kask shark reklamacja

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

kask shark reklamacja

Post autor: thrillco » wt 16 paź 2012, 11:37

cześć wszystkim ;)

mam taki problem z kaskiem shark.

w dniu 23.09.2012 na wypadzie do Ostravy (ostrava nato days) odpadła mi szybka wraz 1 jednym mocowaniem szybki w czasie jazdy.
W dniu 24.09.2012 oddałem kask do sklepu gdzie kupiłem kask w Katowicach. Dzisiaj juz jest okolo 16dni roboczych reklamacji i nadal brak odpowiedzi.

wyczytałem w internecie ze jesli do 14dni kalendarzowych nie ma odpowiedzi co do reklamacji to taka reklamacja zostaje uznana za pozytywnie rozpatrzoną. ktoś może to potwierdzic?

oficjalnym importerem kasku shark jest intermotors polska.
dzwonilem do sklepu do Katowic dzisiaj ale oni nie maja jeszcze odpowiedzi od przedstawiciela.

czy to prawda z tymi 14dniami i pozytywna reklamacja?
jak rozwiazac cała sprawe?

nowa szybka i mocowania to 4/7 ceny kasku niestety ;/

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: kask shark reklamacja

Post autor: armen1pl » wt 16 paź 2012, 12:15

Otrzymałeś potwierdzenie złożenia reklamacji?
Ja pracuje w sklepie i na naszych formularzach jest klauzula, że klient reklamujący towar zgadza się na warunki ( okres rozpatrzenia reklamacji pow. 28 dni) i wtedy klient nie może nic zrobić.
Ciekawe jak wygląda sprawa kasku.
Jest takie coś jak 14 dni czasu na rozpatrzenie reklamacji chyba, że umowa reklamacji mówi inaczej.
Możesz zwrócić się do UOKiK i dopytać o szczegóły.
pozdrawiam
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
Piotr_Pan76
teksciarz
teksciarz
Posty: 114
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 12:19
Imię: Piotr
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krzywopłoty

Re: kask shark reklamacja

Post autor: Piotr_Pan76 » wt 16 paź 2012, 14:00

Współczuje, ja zamawiałem do mojego kasku blendę w .... kwietniu br. i do tej pory nie dojechała, jak będą załatwiać ci tak samo reklamację to obawiam się że nic z tego nie będzie. Żądaj wymiany towaru na nowy sprawny, masz takie prawo.
Obrazek

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: kask shark reklamacja

Post autor: brylek22 » wt 16 paź 2012, 15:11

Poczytaj sobie tu:
http://forumprawne.org/prawa-konsumenta ... zytaj.html

"Nie zawsze czas załatwienia reklamacji będzie oznaczony. Wówczas Gwarant powinien rozwiązać problem Konsumenta - niezwłocznie. Przeważnie czas ten określony jest w dniach (14, 21), chyba, że jest potrzeba sprowadzenia części z zagranicy - wtedy termin może się przedłużyć. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, należy zajrzeć do dokumentu gwarancyjnego."

Taka jest teoria, w praktyce trzeba się trochę poużerać i tracić czas żeby wytłumaczyć że ma się racja.

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Re: kask shark reklamacja

Post autor: Lukaszny » wt 16 paź 2012, 19:30

thrillco pisze:cześć wszystkim ;)

mam taki problem z kaskiem shark.

w dniu 23.09.2012 na wypadzie do Ostravy (ostrava nato days) odpadła mi szybka wraz 1 jednym mocowaniem szybki w czasie jazdy.
W dniu 24.09.2012 oddałem kask do sklepu gdzie kupiłem kask w Katowicach. Dzisiaj juz jest okolo 16dni roboczych reklamacji i nadal brak odpowiedzi.

wyczytałem w internecie ze jesli do 14dni kalendarzowych nie ma odpowiedzi co do reklamacji to taka reklamacja zostaje uznana za pozytywnie rozpatrzoną. ktoś może to potwierdzic?

oficjalnym importerem kasku shark jest intermotors polska.
dzwonilem do sklepu do Katowic dzisiaj ale oni nie maja jeszcze odpowiedzi od przedstawiciela.

czy to prawda z tymi 14dniami i pozytywna reklamacja?
jak rozwiazac cała sprawe?

nowa szybka i mocowania to 4/7 ceny kasku niestety ;/
To zależy jak określiłeś swoje roszczenie - czy z gwarancji czy z tytułu niezgodności towaru z umową. Zostawiłeś w sklepie kartę gwarancyjną?
Jeśli nie korzystałeś z gwarancji to sprzedający ma 14 dni na ustosunkowanie się do Twojego roszczenia. Patrz art. 8 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Natomiast w zakresie gwarancji to gwarant (producent) określa ile potrzebuje czasu na naprawę.
W wolnych chwilach spamuje sobie na Blogu prawniczym - http://forumprawnicze.info/blog/2-blog- ... -nysztala/

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Re: kask shark reklamacja

Post autor: thrillco » wt 16 paź 2012, 23:09

karte gwarancyjną mam u siebie, sprzedawca wziol tylko paragon zakupu, oraz spisalismy date, temat reklamacji i dane.
ja mam kopie paraganu i tej "umowy"

Awatar użytkownika
Kasius
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: czw 21 kwie 2011, 13:45
Imię: Kasper
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WWA

Re: kask shark reklamacja

Post autor: Kasius » śr 17 paź 2012, 14:02

Ehhh, napisałem Ci dłuższą odpowiedź ale mnie wywaliło i oczywiście się nie zapisała więc powiem ktrótko:

Rekalmacje uważa się za uznaną jeżeli w terminie 14 dni nie masz odpwiedzi - oznacza to że możesz dochodzić zażądanych roszczeń (zwrot kasy, naprawa, wymiana na nowy)

Do tego ważna rzecz - jeżeli zgłosiłeś niezgodność towaru z umową (tak to się teraz nazywa) w terminie 6 mc od daty zakupu to zachodzi domniemanie że towar był niezgodny od samego początku. Oznacza to dla Ciebie druga podstawę do żądania roszczeń opisanych powyżej. Dodatowko jako że jest to domniemanie to po stronie sprzedawcy leży udowodnienie że towar nie miał wady.

Jeżeli nadal nie będzie odpwiedzi należy, złożyć pismo z przedsądowym wezwaniem do zapłaty (ceny za kask). Dodatoko można poinformować miejskiego rzecznika praw konsumenta o całej sprawie (jeżeli powiesz dodatkowo w sklepie że masz zamiat to zrobić może to dać komuś do myslenia i przyspieszyć cała sprawę.

Powodzenia i daj znać jak się sprawa rozwija.

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Re: kask shark reklamacja

Post autor: thrillco » czw 25 paź 2012, 15:20

dzięki wszystkim za pomoc ;)

napisałem to pismo, reklamacja uznana. teraz oczekuje na naprawe kasku, niestety w sklepie nie sa mi wstanie określić dokladnej daty, kazali czekac.

Awatar użytkownika
Kasius
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: czw 21 kwie 2011, 13:45
Imię: Kasper
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WWA

Re: kask shark reklamacja

Post autor: Kasius » czw 25 paź 2012, 21:56

No i great 8)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości