Dominator założony
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: Dominator założony
Jam mam taki patent jak na zdjęciu, obejma na rurkę 65 kwasową , nóżkę przyciołem i jest gitara
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zalew
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
- Imię: Andrzej
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Złocieniec
Re: Dominator założony
Mój Dominator już także założony.Brzmi naprawdę baaardzo dobrze .
Mam wersję owalną,w moim przypadku udało się dospawać stopkę z oryginalnego wydechu,jednak chłopaki niezbyt trafili z umiejscowieniem
Generalnie nie widzę z tym jakiegoś dużego problemu.Centralka opiera się o łeb śruby z opaski zaciskowej na kolektorze.Dobiorę do tego jakiś nasuwany element gumowy z mojego garażowego bajzlu i myślę że będzie OK
Większy problem wyczuwam z opaską zaciskową na uchwycie tłumika.Coś niezbyt pasuje ona na ten owal,ściągnięta na samym uchwycie niezbyt dolega.Szczególnie po jednej stronie.Podejrzewam że chyba opaska nie pod ten kształt,lub innych nie mają.Dociągnąłem dodatkową śrubką przez otwór fi 6,poniżej uchwytu lecz jednak obawiam się że naprężenie może być w wyniku tego zabiegu zbyt spore..Się zobaczy.
Ogólnie jednak wydech,wykonanie na starcie sprawia baardzo pozytywne wrażenie.Moja FI grzmi naprawdę godnie.Po sezonie zdam raport
Mam wersję owalną,w moim przypadku udało się dospawać stopkę z oryginalnego wydechu,jednak chłopaki niezbyt trafili z umiejscowieniem
Generalnie nie widzę z tym jakiegoś dużego problemu.Centralka opiera się o łeb śruby z opaski zaciskowej na kolektorze.Dobiorę do tego jakiś nasuwany element gumowy z mojego garażowego bajzlu i myślę że będzie OK
Większy problem wyczuwam z opaską zaciskową na uchwycie tłumika.Coś niezbyt pasuje ona na ten owal,ściągnięta na samym uchwycie niezbyt dolega.Szczególnie po jednej stronie.Podejrzewam że chyba opaska nie pod ten kształt,lub innych nie mają.Dociągnąłem dodatkową śrubką przez otwór fi 6,poniżej uchwytu lecz jednak obawiam się że naprężenie może być w wyniku tego zabiegu zbyt spore..Się zobaczy.
Ogólnie jednak wydech,wykonanie na starcie sprawia baardzo pozytywne wrażenie.Moja FI grzmi naprawdę godnie.Po sezonie zdam raport
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: czw 09 sie 2012, 17:49
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dominator założony
Zalew a Masz za przeproszeniem długiego, czy krótkiego GP ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
SQ7NSQ
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: Dominator założony
GP jest tylko krótki:tamis pisze:długiego, czy krótkiego GP ?
Zdjęcie tej obejmy u mnie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Dominator założony
101 albo 103 tak piszą na stronie (mowa o długiej puszczce)kiki pisze:ile taki dominator robi dB ?
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: czw 09 sie 2012, 17:49
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dominator założony
Nie zgadzam się.
W ofercie firmowej dominatora na alledrogo, jest napisane, że długi 94db bez db killera a krótki GP -101 bez dbk.
Pozdrawiam
W ofercie firmowej dominatora na alledrogo, jest napisane, że długi 94db bez db killera a krótki GP -101 bez dbk.
Pozdrawiam
SQ7NSQ
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: Dominator założony
nie mierzyłem db ale na te 101 bym nie liczył, dudni jak cholera mimo kilera
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: czw 09 sie 2012, 17:49
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dominator założony
Jeżeli jesteśmy przy decybelach, to wstawię fragment postu zamieszczonego na forum Polish Bandit Crew, myślę, że ciekawy:
1) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z dnia 30 grudnia 2003 r.)
Pełne teksty pod linkami:
- http://www.abc.com.p...u/2003/0262.htm
- http://www.abc.com.p...u/2003/2250.htm
Zacytuję dwa najważniejsze moim zdaniem fragmenty rozporządzenia:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach
Załącznik nr 3
Ustawienie mikrofonu
§ 8. 1. Mikrofon powinien być ustawiony tak, aby:
1) jego wysokość nad powierzchnią obszaru pomiarowego była równa wysokości końcówki wylotu rury wydechowej pojazdu, jednak nie mniejsza niż 0,2 m;
2) był skierowany w stronę końcówki wylotu rury wydechowej i odległy od niej o 0,5±0,01 m;
3) oś jego maksymalnej czułości była równoległa do powierzchni obszaru pomiarowego i tworzyła kąt 45 ±10°, z płaszczyzną pionową przechodzącą przez oś kierunku wylotu wydechu, zgodnie z rys. 1 i 2.
Rysunek
Wejsć w link http://www.abc.com.p...?img_id=3631762
Wykonanie pomiarów
§ 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75% prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5 000 min, należy do pomiarów przyjmować 50% prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).
2. Dopuszcza się określanie prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu sprawnego wskaźnika obrotów zamontowanego na pojeździe.
3. Należy wykonać co najmniej trzy pomiary następujące po sobie. Pod uwagę bierze się tylko te zmierzone wartości, które zostały uzyskane z trzech następujących po sobie pomiarów, nieróżniących się od siebie o więcej niż 2 dB. Pomiary należy prowadzić aż do uzyskania trzech wartości spełniających powyższy warunek.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)z dnia 31 grudnia 2002 r.w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia(
ZAŁĄCZNIK Nr 1 *
POZIOM HAŁASU ZEWNĘTRZNEGO
Rodzaj silnika
Lp. Pojazd o zapłonie iskrowym o zapłonie samoczynnym
1 2 3 4
1 Motocykl z silnikiem o pojemności skokowej:
- nie przekraczającej 125 cm3 94 -
- większej niż 125 cm3 96
2 Samochód osobowy 93 96
3 Pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem samochodu osobowego 93 102
4 Inny pojazd samochodowy 98 108
Uwaga:
Wartości w kolumnie 3 i 4 podane są w dB (A).
1) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z dnia 30 grudnia 2003 r.)
Pełne teksty pod linkami:
- http://www.abc.com.p...u/2003/0262.htm
- http://www.abc.com.p...u/2003/2250.htm
Zacytuję dwa najważniejsze moim zdaniem fragmenty rozporządzenia:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach
Załącznik nr 3
Ustawienie mikrofonu
§ 8. 1. Mikrofon powinien być ustawiony tak, aby:
1) jego wysokość nad powierzchnią obszaru pomiarowego była równa wysokości końcówki wylotu rury wydechowej pojazdu, jednak nie mniejsza niż 0,2 m;
2) był skierowany w stronę końcówki wylotu rury wydechowej i odległy od niej o 0,5±0,01 m;
3) oś jego maksymalnej czułości była równoległa do powierzchni obszaru pomiarowego i tworzyła kąt 45 ±10°, z płaszczyzną pionową przechodzącą przez oś kierunku wylotu wydechu, zgodnie z rys. 1 i 2.
Rysunek
Wejsć w link http://www.abc.com.p...?img_id=3631762
Wykonanie pomiarów
§ 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75% prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5 000 min, należy do pomiarów przyjmować 50% prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).
2. Dopuszcza się określanie prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu sprawnego wskaźnika obrotów zamontowanego na pojeździe.
3. Należy wykonać co najmniej trzy pomiary następujące po sobie. Pod uwagę bierze się tylko te zmierzone wartości, które zostały uzyskane z trzech następujących po sobie pomiarów, nieróżniących się od siebie o więcej niż 2 dB. Pomiary należy prowadzić aż do uzyskania trzech wartości spełniających powyższy warunek.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)z dnia 31 grudnia 2002 r.w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia(
ZAŁĄCZNIK Nr 1 *
POZIOM HAŁASU ZEWNĘTRZNEGO
Rodzaj silnika
Lp. Pojazd o zapłonie iskrowym o zapłonie samoczynnym
1 2 3 4
1 Motocykl z silnikiem o pojemności skokowej:
- nie przekraczającej 125 cm3 94 -
- większej niż 125 cm3 96
2 Samochód osobowy 93 96
3 Pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem samochodu osobowego 93 102
4 Inny pojazd samochodowy 98 108
Uwaga:
Wartości w kolumnie 3 i 4 podane są w dB (A).
SQ7NSQ
- zalew
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
- Imię: Andrzej
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Złocieniec
Re: Dominator założony
Nie,to wogóle nie jest tłumik GP.Tak jak napisał brylek22-GP jest tylko w wersji krótkiej.tamis pisze:Zalew a Masz za przeproszeniem długiego, czy krótkiego GP ?
Mam puszczony standardowo tłumik 'długi' tyle że owalny.Db killera nie kupowałem,bo jest mi niepotrzebny
I powiem tak...faktycznie dudni jak cholera,szczególnie fajnie podczas wjazdu na obroty pod obciązeniem.W pewnych momentach wyczuwam wręcz dżwięk jakby zbliżony do tego co wydaje z siebie mój ideał dzwiękowy czyli Aprilia RSV(wiem trochę poniosło ale ja zawsze usiłuję znależć podobieństwo ) Decybeli jest na pewno znacznie więcej niż chłopaki wypisują .Mnie to absolutnie nie przeszkadza .Dzwięk jest fajny,basowy i bez dziamgolenia. Sądzę że głośniej niż w MIGu którego niedawno użytkowałem.Dla mnie fajówka,nawet bardzo.W sumie całe swoje motocyklowe życie jezdziłem na wybebeszonych tłumikach więc może dlatego nie marudzę,a wręcz przeciwnie
Nie wiem jeszcze co na to misiaki podczas ewentualnej kontroli,ale cóz takie to już ryzyko.No risk,no fun!
Idę polukać tą obejmę tłumikową.mam wrażenie że coś chyba sam naknociłem z montażem hehe.
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: czw 09 sie 2012, 17:49
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dominator założony
Skoro piszesz, że ten długi to złooo, to krótki to już musi być samo ZŁO
Przekonaliście mnie, zamówiłem (długiego).
Przekonaliście mnie, zamówiłem (długiego).
SQ7NSQ
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: Dominator założony
zalew pisze:Dzwięk jest fajny,basowy i bez dziamgolenia
mam takie same odczucia i spostrzeżenia , jeszcze kiedyś muszę komuś dać się przewieźć żeby posłuchać z boku jak dudni, aż ludzie oglądają co to jedziezalew pisze:dudni jak cholera,szczególnie fajnie podczas wjazdu na obroty pod obciązeniem.
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Dominator założony
Gdy pierwszy raz usłyszałem vfr choć nie wiedziałem co to za motocykl to stwierdziłem ze tam siedzi jakaś wysokoobrotowa v8
Co do opaski tłumika to hehe, no dominator się nie postarał, gięta na kolanie albo w ogóle prostą przysyłają.
Ta mała dziurka jest po to by na stałe skręcić opaske z tłumikiem by się nie gibała i przesuwała. Ułatwia to temat gdy ściągamy tłumik z dolotem przy zmianie koła.
Nie trzeba potem bawić się w układanie opaski na gumie
Co do opaski tłumika to hehe, no dominator się nie postarał, gięta na kolanie albo w ogóle prostą przysyłają.
Ta mała dziurka jest po to by na stałe skręcić opaske z tłumikiem by się nie gibała i przesuwała. Ułatwia to temat gdy ściągamy tłumik z dolotem przy zmianie koła.
Nie trzeba potem bawić się w układanie opaski na gumie
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: Dominator założony
ja zdejmuje koło bez ruszania tłumika i dolotu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości