-
lama
- zadomowiony

- Posty: 66
- Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ZST
Post
autor: lama » ndz 01 lip 2012, 21:25
Witam.
Może zacznę od początku

Kupiłem Vitka z cieknącą prawą lagą. Zamówiłem uszczelniacze z olejem i do dzieła. Rozebrałem, wyczyściłem i złożyłem lagi z nowymi uszczelniaczami. Po włożeniu sprężyn do ściśniętych na maksa lag zalałem olej motul 10W. Wg manuala 544 ml do każdej. Zorientowałem się że 1 litr oleju mi nie starczy więc dokupiłem (z braku laku) litr 15 W i zrobiłem tak ze w każdej ladze jest 100 ml 15tki a reszta 10tki. Na koniec zmierzyłem czy poziom oleju jest 10 cm od górnej krawędzi ściśniętej lagi. Zamknąłem i złożyłem do półek tak aby każda wystawała po 41 mm ponad górną półkę. Poskładałem zgodnie z instrukcją, po dociągałem, owiewki i gotowe. Czas na testy. Zauważyłem dziwną rzecz której wcześniej nie wyłapałem, mianowicie w przedziale 100-55 kmh jak puszczę kierownice widzę jak wężykuje na boki delikatnie tak z 1 cm każda strona. powyżej i poniżej tej prędkości jest normalnie, moto jedzie prosto. Taki szczegół jeszcze że zbiegło się to ze zmianą opon na michałki PR3 które miałem na szerszeniu. Opony kupiłem nówki mają maks po 4000 km przebiegu i na hornecie nie było z nimi problemu.
Co mogłem zrobić źle ?
-
Kasius
- bywalec

- Posty: 34
- Rejestracja: czw 21 kwie 2011, 13:45
- Imię: Kasper
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WWA
Post
autor: Kasius » ndz 01 lip 2012, 22:22
Nie wiem na ile to wężykowanie przeszkadza w jeździe, ale o ile się nie mylę jeżeli puścisz kierownicę to zawsze będzie chodzić trochę na boki (minimalnie) no chyba że będzie ciągnąć w jedną stronę to może świadczyć o tym że moto jest krzywe lub coś z lagami. Jeżeli nie sprawia Ci to kłopotów w jeździe czy na winklach to moim skromnym zdaniem nie ma problemu

ale niech się jeszcze inni wypowiedzą.
-
lama
- zadomowiony

- Posty: 66
- Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ZST
Post
autor: lama » ndz 01 lip 2012, 22:28
w zasadzie wcale

Po prostu jestem taki że zwracam uwagę na detale nawet te bardzo małe

Generalnie mam teorię że z oponą jest ja z butem może potrzebuje trochę czasu żeby się przystroić do stopy nowego właściciela

nawet jak podczas tego wężykowania położę dłonie na kierownicy to ustaje i nie czuje tego na rękach a i nawet w czasie wężykowania jedzie prosto także chyba jestem przewrażliwiony. Za pierwszym razem myślałem że to wina stroju ale za drugim przebrałem się w kombi i dalej to samo więc odpada...
-
Jaro-Ino
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 20 cze 2012, 15:07
- Imię: Jarek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Jaro-Ino » ndz 01 lip 2012, 23:38
Czasem taki efekt daje jeżdżenie z tylnym kufrem, ale wtedy kiera wpada w shimmy

Nie przejmuj sie i jeździj

-
cooba1
- teksciarz

- Posty: 148
- Rejestracja: sob 09 maja 2009, 17:34
- Imię: Kuba
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dahab
Post
autor: cooba1 » pn 02 lip 2012, 01:34
Mialem podobny efekt, kierownica zaczynala wahlowac kiedy puszczalem ja prz predkosci 100 +. Problem rozwiazal sie po wymianie lozyska glowki ramy.
Zdowko!
Kuba
Ludziom brak kultury zupełnie, wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos nadepnął mi na rekę!!!
-
Klarkson
- pisarz

- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
-
Kontakt:
Post
autor: Klarkson » pn 02 lip 2012, 08:57
lama pisze:Po włożeniu sprężyn do ściśniętych na maksa lag zalałem olej motul 10W.
Podstawowy błąd, tego się tak nie robi.

Klarkson
-
cooba1
- teksciarz

- Posty: 148
- Rejestracja: sob 09 maja 2009, 17:34
- Imię: Kuba
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dahab
Post
autor: cooba1 » pn 02 lip 2012, 09:52
Klarkson pisze:lama pisze:Po włożeniu sprężyn do ściśniętych na maksa lag zalałem olej motul 10W.
Podstawowy błąd, tego się tak nie robi.

A jak powinno robic sie prawidlowo? Rozwin prosze jakos swoja wypowiedz zeby ludzie na forum wyniesli cos konstruktywnego z Twojego posta.
Zdrowko!
Kuba
Ludziom brak kultury zupełnie, wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos nadepnął mi na rekę!!!
-
Klarkson
- pisarz

- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
-
Kontakt:
Post
autor: Klarkson » pn 02 lip 2012, 10:10
cooba1 pisze:A jak powinno robic sie prawidlowo? Rozwin prosze jakos swoja wypowiedz zeby ludzie na forum wyniesli cos konstruktywnego z Twojego posta.
Konstruktywnych postów jest masa w archiwum, do którego pies z kulawą nogą nie zagląda.
Nie zalewa się lag olejem ze sprężynami w środku.
Serwisówki do ściągnięcia też na forum są.
Klarkson
-
cooba1
- teksciarz

- Posty: 148
- Rejestracja: sob 09 maja 2009, 17:34
- Imię: Kuba
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dahab
Post
autor: cooba1 » pn 02 lip 2012, 14:02
Klarkson pisze:cooba1 pisze:A jak powinno robic sie prawidlowo? Rozwin prosze jakos swoja wypowiedz zeby ludzie na forum wyniesli cos konstruktywnego z Twojego posta.
Konstruktywnych postów jest masa w archiwum, do którego pies z kulawą nogą nie zagląda.
Nie zalewa się lag olejem ze sprężynami w środku.
Serwisówki do ściągnięcia też na forum są.
Co w dalszym ciagu nie czyni Twojego postu konstruktywnym. Linka bys podal do konkretnego watku zamiast klepac po proznicy... a jak nie chcesz pomoc blizniemu to po co wogole tu piszesz???
Zdrowko!
Kuba
Ludziom brak kultury zupełnie, wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos nadepnął mi na rekę!!!
-
Jaro-Ino
- Posty: 10
- Rejestracja: śr 20 cze 2012, 15:07
- Imię: Jarek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: Jaro-Ino » pn 02 lip 2012, 19:02
Poziom oleju mierzy się na wciśniętej na maksa ladze, w której nie ma włożonej sprężyny. Mierzysz od krawędzi lagi do lustra podaną wartość, potem rozciągasz lage, wsadzasz sprężynę, to co jest nad nią standardowo i zakręcasz korek.
-
lama
- zadomowiony

- Posty: 66
- Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ZST
Post
autor: lama » pn 02 lip 2012, 20:54
Kurwandzka faktycznie, robiłem wg manuala i mi się pomyliło. Czy to na pewno będzie to ? W sumie tłumaczyło by to dlaczego mniejsza ilość oleju weszła do do lag

bo ok 530 ml zamiast 544 ml. Jutro rozbieram wszytko i od nowa bo nie da mi to spokoju przed wyjazdem do Rumunii

Dzięki wielkie za info.
-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » pn 02 lip 2012, 21:50
cooba1 pisze:Mialem podobny efekt, kierownica zaczynala wahlowac kiedy puszczalem ja prz predkosci 100 +. Problem rozwiazal sie po wymianie lozyska glowki ramy.
Zdowko!
Kuba
u mnie to samo !

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
lama
- zadomowiony

- Posty: 66
- Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ZST
Post
autor: lama » pn 02 lip 2012, 22:20
przed zabiegiem było normalnie więc to nie to raczej
-
Damo 88
- klepacz

- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Post
autor: Damo 88 » pn 02 lip 2012, 22:34
Motocykl powinien Prosto jechać , bez wężykowania itp.
Zerknij do tych lag , sprawdź wyważenie koła , łożyska w główce w ramie . Jest coś nie tak i lepiej z tym nie jeździć.
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » wt 03 lip 2012, 00:45
czasami trzepocze i wtedy potrzebny amortyzator skrętu i nie jest to wada moto tylko fizyka , a dla wszystkich artykuł warty przeczytania coś sie wyjaśnia:
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... ie_wibruje
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość