KOMBINACJE Z ZAWIESZENIEM

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

KOMBINACJE Z ZAWIESZENIEM

Post autor: PETER » pt 19 paź 2012, 12:36

Stale kombinujemy z tymi zawiechami... Pozwoliłem sobie spróbować uprzystępnić poradniczek ze strony WP Suspension:
Wersja oryginalna

UWAGA! Regulacji wszystkie motki mają pełną regulacje ale zawsze można skorzystać z pomocy

Mikroslowniczek:

SAG - magiczne zaklecie, pisane tez s.a.g. (?) to z ang. oklapniecie, opadniecie, itp. czyli "martwy skok zawieszenia", ktore osiada pod ciezarem masy resorowanej. Wielkosc w/w reguluje sie poprzez wstepne napiecie sprezyny lub jej wymiane. Tyle.

COMPRESSION - praca zawieszenia w sciskaniu, kompresji

REBOUND - praca zawieszenia w odbicu

DAMPING - dlawienie, tlumienie, w efekcie spowalnianie, pracy zawieszenia. Odpowiednio compression damping i rebound damping.

PRELOAD - wstepne napiecie sprzezyny zawieszenia; zwiekszenie P. usztywnia i obniza zawieszenie, ale tez ogranicza jego skok


KLOPOTY Z ZAWIESZENIEM:


TYLNE ZAWIESZENIE:

PROBLEM:
- za maly martwy skok zawieszenia (sag)
- szarpanie/bicie kierownica w koleinach lub przy przyspieszaniu
- amortyzator zdaje sie sie byc nieruchomy
- niewygodnie
- przesadna praca praca przedniego zawieszenia przy jezdzie w dol lub hamowaniu

PRZYCZYNA:
- zbyt duze wstepne napiecie sprezyny

ROZWIAZANIE:
- zmniejszyc napiecie wstepne
- wymienic ew. sprezyne na mieksza


PROBLEM:
- motorcykl osiada przesadnie na zawieszeniu
- przesadny martwy skok zawieszenia (sag)
- niewygodnie
- bicie z tylnego zawieszenia
- motocykl holendruje/myszkuje na nierownej drodze

PRZYCZYNA:
- wstepne napiecie sprzezyny (n.w.s.) zbyt male

ROZWIAZANIE:
- zwiekszyc n.w.s.
- wymienic ew. sprezyne na twardsza


PROBLEM:
- bardzo niekomfortowo
- tylne kolo podskakuje na szybkich zakretach, zwlaszcza przy przyspieszaniu
- tylne kolo podskakuje na nierownej nawierzchni

PRZYCZYNA:
- regulacja pracy-w-sprezaniu amortyzatora ustawiona zbyt twardo
- zuzyty amotryzator

ROZWIAZANIE:
- poprawic regulacje pracy-w-sprezaniu amortyzatora na bardziej miekko
- lub zmienic ustawienie tlumienia wewnatrz amortyzatora
- wymienic lub zregenerowac amortyzator


PROBLEM:
- tylne zawieszenie dobija
- nierownosci nie sa wytlumiane przez zawieszenie
- zauwazalne ruchy ramy, rama "pracuje", szczegolnie przy przyspieszaniu na wyjsciu z zakretu

PRZYCZYNA:
- regulacja pracy-w-sprezaniu amortyzatora ustawiona zbyt miekko
- zuzyty amotryzator

ROZWIAZANIE:
- poprawic regulacje pracy-w-sprezaniu amortyzatora na twardziej
- lub zmienic ustawienie tlumienia wewnatrz amortyzatora
- wymienic lub zregenerowac amortyzator


PROBLEM:
- zawieszenie reaguje bardzo powoli
- tylne kolo nie radzi sobie na nierownej nawierzchni
- skacze na nierownosciach
- niewygoda
- sklonnosc do myszkowania w koleinach

PRZYCZYNA:
- tlumienie odbicia ustawione zbyt twardo
- zuzyty amortyzator

ROZWIAZANIE:
- zmniejszyc tlumienie odbicia
- ewentualnie zwiekszyc wstepne napiecie sprezyny
- wymienic amortyzator


PROBLEM:
- zawieszenie reaguje bardzo powolnie
- tylne kolo traci przyczepnosc w nierownym terenie
- motocykl podskakuje na nierownosciach
- niewygoda
- motocykl dygoce w koleinach

PRZYCZYNA:
- dlawienie pracy-w-odbiciu zawieszenia ustawione zbyt twardo

ROZWIAZANIE:
- zmniejszyc dlawienie pracy-w-odbiciu zawieszenia
- ewentualnie zwiekszyc wstepne napiecie sprezyny
- wymienic amortyzator


PROBLEM:
- zawieszenie reaguje przesadnie, pracuje caly czas
- tylne zawieszenie nieustannie pracuje
- tylne kolo podskakuje, dygoce

PRZYCZYNA:
- dlawienie pracy-w-odbiciu zawieszenia ustawione zbyt miekko

ROZWIAZANIE:
- zwiekszyc dlawienie pracy-w-odbiciu zawieszenia
- ewentualnie zmniejszyc wstepne napiecie sprezyny
- zregenerowac lub wymienic zuzyte amortyzatory



PRZEDNIE ZAWIESZENIE:

PROBLEM:
- przednie zawieszenie zbyt wolno reaguje / prawie nieruchome
- kirownica skacze w reku przy przyspieszaniu lub przekraczaniu kolein
- niewygodnie
- przednie kolo skacze / wibruje na kiepskiej nawierzchni

PRZYCZYNA:
- zbyt wysokie wstepne napiecie sprezyn
- sprezyny zbyt twarde
- poduszka powietrzna zbyt mala

ROZWIAZANIE:
- zmniejsz wstepne napiecie sprezyn
- zmien sprezyny na mieksze lub progresywne o "miekszej" czesci o luznych zwojach
- zwieksz poduszke powietrzna (obniz poziom oleju w przednim widelcu)


PROBLEM:
- motorcykl osiada zbyt nisko na zawieszeniu
- przesadna praca zawieszenia
- zawieszenie dobija od czasu do czasu
- widelec dygoce przy hamowaniu i jezdzie w dol

PRZYCZYNA:
- zbyt niskie wstepne napiecie sprezyn
- sprezyny zbyt miekkie
- poduszka powietrzna zbyz duza

ROZWIAZANIE:
- zwieksz wstepne napiecie sprezyn
- zmien sprezyna na twardsze lub progresywne o "twardszej" czesci o luznych zwojach
- zmniejsz poduszke powietrzna (podnies poziom oleju w przednim widelcu)


PROBLEM:
- przednie zawieszenie zbyt wolno reaguje / prawie nieruchome
- bicie w ukladzie kierowniczym przy przyspieszaniu
- przednie kolo wibruje przy ostrym hamowaniu

PRZYCZYNA:
- dlawienie pracy-w-sciskaniu zawieszenia ustawione zbyt twardo

ROZWIAZANIE:
- zmniejsz dlawienie pracy-w-sciskaniu zawieszenia
- ew. wymien olej na inny o mniejszej lepkosci (np.: 10W na 7,5W)


PROBLEM:
- przednie zawieszenie bije przy hamowaniu i na nierownej nawierzchni oraz nurkuje przy hamowaniu

PRZYCZYNA:
- dlawienie pracy-w-sciskaniu zawieszenia ustawione zbyt miekko

ROZWIAZANIE::
- zmniejsz dlawienie pracy-w-sciskaniu zawieszenia
- ew. wymien olej na inny o wiekszej lepkosci (np.: 5W na 7,5W)


PROBLEM:
- przedni widelec odbija zbyt wolno
- niewygodnie
- przednie kolo nie radzi sobie w nieronym terenie (traci przyczepnosc?)
- utrudnione kierowanie motocyklem (nie slucha sie kierownicy?)

PRZYCZYNA:
- dlawienie pracy-w-odbiciu zawieszenia ustawione zbyt twardo

ROZWIAZANIE:
- zmniejsz dlawienie pracy-w-odbiciu zawieszenia
- ew. wymien olej na inny o mniejszej lepkosci (np.: 10W na 7,5W)


PROBLEM:
- przod motocykla zyje wlasnym zyciem
- skacze i bije w nierownym terenie
- przedni widelec odbija zbyt szybko

PRZYCZYNA:
- dlawienie pracy-w-odbiciu zawieszenia ustawione zbyt miekko

ROZWIAZANIE:
- zwieksz dlawienie pracy-w-odbiciu zawieszenia
- ew. wymien olej na inny o wiekszej lepkosci (np.: 5W na 7,5W)


PROBLEM:
- przedni widelec bije
- przednie kolo dygoce
- niewystarczajace twardnienie progresywne sprezyn blisko maksymalnej kompresjii

PRZYCZYNA:
- poduszka powietrzna zbyt duza

ROZWIAZANIE:
- zwiekszaj ilosc oleju w przednim zawieszeniu, podnoszac poziom lustra plynu o 5-10mm za jednym razem i sprawdzaj czy problem znikl


PROBLEM:
- widelec twardy
- bicie w ukladzie kierowniczym
- przednie kolo podskakuje przy hamowaniu z powodu blokowania sie amortyzatorow (?)
- niewygodnie

PRZYCZYNA:
- poduszka powietrzna zbyt mala

ROZWIAZANIE:
- zmniejszaj ilosc oleju w przednim zawieszeniu, obnizajac poziom lustra plynu o 5-10mm za jednym razem i sprawdzaj czy problem znikl
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4212
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: KOMBINACJE Z ZAWIESZENIEM

Post autor: emil » pt 19 paź 2012, 12:53

Piotr, przyklej ten temat, jeśli możesz. :)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: KOMBINACJE Z ZAWIESZENIEM

Post autor: PETER » pt 19 paź 2012, 15:08

zobaczę co da się zrobić :mrgreen:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Szklana
teksciarz
teksciarz
Posty: 103
Rejestracja: ndz 25 cze 2006, 13:29
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: opole

Re: KOMBINACJE Z ZAWIESZENIEM

Post autor: Szklana » sob 27 paź 2012, 08:28

a co z shymmy, wymieniony olej na specyfikacje z serwisówki , uszczelniacze, łożysko główki ramy, komplet nowych Roadsmartów a dalej przy hamowaniu silnikiem 80 - 60 wpada w wibrację
Szklana

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: KOMBINACJE Z ZAWIESZENIEM

Post autor: Arnold » sob 27 paź 2012, 10:31

Łożyska w przednim kole, niewyważone koło, na chama/źle skręcona ośka i pokrzywiło zawiechę (np. dokręcenie małych śrubek na goleniach, a później skręcona ośka), zrobił się luz na łożysku główki ramy, nie prawidłowe ciśnienie w oponie.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Szklana
teksciarz
teksciarz
Posty: 103
Rejestracja: ndz 25 cze 2006, 13:29
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: opole

Re: KOMBINACJE Z ZAWIESZENIEM

Post autor: Szklana » sob 27 paź 2012, 19:43

jeżeli chodzi o skręcenie to wszystko zgodnie z serwisówką, spadł śnieg to wymienię łożyska z uszczelniaczami
Szklana

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości