Problemy z redukcją biegów
- 
				paul66
 - Posty: 9
 - Rejestracja: wt 13 wrz 2011, 20:47
 - Imię: Paweł
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Jawor
 
Problemy z redukcją biegów
Witam i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. W mojej VFR RC36 II podczas redukcji biegu, no np. z 5 na 4 bieg zchodzi normalnie, ale na 3 już nie zrzucę, muszę na puszczonym sprzęgle lekko dźwignie zmiany biegów podciągnąć do góry i wtedy wcisnąć sprzęgło i redukować i tak za każdym razem, z 4 na 3 zrzuci dobrze, ale już z 3 na 2 muszę stosować wyżej wymieniony sposób... Jest to uciążliwe w mieście, gdzie nie mam zbyt dużo czasu na taką zabawę.
Miał ktoś taki problem? Może ktoś wie jaka może być przyczyna?
I jeszcze mam pytanko, jaki olej jest w skrzyni? ten sam co wlewam do silnika czy gdzieś indziej się wlewa olej do skrzyni?
			
									
									
						Miał ktoś taki problem? Może ktoś wie jaka może być przyczyna?
I jeszcze mam pytanko, jaki olej jest w skrzyni? ten sam co wlewam do silnika czy gdzieś indziej się wlewa olej do skrzyni?
- Tomek Grudziądz
 - klepacz

 - Posty: 1161
 - Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 22:35
 - Imię: Tomek
 - województwo: kujawsko-pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Grudziądz
 
Re: Problemy z redukcją biegów
Takpaul66 pisze:ten sam co wlewam do silnika
"niepuszczone bąki unoszą się do góry,stąd się biorą posrane pomysły"
						- 
				waclv
 - teksciarz

 - Posty: 128
 - Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
 - Imię: Piotr
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Katowice
 - Kontakt:
 
Re: Problemy z redukcją biegów
Najpierw zapraszamy do powitalni, tam powinien znaleźć sie Twój pierwszy post, zanim inni zobaczą i się zacznie nagonka  
Po odmaszerowaniu do wyżej wyznaczonego miejsca, proponuję zerknąć czy przypadkiem układ hydrauliczny sprzęgła nie jest zapowietrzony i przy okazji Zerknij czy płyn w sprzęgle nie jest już koloru herbaty- jak tak to go wyoutować i nowym zalać potem Zobacz czy sie coś poprawiło
 
Pozdro
			
									
									
						Po odmaszerowaniu do wyżej wyznaczonego miejsca, proponuję zerknąć czy przypadkiem układ hydrauliczny sprzęgła nie jest zapowietrzony i przy okazji Zerknij czy płyn w sprzęgle nie jest już koloru herbaty- jak tak to go wyoutować i nowym zalać potem Zobacz czy sie coś poprawiło
Pozdro
- 
				paul66
 - Posty: 9
 - Rejestracja: wt 13 wrz 2011, 20:47
 - Imię: Paweł
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Jawor
 
Re: Problemy z redukcją biegów
Przywitany. A jeszcze jakbyś mógł napisać jak sprawdzić czy nie jest zapowietrzony i gdzie sprawdzić ten płyn, bo jestem w tym zielony i dopiero się uczę 
			
									
									
						- figaro
 - ostry klepacz

 - Posty: 2639
 - Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
 - Imię: Tomasz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
 
Re: Problemy z redukcją biegów
Zerknij tutaj  
			
									
									Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
						- 
				paul66
 - Posty: 9
 - Rejestracja: wt 13 wrz 2011, 20:47
 - Imię: Paweł
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Jawor
 
Re: Problemy z redukcją biegów
odpowietrzanie nie przyniosło skutków... ale za to ostatnio jak byłem na lotnisku VFR'ce troszkę pocisnąć to jak z lotniska wyjechałem do teraz mam problemu z wrzuceniem biegu z 2 na 3 i z 3 na 4, muszę po kilka razy ciągnąć dźwignię żeby zaskoczyło, przy próbie podciągnięcia dźwigni jest ona tak jakby zablokowana, tzn. nic a nic w góre nie idzie, ale zredukować mogę. a problem z redukcją dalej występuje, muszę po redukcji podciągnąć nóżkę, żeby móc dalej redukować. POMOCY!!!
edit: na lotnisku nie świrowałem, sprawdzałem Vmax i doszło do 225 i pas się skończył. i tak kilka razy w te i spowrotem, ale vfr'ka nie szwankowała, dopiero jak wyjechałem z lotniska.
			
									
									
						edit: na lotnisku nie świrowałem, sprawdzałem Vmax i doszło do 225 i pas się skończył. i tak kilka razy w te i spowrotem, ale vfr'ka nie szwankowała, dopiero jak wyjechałem z lotniska.
- olo
 - klepacz

 - Posty: 1519
 - Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
 - Imię: Olek
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Rybnik
 - Kontakt:
 
Re: Problemy z redukcją biegów
Może coś nie gra w zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów. Żeby się do niego dostać wystarczy tylko zdemontować pompę cieczy i po odkręceniu czterech (chyba) śrub-wszystko masz na wierzchu...
			
									
									VFR-OC Poland, South Park section,  MTZ sub-section 
						- PETER
 - stary wyjadacz

 - Posty: 4617
 - Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
 - Imię: PIOTR
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: PRUSZKÓW
 
Re: Problemy z redukcją biegów
z tego co piszesz to wygląda tak że albo pękła albo w jakiś inny sposób nie działa sprężynka powodująca powrót dźwigni zmiany biegów do położenia wyjściowego jeśli masz serwisówke to dział 10-5 trzeci rysunek od góry nazwa return spring  strona w wersji komputerowej 300
			
									
									"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
						- 
				paul66
 - Posty: 9
 - Rejestracja: wt 13 wrz 2011, 20:47
 - Imię: Paweł
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Jawor
 
Re: Problemy z redukcją biegów
olo, a żeby dostać się do tego mechanizmu trzeba spuszczać olej? czy na sucho tam jest? i jak zdejme pompę to ciecz też wypłynie?
			
									
									
						- olo
 - klepacz

 - Posty: 1519
 - Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
 - Imię: Olek
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Rybnik
 - Kontakt:
 
Re: Problemy z redukcją biegów
do demontażu pompy nie musisz spuszczać oleju na pewno-wystarczy lekko przechylić moto na prawo, ale żeby zdjąć ten dekielek od mechanizmu zmiany biegów-nie jestem pewien czy przechylenie wystarczy. Albo oceń to sam albo od razu spuść...
Chłodziwo oczywiście też musisz wylać-inaczej pompy nie zdejmiesz...
			
									
									Chłodziwo oczywiście też musisz wylać-inaczej pompy nie zdejmiesz...
VFR-OC Poland, South Park section,  MTZ sub-section 
						- 
				paul66
 - Posty: 9
 - Rejestracja: wt 13 wrz 2011, 20:47
 - Imię: Paweł
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Jawor
 
Re: Problemy z redukcją biegów
Witam wszystkich pomocników 
 dałem w końcu VFR'kę do fachowca, bo sam prawdopodobnie bym tego nie zrobił. Problemem okazała się pęknięta sprężynka powrotu dźwigni do pozycji neutralnej. Dziękuję wszystkim za pomoc i szerokości 
			
									
									
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości