
światła postojowe vtec
-
- pisarz
- Posty: 232
- Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
- Imię: Jerry
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: światła postojowe vtec
W VFR też
Mam z 2005 i mam już awaryjne.

-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield
Re: światła postojowe vtec
A ten przekaźnik który załacza światła dopiero powyżej 13.5v to poprostu wstawiłes go zamiast orginału czy jako dodatkowy gdzieś po drodze??
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: światła postojowe vtec
jako dodatkowy ja montuje taki http://allegro.onet.pl/automatyczny-wla ... 53411.html ma wielkość przekaźnika wiec łatwo zmieścić
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- Posty: 11
- Rejestracja: wt 12 lip 2011, 19:00
- Imię: Michał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: światła postojowe vtec
Vitam
Problem awaryjnych rozwiazalem w dosc prosty sposob.
Zaczne jednak od opisania potrzeb. Otoz zalezalo mi na awaryjnych glownie z powodu "podnoszenia reki". Jadac pomiedzy autami chcialem dziekujac za miejsce mrygnac "oczkami". Nie przewiduje sytuacji, w ktorych chcialbym korzystac z awaryjnych na "stale". Dlatego tez zdecydowalem sie na wylacznik krancowy. W momencie styku swiatla awaryjne dzialaja, po puszczeniu przycisku - przestaja. Zanim zaczalem poszukiwania przelacznika spojrzalem na zawartosc manetki. Moze wykazalem sie niskim poziomem IQ, ale stwierdzilem, iz o wiele czesciej korzystac bede z awaryjnych niz tzw flasha swiatel dlugich.W oparciu o gotowy stycznik oparłem konstrukcję świateł awaryjnych.
Do montażu potrzebowałem 20 cm przewodu w 2 kolorach (kolory to kwestia gustu, chodzi o wyroznienie zasilania i masy, 10 cm z naddatkiem), 2 diody kierunkowe, lutownica i cyna...
Montaż: diody dolutowalem do jednego z przewodow 10 cm, tworzac "trojnik". Kierunek przekazu - 2 diody w 1 przewod. Dodatkowo, na drugich koncach diod dolutowalem po 2 cm przewodow (ulatiwa lutowanie do gniazd kierunkow i ulozenie w manetce). Do stycznika kierunkow dolutowalem; na skrajnych pinach diody, w srodku sam przewod (drugi - 10 cm).W ten sposob od przelacznika kierunkowskazow wychodza dwa przewody.
Po wylutowaniu przewodow zasilajacych flash dlugich i ich zabezpieczeniu (nie wykluczam powrotu do oryginalu) dolutowalem w ich miejsce dwa przewodu od kierunkowskazow. I ... koniec...
Zasada dzialania: Pod palcem wskazujacym jest oryginalny przycisk flash dlugich. Teraz jednak dziala jak awaryjne. Kiedy naciskam przycisk, swiatla zapalaja sie. Kiedy puszczam gasna. Ta funkcjonalnosc w zupelnosci mi wystarcza. Jadac w rekawicach mozliwa jest zmiana biegow i trzymanie stycznika awaryjnych.
Diody blokuja "cofanie sie" pradu, dzieki czemu kierunki przelaczane indywidualnie dzialaja jak nalezy. Stycznik mocny i wytrzymaly znosi obciazenie 120W. W moim przypadku, nie wymienialem przerywacza swiatel kierunkowskazow. Montowany fabrycznie w RC46 wytrzymuje.
Montaz trwal ok 15 min. Koszt - 0zł. Potrzebne elementy mialem pod reka.
Rozwiazanie moze malo inteligentne, ale skuteczne. A przy tym banalnie proste.
Problem awaryjnych rozwiazalem w dosc prosty sposob.
Zaczne jednak od opisania potrzeb. Otoz zalezalo mi na awaryjnych glownie z powodu "podnoszenia reki". Jadac pomiedzy autami chcialem dziekujac za miejsce mrygnac "oczkami". Nie przewiduje sytuacji, w ktorych chcialbym korzystac z awaryjnych na "stale". Dlatego tez zdecydowalem sie na wylacznik krancowy. W momencie styku swiatla awaryjne dzialaja, po puszczeniu przycisku - przestaja. Zanim zaczalem poszukiwania przelacznika spojrzalem na zawartosc manetki. Moze wykazalem sie niskim poziomem IQ, ale stwierdzilem, iz o wiele czesciej korzystac bede z awaryjnych niz tzw flasha swiatel dlugich.W oparciu o gotowy stycznik oparłem konstrukcję świateł awaryjnych.
Do montażu potrzebowałem 20 cm przewodu w 2 kolorach (kolory to kwestia gustu, chodzi o wyroznienie zasilania i masy, 10 cm z naddatkiem), 2 diody kierunkowe, lutownica i cyna...
Montaż: diody dolutowalem do jednego z przewodow 10 cm, tworzac "trojnik". Kierunek przekazu - 2 diody w 1 przewod. Dodatkowo, na drugich koncach diod dolutowalem po 2 cm przewodow (ulatiwa lutowanie do gniazd kierunkow i ulozenie w manetce). Do stycznika kierunkow dolutowalem; na skrajnych pinach diody, w srodku sam przewod (drugi - 10 cm).W ten sposob od przelacznika kierunkowskazow wychodza dwa przewody.
Po wylutowaniu przewodow zasilajacych flash dlugich i ich zabezpieczeniu (nie wykluczam powrotu do oryginalu) dolutowalem w ich miejsce dwa przewodu od kierunkowskazow. I ... koniec...
Zasada dzialania: Pod palcem wskazujacym jest oryginalny przycisk flash dlugich. Teraz jednak dziala jak awaryjne. Kiedy naciskam przycisk, swiatla zapalaja sie. Kiedy puszczam gasna. Ta funkcjonalnosc w zupelnosci mi wystarcza. Jadac w rekawicach mozliwa jest zmiana biegow i trzymanie stycznika awaryjnych.
Diody blokuja "cofanie sie" pradu, dzieki czemu kierunki przelaczane indywidualnie dzialaja jak nalezy. Stycznik mocny i wytrzymaly znosi obciazenie 120W. W moim przypadku, nie wymienialem przerywacza swiatel kierunkowskazow. Montowany fabrycznie w RC46 wytrzymuje.
Montaz trwal ok 15 min. Koszt - 0zł. Potrzebne elementy mialem pod reka.
Rozwiazanie moze malo inteligentne, ale skuteczne. A przy tym banalnie proste.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: wt 12 lip 2011, 19:00
- Imię: Michał
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: światła postojowe vtec
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kamil grudziadz
- klepacz
- Posty: 764
- Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
- Imię: Kamil
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: GRUDZIADZ
- Kontakt:
Re: światła postojowe vtec
a czy warto zainwestowac w takie cos?no i czy mozna to zastosowac do zwyklej lampy takiej jak w rc 36/II: http://allegro.onet.pl/xenony-h1-h4-h7- ... 43859.htmlPETER pisze:jako dodatkowy ja montuje taki http://allegro.onet.pl/automatyczny-wla ... 53411.html ma wielkość przekaźnika wiec łatwo zmieścić

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI
- MvX
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: pt 15 kwie 2011, 12:08
- Imię: Marek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Planet House
Re: światła postojowe vtec
mam model rocznik 2005 i jest tak jak piszesz światła zapalają się po włączeniu zapłonuPETER pisze:w 2005 albo w 2006 wprowadzili zamiast włącznika świateł włącznik awaryjnych a światła załączały sie po włączeniu zapłonu automatycznie w tych wcześniejszych modelach nie było awaryjnych
i mam włącznik awaryjnych a włącznika świateł mijania brak
-
- zadomowiony
- Posty: 54
- Rejestracja: sob 26 sty 2008, 21:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: światła postojowe vtec
ja już kilkukrotnie na przeglądzie zostałem poproszony o włączenie świateł pozycyjnych/postojowych. mina diagnosty bezcenna jak mu powiedziałem że po prostu nie wiem jak to zrobić bo motocykl nie ma włącznika a przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon powoduje od razu zapalenie świateł mijania.... Nie ma tez pozycji w stacyjce po zablokowaniu kierownicy... VFR z 2003r model EU z Niemiec.
PZDR!
PZDR!
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: światła postojowe vtec
hmmm.... jak przekręcisz kluczyk na ON ale czerwony knefel na prawej manecie masz na OFF, to po naciśnięciu rozrusznika powinny zgasnąć mijania i świecić tylko pozycyjne z tego co kojarzę
sprawdź, znowu gościa zaskoczysz 


-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield
Re: światła postojowe vtec
PETER pamiętasz moze jak podłaczales ten przekaźnik ? Chodzi mi o miejsce i kolory przewodow w motorze.
W tym co kupilem są 4 przewody:
czarny, masa- oczywiste
Niebieski, kontrolka ładowania (mniej oczywiste bo nie wiem gdzie który to )
czerwony, +
bązowy, włącznik światel
W instrukcji podłączenia jest napisane że wszystkie przewody powinno sie wpiąć(bez przecinania) ale mi sie wydaje że ten kabel który idzie od przełacznika światel do przekaźnika światel przeba przeciac i z jednej strony podłaczyć + a z drugiej brazowy?
Troche pogmatwane ale dobrze kombinuje??
W tym co kupilem są 4 przewody:
czarny, masa- oczywiste
Niebieski, kontrolka ładowania (mniej oczywiste bo nie wiem gdzie który to )
czerwony, +
bązowy, włącznik światel
W instrukcji podłączenia jest napisane że wszystkie przewody powinno sie wpiąć(bez przecinania) ale mi sie wydaje że ten kabel który idzie od przełacznika światel do przekaźnika światel przeba przeciac i z jednej strony podłaczyć + a z drugiej brazowy?
Troche pogmatwane ale dobrze kombinuje??
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: światła postojowe vtec
teraz nie pamiętam jakie kolory przewodów, czy ty masz v-itka z włącznikiem świateł czy bez ? drugie pytanie ,jeżeli masz włącznik, jak chcesz żeby działał przekaźnik{włącznik } światła samoczynnie się zapalają po osiągnięciu w instalacji 13,volt ,czy wolisz mieć taki układ ze włącznikiem masz zawsze włączone światła ale zapalają się dopiero po uruchomieniu moto może skomplikowałem, ale wybierz co chcesz mieć to może podeśle ci co i jak podłączyć{warto mieć możliwość odpalonego moto ale z wyłączonymi światłami}
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz 20 mar 2011, 19:43
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hrubieszow/Sheffield
Re: światła postojowe vtec
Mam vteca bez włącznika światła są na stałe po zapłonie, więc nie wiem czy ta druga opcje da się u mnie zapodac, ale jeżeli tak będę wdzieczny za pomoc
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: światła postojowe vtec
jak nie masz włącznika warto zamontować np.na brązowym jakiś włącznik i będziesz mógł korzystać w trybie serwisowym bez świateł a na codzień zapomnisz jak dam rade to zrobię jakieś fotki co i jak bo mam u siebie v-teca w którym to robiłem w zeszłym roku
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Lukaszny
- pisarz
- Posty: 365
- Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
- Imię: Łukasz
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mrągowo
Re: światła postojowe vtec
Tyle, że mijania zgasną tylko przez czas wciśnięcia rozrusznika. Jeśli chcesz w ten sposób "poświecić" pozycjami to musisz cały czas trzymać przycisk rozrusznika (oczywiście czerwony wyłącznik w pozycji OFF).emil pisze:hmmm.... jak przekręcisz kluczyk na ON ale czerwony knefel na prawej manecie masz na OFF, to po naciśnięciu rozrusznika powinny zgasnąć mijania i świecić tylko pozycyjne z tego co kojarzęsprawdź, znowu gościa zaskoczysz
W wolnych chwilach spamuje sobie na Blogu prawniczym - http://forumprawnicze.info/blog/2-blog- ... -nysztala/
- marecki00
- zadomowiony
- Posty: 73
- Rejestracja: czw 13 mar 2008, 22:01
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żory
Re: światła postojowe vtec
właśnie się uporałem z zamontowaniem przekaźnika i po przekręceniu kluczyka świecą tylko postojówki, zamontowałem dodatkowo wyłącznik świateł mijania i przy pracy silnika moge sowbie swiatła wyłączy
PETER wielkie dzieki za pomoc
PETER wielkie dzieki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości