Metzeler sportec M3 - M5
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Metzeler sportec M3 - M5
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi oponami?
Jaka jest różnica między M3 a M5 czy np. M1?
Planowana jest przód.
Jaka jest różnica między M3 a M5 czy np. M1?
Planowana jest przód.
LWL 74HN
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: Metzeler sportec M3 - M5
M1 - najbardziej miękka
M3 - średnia
M5 - twarda
M3 - średnia
M5 - twarda
- Czaro vfr RC36
- teksciarz
- Posty: 141
- Rejestracja: śr 08 sie 2012, 20:21
- Imię: Czarek
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Napiwoda
-
- pisarz
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
- Imię: Adam
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: Metzeler sportec M3 - M5
M3 - opona sportowa
Z6 - opona turystyczna, chętnie zakładana do vfr,
http://www.metzeler.com/site/com/produc ... logue.html
Wybrać model i voilà
Z6 - opona turystyczna, chętnie zakładana do vfr,
http://www.metzeler.com/site/com/produc ... logue.html
Wybrać model i voilà

Adam
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Metzeler sportec M3 - M5
Właśnie taki układ planuję u siebie tył z6 a przód m3.Czaro vfr RC36 pisze:Ja mam na przodzie M3 a na tyle Z6 i też nie wiem co to oznacza
Z takimi gumami chcę po torze również pośmigać, myślę, że powinni dać radę jakie jest wasze zdanie?
LWL 74HN
-
- pisarz
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
- Imię: Adam
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: Metzeler sportec M3 - M5
To znaczy, że na torze będziesz jeździł na przednim kole, a w trasy na tylnym? 

Adam
-
- pisarz
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
- Imię: Adam
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: Metzeler sportec M3 - M5
Poradzi, nie poradzi, ale są do tego inne opony.Zając pisze:Uważasz że z6 z tylu nie poradzi sobie na torze?
Adam
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Metzeler sportec M3 - M5
Idąc Twoim tokiem rozumowania to trzeba miec co najmniej trzy komplety opon jeden na tor drugi w trasę no i na deszcz by się przydały.
Jednak wielu nas nie stac na tak duże wydatki, producent też chyba o tym pomyślał gdy produkuje opony sportowo turystyczne, które w trasę są rewelacyjne ale i na torze dadzą radę.
Więc z całym szacunkiem do Ciebie ale pisząc takie rzeczy wcale mi nie pomagasz.
Jednak wielu nas nie stac na tak duże wydatki, producent też chyba o tym pomyślał gdy produkuje opony sportowo turystyczne, które w trasę są rewelacyjne ale i na torze dadzą radę.
Więc z całym szacunkiem do Ciebie ale pisząc takie rzeczy wcale mi nie pomagasz.
LWL 74HN
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Metzeler sportec M3 - M5
Jak nie pomaga?
Przecież dobrze radzi i zmusza trochę do myślenia. Na tor najlepsze są opony torowe niebieznikowane i miękkie. Jak by to zobrazować... Samochody F1 są od latania po torze, a alfa romeo od ciorania się po ulicach. Tak teoretycznie można skoczyć nią na tor ale to nigdy nie będzie F1. Dlatego na torze to przód będzie się lepiej trzymał niż tył jeśli założysz taką kombinację
Przecież dobrze radzi i zmusza trochę do myślenia. Na tor najlepsze są opony torowe niebieznikowane i miękkie. Jak by to zobrazować... Samochody F1 są od latania po torze, a alfa romeo od ciorania się po ulicach. Tak teoretycznie można skoczyć nią na tor ale to nigdy nie będzie F1. Dlatego na torze to przód będzie się lepiej trzymał niż tył jeśli założysz taką kombinację
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: Metzeler sportec M3 - M5
Kolego myślę, że nie o to tu chodzi tylko o ilość kilometrów i procentowy podział całego sezonu.Kolega_PL pisze:To znaczy, że na torze będziesz jeździł na przednim kole, a w trasy na tylnym?
Jeżeli (ja czysto teoretycznie) Zając na torze w sezonie zrobi np. 500 km a w trasie 10000 to stąd się to bierze zróżnicowanie opon.
A no nie pomaga, bo każdy wie, że na tor najlepsze są slicki ale...magik pisze:Jak nie pomaga?
Porównujesz do F1 a według mnie to nietrafione. Jak sam zauważyłeś f1 na tor a nie na ulicę a co z VFR ??
Czy tylko na tor?
Czy tylko na ulicę?
Odpowiedź chyba sam znasz, za to wszyscy przecież lubicie VFRki że są takie uniwersalne.
Sam latałem kiedyś na Z6 na torze i dawały radę. Oczywiście, że jak ktoś chce się zbliżyć do czasów bliżej rekoru toru to ciężka sprawa ale do ćwiczeń nie jest tak, żeby się nie dało.
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Metzeler sportec M3 - M5
Zajic-popieram w stu procentach Twoje podejście. Dla kogoś kto chce poćwiczyć na torze (poćwiczyć a nie bić rekordy!) a nie stać go na kilka motocykli to jest idealne wyjście. Przód-miękki sport bo to przecież bezpieczeństwo hamowania zarówno na ulicy jak i na torze. Tył-sport-turystyk dla zrobienia większego przebiegu, na torze po redukcji ciśnienia taką oponę na wiele stać (wiem to z autopsji) a jak przestanie Ci wystarczać to to poczujesz i zapodasz torówkę...
Taaaaaaak, na torówkach jest różnica
Taaaaaaak, na torówkach jest różnica

VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Metzeler sportec M3 - M5
Nie chodzi o to tylko o to ze taki kompromisowy zestaw ani na torze nie będzie pozwalał na pełen Fun, a i turystyczne zastosowanie...Jacko pisze:Porównujesz do F1 a według mnie to nietrafione. Jak sam zauważyłeś f1 na tor a nie na ulicę a co z VFR ?? Czy tylko na tor?Czy tylko na ulicę?Odpowiedź chyba sam znasz, za to wszyscy przecież lubicie VFRki że są takie uniwersalne.
Wiadomo ze turystyczna opona jest z twardej mieszanki zrobiona i nie trzyma tak chyba ze ktoś zainwestuje w uniwersalna o różnej twardości w zależności od konta pochylenia osi moto. Tylko jak stare i prawdziwe (w 90%) przysłowie głosi jak coś jest do wszystkiego to jest do.... niczego.
-
- pisarz
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
- Imię: Adam
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: Metzeler sportec M3 - M5
Jak będzie robił ten większy przebiegolo pisze:..... Przód-miękki sport bo to przecież bezpieczeństwo hamowania zarówno na ulicy jak i na torze. Tył-sport-turystyk dla zrobienia większego przebiegu ....


Adam
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Re: Metzeler sportec M3 - M5
Olo, pięknie to ująłeśolo pisze:Zajic-popieram w stu procentach Twoje podejście. Dla kogoś kto chce poćwiczyć na torze (poćwiczyć a nie bić rekordy!) a nie stać go na kilka motocykli to jest idealne wyjście. Przód-miękki sport bo to przecież bezpieczeństwo hamowania zarówno na ulicy jak i na torze. Tył-sport-turystyk dla zrobienia większego przebiegu, na torze po redukcji ciśnienia taką oponę na wiele stać (wiem to z autopsji) a jak przestanie Ci wystarczać to to poczujesz i zapodasz torówkę...
Taaaaaaak, na torówkach jest różnica

A co to znaczy według Ciebie "pełen fun" ? I dlaczego nie będzie turystycznego zastosowania ?magik pisze:taki kompromisowy zestaw ani na torze nie będzie pozwalał na pełen Fun, a i turystyczne zastosowanie
Czy latałeś już może w takim zestawieniu opon?
Nie wydaje mi się, żeby przód się skończył w takim zestawie a tył miał jeszcze do zrobienia 10000km.Kolega_PL pisze:Jak będzie robił ten większy przebieg to przednia opona będzie kaput )))) i znów kolega zada pytanie jaka opona na przód.
A czy jak założysz przód i tył np Z6 to się razem skończą ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości