- coval
- zadomowiony
- Posty: 71
- Rejestracja: pn 23 mar 2009, 09:01
- Imię: Piotr
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
Po wielkich bojach dalo rade i wieloklin puscil. Zorganizowalem sciagacz do lozysk, WD40 i opalarke (bez rozgrzania sciagacz tego nie ruszyl).
Lozysko kulkowe nie dzialalo plynnie wiec zamowilem zestaw Tourmaxa. W zestawie jest tez igielkowe, wiec jak jest to warto wymienic, ale sa tylko 2 zewnetrzne uszczelniacze. A co z uszczelniaczem wewnetrznym igielkowego? Czy on jest taki sam jak zewnetrzny? W ogole to jest uszczelnienie niezalezne czy lozysko jest z jednej strony zamkniete? W serwisowce nie widzialem tam uszczelniacza. A jest tak malo miejsca, ze chyba nie da rady wyjac igielkowego nie uszkadzajac gumy. Kto wymienial i ma to ogarniete?
Lozysko kulkowe nie dzialalo plynnie wiec zamowilem zestaw Tourmaxa. W zestawie jest tez igielkowe, wiec jak jest to warto wymienic, ale sa tylko 2 zewnetrzne uszczelniacze. A co z uszczelniaczem wewnetrznym igielkowego? Czy on jest taki sam jak zewnetrzny? W ogole to jest uszczelnienie niezalezne czy lozysko jest z jednej strony zamkniete? W serwisowce nie widzialem tam uszczelniacza. A jest tak malo miejsca, ze chyba nie da rady wyjac igielkowego nie uszkadzajac gumy. Kto wymienial i ma to ogarniete?
Była VFR 800Fi RC46 by Coval
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?
- Miarus
- bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: śr 24 paź 2012, 21:08
- Imię: Piotr
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
coval - ile zapłaciłeś za nową oś i komplet łożysk ?
-
- Posty: 2
- Rejestracja: pt 27 maja 2011, 14:23
- Imię: Grzesiek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
dołączam się do powyższego pytania, ile zapłaciłeś za komplet łożysk i oś? i gdzie kupiłeś te wynalazki bo właśnie szykuje mi się podobny wydatek
er 5=> er6 f => VFR v-tec
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
Panowie,trzy łozyska kulkowe które występują w osi można kupić w każdym dobrym sklepie z łożyskami,a co do tego co ma wałeczki to tylko serwis i koszta bardzo duże.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- coval
- zadomowiony
- Posty: 71
- Rejestracja: pn 23 mar 2009, 09:01
- Imię: Piotr
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
Sorki za ciszę, ale rodzina, praca... no i każdą wolną chwilę spędzam w garażu 
Komplet Tourmaxa przez niedogadanie okazał się nie do piasty wahacza, a do osi wahacza, więc go będę zwracał (w ogóle to był komplet nie tourmax tylko parts plus z larssona).
U dealera Hondy:
1. zespół łożyska podwójnego kulkowego 332zł,
2. uszczelniacz 37zł/szt.
3. łożysko igiełkowe 320zł
i jak pytałem to 7 dni na realizację.
Polecam większości pewnie znaną stronę do poszukiwania części
http://www.czescihonda.motorista.pl
Oś (nawet z zespołem zębatka i zabierak) z rozbiórki udało się kupić na allegro za 121 z wysyłką - miałem farta, bo ogólnie jak obdzwoniłem to sprzedawcy niechętnie dekompletują wahacze.
W nawiązaniu do postu Buły pytałem wcześniej wstępnie w lokalnym sklepie z łożyskami i cena za pojedyncze kulkowe - też japońskie odpowiednik z półki jakościowej jak KOYO ~80zł za sztukę do ściągnięcia niby w 2 dni.
Załączam też fotki z demontażu - może komuś się przyda rzucić okiem (wybaczcie, ale tylko telefon miałem pod ręką)



Komplet Tourmaxa przez niedogadanie okazał się nie do piasty wahacza, a do osi wahacza, więc go będę zwracał (w ogóle to był komplet nie tourmax tylko parts plus z larssona).
U dealera Hondy:
1. zespół łożyska podwójnego kulkowego 332zł,
2. uszczelniacz 37zł/szt.
3. łożysko igiełkowe 320zł
i jak pytałem to 7 dni na realizację.
Polecam większości pewnie znaną stronę do poszukiwania części
http://www.czescihonda.motorista.pl
Oś (nawet z zespołem zębatka i zabierak) z rozbiórki udało się kupić na allegro za 121 z wysyłką - miałem farta, bo ogólnie jak obdzwoniłem to sprzedawcy niechętnie dekompletują wahacze.
W nawiązaniu do postu Buły pytałem wcześniej wstępnie w lokalnym sklepie z łożyskami i cena za pojedyncze kulkowe - też japońskie odpowiednik z półki jakościowej jak KOYO ~80zł za sztukę do ściągnięcia niby w 2 dni.
Załączam też fotki z demontażu - może komuś się przyda rzucić okiem (wybaczcie, ale tylko telefon miałem pod ręką)


Była VFR 800Fi RC46 by Coval
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?
- Tomek Grudziądz
- klepacz
- Posty: 1155
- Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
- Imię: Tomek
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
Sprawdź czy prosta ja kupiłem też w takiej cenie parę miesięcy temu i okazało się że jest krzywa.Odesłałem z powrotem.Na oko wyglądało w porządku dopiero po zmontowaniu widać było bicie na kole.coval pisze:Oś (nawet z zespołem zębatka i zabierak) z rozbiórki udało się kupić na allegro za 121 z wysyłką - miałem farta
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
Co do lożysk kulkowych to dobra jest jeszcze firma EZO,także japońskie.U mnie po 50 zł.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- coval
- zadomowiony
- Posty: 71
- Rejestracja: pn 23 mar 2009, 09:01
- Imię: Piotr
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
To znaczy ze masz dostep, czy u Ciebie w miescie?Buła pisze:...EZO,także japońskie.U mnie po 50 zł.
Była VFR 800Fi RC46 by Coval
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Monowahacz - Demontaż osi tylnego koła VFR800 RC46 '99
W sklepie w moim mieście,z tym EZO jest jeszcze tak że takie z gumowym uszczelniaczem jak w oryginale są po 50 zł a sa jeszcze zamknięte z metalowym kołnierzem po 34 zł.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość