Regulacja zaworów VFR 800Fi V-TEC łańcuch
Regulacja zaworów VFR 800Fi V-TEC łańcuch
Witam. Tej zimy postanowiliśmy z znajomym przeprowadzić regulację zaworów u niego w świeżym nabytku VFR 800 FI V-TEC z roku 2008 ŁAŃCUCH. Nie mogłem nic znaleść na ten temat znalazłem regulację zaworów ale na kołach zębatych a tu mamy łańcuch. I to był błąd ponieważ droga ta impreza. Wcześniej nie odpalałem tego motoru a znajomy nie wsłuchiwał się w nią. Droga to inwestycja ale jak już robić to robić dodam tylko że motor ma przejechane 35700 Km. Po rozebraniu mierzeniu okazało się że 8 szklanek do wymiany i jedna płytka i po złożeniu odpaliliśmy motor znajomi mu mówią że ten motor nie tak chodzi jak powinien. Tak jak pisałem wcześniej że nie odpalałem motoru i nie rozgrzewałem go. Bo mieliśmy robić sprawdzenie i regulacje. Odpinałem wszystkie cewki i na każdej jest reakcja sprawdzaliśmy jeszcze raz rozrząd i znaki na kołach w dodatku porobiłem sam jeszcze znaki żeby mieć pewność 100% i wszystko się zgadza rozrząd znaki itp. Ale dziwną ma pracę jakby równo nie chodził tak jakby nie chodził na jednym cylindrze. Dodam że motor wkręca się w obroty zwiekrze mu obroty to równo pracuję ma kopa jeździ normalnie przyspiesza bez problemu. Sam nie wiem co mu jest na kompie brak błęndów. Może miał ktoś taki przypadek lub podobne objawy. Pozdrawiam
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Re: Regulacja zaworów VFR 800Fi V-TEC łańcuch
A jak spr luzy w V-tec? Blokowaliście zawory?Nie łatwa sprawa to zrobić
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
Re: Regulacja zaworów VFR 800Fi V-TEC łańcuch
Tak trzeba zablokować V-TEC nie jest tak trudno. Trzeba zdemontować wałki uważać aby łańcuch nie wpadł do skrzyni korbowej wyciągnąć sprężyny z pod szklanek v-tec zablokować v-tec kartonikiem lub jakąś małą nakrętką 3 lub 4 na klucz piątkę lub czwórkę dość mała musi być ale ja robiłem na kartonik bo jak by ci przez przypadek wpadła nakrętka do skrzyni korbowej to by była lipa.
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Re: Regulacja zaworów VFR 800Fi V-TEC łańcuch
jakie wydechy? Może za ciasno?
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
Re: Regulacja zaworów VFR 800Fi V-TEC łańcuch
Gacol na wydechach masz v-tec i na ssących masz v-tec. Według hondy luz powinien być ssący 0.20mm wydech 0.35mm +-0.03 na normalnych zaworach a na V-TEC powinien być taki sam tylko że tolerancja większa +- 0.08mm My jak mierzyliśmy to wszystkie 8 do wymiany bo nie mieścili się w tolerancji i nie które były na granicy.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Regulacja zaworów VFR 800Fi V-TEC łańcuch
po wymianie sprawdzaliście jeszcze raz luzy zaworowe ,wypadałoby zmierzyć sprężanie
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
Re: Regulacja zaworów VFR 800Fi V-TEC łańcuch
Tak sprawdzaliśmy i wszystko się zgadało tak jak książka pisze. V-TEC był już w normie i normalne zawory też ok. A o kompresji nie pomyślałem ale co ma wspólnego z zaworami jak w obroty się wkręca nic mu się nie dzieje. Przy 35700 km już by silnik siadł. Tylko ma dziwną pracę na wolnych obrotach. tak to wszystko ok.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów VFR 800Fi V-TEC łańcuch
Jak ustawisz za ciasny luz to zawór się nie domknie prawidłowo i ciśnienie z cylindra będzie uciekało.MARIO!! pisze:A o kompresji nie pomyślałem ale co ma wspólnego z zaworami
Re: Regulacja zaworów VFR 800Fi V-TEC łańcuch
Witam. No dobrze Arnold zgodzę się z tobą. Ale jak mierzyliśmy zawory przed odpaleniem to wszystkie były ok. Czyli miały luz odpowiedni. Ostatnio go odpalałem to zauważyłem że puści niebieski dymek ale to przez sekundę na zimnym silniku. Nie wiem czy przy każdym odpaleniu. Zobaczę jeszcze w tygodniu jak podjadę do kolegi. Tak to motor zachowuje się normalnie v-tec zapina się przy 6800 obr. min. czuć to. Sam nie wiem co go boli myślę że jeździć i zobaczyć co będzie się działo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości