Stalowy oplot miałem w poprzednim moto Hornet 600S... i nie wyobrażam sobie nie mieć tego również w VFR ... ale ta cena?
Przewody w stalowym oplocie
-
JayZ
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz 15 kwie 2012, 21:36
- Imię: Jacek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Przewody w stalowym oplocie
Panowie, z góry przepraszam, że odgrzewam starego kotleta...lecz nie rozumiem dlaczego do VFR800 Vtec przewody kosztują 1600zł
Stalowy oplot miałem w poprzednim moto Hornet 600S... i nie wyobrażam sobie nie mieć tego również w VFR ... ale ta cena?
Stalowy oplot miałem w poprzednim moto Hornet 600S... i nie wyobrażam sobie nie mieć tego również w VFR ... ale ta cena?
- Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Przewody w stalowym oplocie
tam jest dual-cbs, stąd ta cenaJayZ pisze:Panowie, z góry przepraszam, że odgrzewam starego kotleta...lecz nie rozumiem dlaczego do VFR800 Vtec przewody kosztują 1600zł![]()
![]()
Stalowy oplot miałem w poprzednim moto Hornet 600S... i nie wyobrażam sobie nie mieć tego również w VFR ... ale ta cena?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Kasius
- bywalec

- Posty: 34
- Rejestracja: czw 21 kwie 2011, 13:45
- Imię: Kasper
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WWA
Re: Przewody w stalowym oplocie
Badałem ten temat kiedyś i niestety ta cena jest realna - wytłumaczenie gdzieś było takie że cały system duala to około 17 różnej długości przewodów. Ze względu na to że są one połączone jak jeden mechanizm to nie można wymienić tylko przednich
ktoś chyba z forum znalazł komplet nowych przewodów za jakieś 1200 zł - jak dla mnie i tak sporo 
- dixon
- klepacz

- Posty: 550
- Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
- Imię: rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: grójec
Re: Przewody w stalowym oplocie
dla mnie również jest sporo, dlatego też, mimo że b.chciałbym go mieć zamontowanego w moto, to odpuszczam temat, bo cena mnie zabija mimo wszystko.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
-
JayZ
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz 15 kwie 2012, 21:36
- Imię: Jacek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Przewody w stalowym oplocie
Fakir pisze:tam jest dual-cbs, stąd ta cena
sic! Oplot musi być i będzieKasius pisze:Badałem ten temat kiedyś i niestety ta cena jest realna - wytłumaczenie gdzieś było takie że cały system duala to około 17 różnej długości przewodów. Ze względu na to że są one połączone jak jeden mechanizm to nie można wymienić tylko przednichktoś chyba z forum znalazł komplet nowych przewodów za jakieś 1200 zł - jak dla mnie i tak sporo
- Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Przewody w stalowym oplocie
możesz też zrezygnować z dualcbs, i założyć konwencjonalny układ hamulcowy, oraz np. inne zaciski (wiem że od jakiejś hondy pasują, było o tym na forum) 
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
marlin
- zadomowiony

- Posty: 63
- Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
- Imię: Marek
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Przewody w stalowym oplocie
A jakie są konkretne argumenty przeciwko wymianie jedynie przodu?Kasius pisze:Ze względu na to że są one połączone jak jeden mechanizm to nie można wymienić tylko przednich)
Z klamki odpalamy po dwa tłoczki w każdym z przednich zacisków, natomiast tłoczek w tylnym zacisku jest uruchamiany przez pompę przy zacisku, która to jest odpalana poprzez ruch rotacyjny tarczy hamulcowej.
W przypadku hamowania nogą, oprócz tyłu odpalamy po jednym tłoczku w każdym z przednich zacisków, ale są to inne tłoczki niż gdy hamujemy klamką.
Wniosek taki, że obwód klamka - przednie zaciski (2x2 tłoczki) jest hydraulicznie osobnym obwodem. Przynajmniej tyle zrozumiałem póki co z opisu schematu duala. Mogę się mylić
Stąd pytanie - dlaczego nie można by wymienić tylko przednich przewodów i chociaż częściowo poprawić dozowalność i siłę hamowania?
- Stuwka
- klepacz

- Posty: 1399
- Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
- Imię: Konrad
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Re: Przewody w stalowym oplocie
Ja mam założone i się super spisują.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości
