VFR 1200 wrażenia z jazdy i wymiana doświadczeń
-
- bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: sob 19 cze 2010, 20:35
- Imię: Adam
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: VFR 1200
Polityka Hondy jest delikatnie ujmując "hu....wa". Jezeli nie potrafią prawidłowo wycenić pojazdów, a potem w panice je przeceniają, to pierwsi "frajerzy" powinni iść do sądu po zwrot różnicy. Wiem ze taki numer z przecenami zrobiło Suzuki, i parę osób się wkurzyło i odzyskało różnicę.
PS. Ja tam lubie Hondę, ale jeżeli mam 2 letni motor sprzedawać za połowę ceny albo mniej to ja chrzanie. W innych markach tak nie robią. W BMW za 2 letniego GS'a trzeba zapłacić 75% ceny.
PS. Ja tam lubie Hondę, ale jeżeli mam 2 letni motor sprzedawać za połowę ceny albo mniej to ja chrzanie. W innych markach tak nie robią. W BMW za 2 letniego GS'a trzeba zapłacić 75% ceny.
- de Palma
- teksciarz
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: VFR 1200
Bez przesady, nie wiem Adam za ile oddałeś swoją, ale ja nie wyobrażam sobie sprzedać 2 letniej VFR12 w idealnym stanie, pachnącej jeszcze nowością z przebiegiem 16000 km za 33 kPLN bo nic bym za tę kwotę potem nie kupił. W Polsce nie ma jeszcze rynku wtórnego tych motocykli. Na Allegro są ledwie dwie sztuki w cenie ok. 36 kPLN jedna u dealera z rocznika 2009 po przejściach (ślady wywrotki na deklu) i druga w sklepie motocyklowym, wygląda na sprowadzaną z 2010. Na mobile.de jest 60 sztuk z przebiegiem powyżej 5 tys. km w średniej cenie 10kEUR. Na ebay.co.uk mamy 30 sztuk używanych w średniej cenie 9kGBP.
Co do polityki Hondy zdecydowanie zgadzam się - jeśli muszą ratować sprzedaż ostrą akcją, powinni też przygotować jakąś dobra promocję specjalnie dla tych co kupili w pierwszym roku, jesli chcą utrzymać lojalność klientów. Co do spadku wartości myślę, że jest to ok. 30% i nie różni się więcej niż o 5% od innych modeli. Za pół ceny kupisz powypadkowe egzemplarze sprowadzone z zachodu. Nie wierzę w to, że znajdziesz za pół ceny egzemplarz pochodzący z dobrych rąk.
Co do polityki Hondy zdecydowanie zgadzam się - jeśli muszą ratować sprzedaż ostrą akcją, powinni też przygotować jakąś dobra promocję specjalnie dla tych co kupili w pierwszym roku, jesli chcą utrzymać lojalność klientów. Co do spadku wartości myślę, że jest to ok. 30% i nie różni się więcej niż o 5% od innych modeli. Za pół ceny kupisz powypadkowe egzemplarze sprowadzone z zachodu. Nie wierzę w to, że znajdziesz za pół ceny egzemplarz pochodzący z dobrych rąk.
-
- bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: sob 19 cze 2010, 20:35
- Imię: Adam
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: VFR 1200
Zdziwisz się po ile tak naprawdę będą chodzić te motocykle, jeżeli teraz Honda je sprzedaje nowe z rocznika 2010 za 46tys. + akcesoria za 3tys. i to nie jest koniec negocjacji. Używka z DTC jest w super stanie do kupienia za 45tys z kuframi i innymi akcesoriami. Te sztuki bez DTC to wydatek max 38tys i jest ich masa.
- de Palma
- teksciarz
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: VFR 1200
Nie widzę tej masy ani na ulicach, ani w ogłoszeniach ani na tym forum, ale pożyjemy - zobaczymy. Przynajmniej się trochę to forum ruszyło, bo od czasu jak sprzedałeś hondę, wątek przestał się zupełnie rozwijać
A jak to przyjęła córka?

A jak to przyjęła córka?
-
- bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: sob 19 cze 2010, 20:35
- Imię: Adam
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: VFR 1200
Córka pogodziła się z tym, przy czym ujeżdza swoją TTR'ke. Wiec już nie jest taka atrakcja jeździć z tyłu. Co do cen to stoi w Motorista biała bez DTC w stanie idealnym za naprawdę śmieszne pieniądze. Przy czym podobno wypust 2012 ma mieć dużo poprawek i stąd cena pierwszych roczników tak spadła. Pożyjemy zobaczymy, ja jeszcze bym kupił coś na miasto z skrzynią DTC bo to naprawdę fajny wynalazek.
Wątek umarł bo tu trzeba mieć login żeby go czytać, co jest trochę bez sensu. Bo jak ktoś szuka informacji o modelu to nie koniecznie jest Ownerem VFR.
Wątek umarł bo tu trzeba mieć login żeby go czytać, co jest trochę bez sensu. Bo jak ktoś szuka informacji o modelu to nie koniecznie jest Ownerem VFR.
- zalew
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
- Imię: Andrzej
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Złocieniec
Re: VFR 1200
Wiadomo czego mają dotyczyć??atnet pisze: Przy czym podobno wypust 2012 ma mieć dużo poprawek i stąd cena pierwszych roczników tak spadła.
Faktycznie,ceny na rynku wtórnym spadły straszecznie.W przypadku hondy bardzo rzadko się to zdarza.Szkoda ze najnowszy model motocykla,słynący ze swoich walorów od razu wymaga poprawek,występują pewne znaczące niedociągnięcia itp.Mam nadzieję ze ostatecznie najnowsza VFR wyzbędzie się chorób wieku dziecięcego.Po pewnym dośc długim okresie trawienia stylistyki,nowa buda zaczęła mi się w końcu podobać,chyba ze względu na swoją oryginalność,odmienną od tego co najczęsciej widuje się na ulicach.
Zgadza się,ogólnie jest strasznie mało informacji w sieci z tzw.pierwszej ręki odnośnie najnowszej viferki.W zasadzie spotykałem się w głownej mierze z testami redakcyjnymi i suchymi opisami.Opinie realnych posiadaczy są jednak bezcenneatnet pisze: Bo jak ktoś szuka informacji o modelu to nie koniecznie jest Ownerem VFR.

- Wojtek86
- klepacz
- Posty: 724
- Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
- Imię: Wojtek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
- Kontakt:
Re: VFR 1200
Z różnych źródeł ustaliłem, że VFR1200 na 2012 rok będzie miała:
- kontrolę trakcji (możliwość wyłączenia)
- zmienione oprogramowanie (redukcja zużycia paliwa, zwiększenie momenty 2000-4000 obr)
- wyświetlacz będzie pokazywał chwilowe i średnie zużycie paliwa oraz aktualny zasięg
- zmienioną kanapę
- większy zbiornik paliwa
- Podobno w drugiej połowie roku będzie zmiana w DTC (druga generacja DTC)
- kontrolę trakcji (możliwość wyłączenia)
- zmienione oprogramowanie (redukcja zużycia paliwa, zwiększenie momenty 2000-4000 obr)
- wyświetlacz będzie pokazywał chwilowe i średnie zużycie paliwa oraz aktualny zasięg
- zmienioną kanapę
- większy zbiornik paliwa
- Podobno w drugiej połowie roku będzie zmiana w DTC (druga generacja DTC)
- de Palma
- teksciarz
- Posty: 157
- Rejestracja: ndz 28 lut 2010, 22:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: VFR 1200
Mogę nieco uzupełnić:
Jeśli chodzi o:
http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/f ... y.php?f=56
oraz forum USA:
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... tion-vfrs/
Zaglądam częściej na forum brytyjskie. Jest tam zarejestrowanych wielu użytkowników z całej Europy, ale także z Australii. Statystyka tego forum dla nas jest imponująca:
Threads: 111,764, Posts: 1,342,127, Members: 30,354 (wszyscy klubowicze, nie tylko VFR1200)
Można tam znaleźć dosłownie wszystko, ilość użytkowników i tematów jest olbrzymia. Średnio co tydzień pojawia się jakiś nowy właściciel VFR12, więc myślę, że lada chwila pojawi się relacja z użytkowania modelu 2012.
Jako ciekawostkę przytoczę wątek nowego oprogramowania, który pojawił się w połowie 2011 roku. Kolesie z tego forum szybko podzielili się informacją, że taka aktualizacja jest i jeden po drugim jeździli do swoich dealerów, żeby ją sobie wgrać. Kiedy ja pojechałem z tym newsem do mojego dealera we Wrocławiu, to najpierw wgrali mi jeszcze raz to samo co miałem fabrycznie
. Dopiero kiedy ich docisnąłem, żeby ściągnęli z Hondy nowe oprogramowanie, okazało się, że jest jakaś płytka, z którą nikt nie wiedział co zrobić. Skończyło się jednak pełną profeską, wgrali co trzeba, dostałem wydruk z komputera ze szczegółami nowego softu, nie wzięli kasy, a za tydzień zadzwonili z pytaniem jak się jeździ na nowym sofcie. W tym miejscu szacun dla RPM. 
Nowy software jest dostępny u dealerów gdzieś od września 2011 roku i aktualizacja dokonywana jest za darmo również do modeli wyprodukowanych wcześniej. Oprócz wymienionych przez Ciebie, najważniejszą zmianą jest wyeliminowanie szarpnięcia, które pojawiało się w chwili odkręcenia manetki, szczególnie jadąc na 2 i 3 biegu. Ta przypadłość doprowadzała mnie do szału w czasie jazdy po mieście - trzeba było nauczyć się dodawania gazu trochę jak rozbrajania bomby. Po wgraniu nowego oprogramowania problem zniknął i już się fajnie jeździ.Wojtek86 pisze:- zmienione oprogramowanie (redukcja zużycia paliwa, zwiększenie momenty 2000-4000 obr)
Kształt kanapy będzie taki sam, ale zmieni się obicie kanapy na bardziej szorstkie. Dla kierowcy ta zmiana moim zdaniem nie ma większego znaczenia, natomiast dla pasażera jest kluczowa. W tej chwili moja pasażerka przy hamowaniu czasem ślizga się do przodu. Dla mnie to trafiona zmiana.zalew pisze: zmienioną kanapę
.... o pół litra czyli na ok. 7 km więcej, czyli bez większego znaczenia. Zasięg dalej pozostanie max 300 km przy spokojniej jeździe i 250 km przy mało spokojnej.zalew pisze:- większy zbiornik paliwa

Jeśli chodzi o:
iWojtek86 pisze: kontrolę trakcji (możliwość wyłączenia)
to ewidentnie Panowie z Hondy stracili kontakt z rynkiem i z rzeczywistością decydując w 2009 roku, że obie opcje nie pojawią się w motocyklu.Wojtek86 pisze: wyświetlacz będzie pokazywał chwilowe i średnie zużycie paliwa oraz aktualny zasięg
Jeśli ktoś chce poczytać wiele opinii użytkowników to polecam forum z UK:zalew pisze:Zgadza się,ogólnie jest strasznie mało informacji w sieci z tzw.pierwszej ręki odnośnie najnowszej viferki.W zasadzie spotykałem się w głownej mierze z testami redakcyjnymi i suchymi opisami.Opinie realnych posiadaczy są jednak bezcenne
http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/f ... y.php?f=56
oraz forum USA:
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... tion-vfrs/
Zaglądam częściej na forum brytyjskie. Jest tam zarejestrowanych wielu użytkowników z całej Europy, ale także z Australii. Statystyka tego forum dla nas jest imponująca:
Threads: 111,764, Posts: 1,342,127, Members: 30,354 (wszyscy klubowicze, nie tylko VFR1200)
Można tam znaleźć dosłownie wszystko, ilość użytkowników i tematów jest olbrzymia. Średnio co tydzień pojawia się jakiś nowy właściciel VFR12, więc myślę, że lada chwila pojawi się relacja z użytkowania modelu 2012.
Jako ciekawostkę przytoczę wątek nowego oprogramowania, który pojawił się w połowie 2011 roku. Kolesie z tego forum szybko podzielili się informacją, że taka aktualizacja jest i jeden po drugim jeździli do swoich dealerów, żeby ją sobie wgrać. Kiedy ja pojechałem z tym newsem do mojego dealera we Wrocławiu, to najpierw wgrali mi jeszcze raz to samo co miałem fabrycznie


- Wojtek86
- klepacz
- Posty: 724
- Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
- Imię: Wojtek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
- Kontakt:
Re: VFR 1200
Dziś przypadkowo usłyszałem rozmowę w ASO. Komplet tarcz sprzęgła (albo zestaw naprawczy sprzęgła - nie do końca usłyszałem) do VFR1200 FD kosztują 2 x po 2600zł 

- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: VFR 1200
tak to juz jest nowe technologie muszą kosztowac
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: sob 19 cze 2010, 20:35
- Imię: Adam
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: VFR 1200
Tak jest z Hondą dopuki działa to działa, ale jak trzeba coś wymienić to koszty są kosmiczne. Japończyków się nie naprawia tylko wymienia. Okazyjne ceny delikatnie uszkodzonych na alledrogo z czegoś wynikają. Jedno co zauważyłem ze lakier w modelu 2012 jest jeszcze bardziej gówniany, miękki i bez perły ( niebieski), oraz kardan ma inny kolor niż wahacz, jakby z śmieci robili ten rocznik.
-
- pisarz
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
- Imię: Adam
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kartuzy
Re: VFR 1200
Taaa...walnie Ci sprzęgło to lepiej sprzedać i kupić nowyatnet pisze:... Japończyków się nie naprawia tylko wymienia. Okazyjne ceny delikatnie uszkodzonych na alledrogo z czegoś wynikają.

Adam
- Klepak23
- pisarz
- Posty: 312
- Rejestracja: czw 09 kwie 2009, 22:24
- Imię: Jacek
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: VFR 1200
Dlatego VFR 1200 mam w planach dopiero na 2020 

Głupota na stałe zawładnęła częścią mojego umysłu...
- tomekbor11
- Posty: 16
- Rejestracja: czw 08 mar 2012, 14:26
- Imię: Tomasz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: VFR 1200
Zakupiłem sprzęta ze skrzunią DCT miesiąc temu i w porównaniu z Hornetem to duża zmiana. Do miasta trochę ciężki ale na trasę jest super. Spalanie w trasie wyszło mi 6,4 l. Prosze o info jakie kupić oponik bo czytałem o Dunlopach, ale i o Michalinach. Proszę o szczegóły dotyczące oprogramowania do VFR1200. Dzwoniłem do Hondy i coś się motają.
- niedziwedz
- bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: śr 25 kwie 2012, 09:37
- Imię: Paweł
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 1200
Panowie a jak byście mieli porównać vtec z vfr1200 to jakie różnice w jeździe, wrażenia itp. Wiem ze necie i prasie jest dużo porównań ale suchych dziennikarskich i nie zawsze obiektywnych, a mi chodzi o opinie kogoś kto śmigał na vtec-u a teraz zmienił na 1200, nie ukrywam że bardzo chciałem kupić 1200 ale fundusze nie pozwoliły i stwierdziłem że na razie kupię vteca w dobrym stanie dozbieram i za jakiś czas zmienię na 1200 żebym mógł pozwolić sobie na ładną sztukę a nie wrak po przejściach :-/
Niemniej bardzo interesują mnie obiektywne opinie tych którzy zrobili trochę kilometrów na jednym i drugim żebym wiedział jak dużo tracę lub nie i czy warto pasa zaciskać i zbierać
Niemniej bardzo interesują mnie obiektywne opinie tych którzy zrobili trochę kilometrów na jednym i drugim żebym wiedział jak dużo tracę lub nie i czy warto pasa zaciskać i zbierać

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości