Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » pt 24 cze 2011, 17:16
Witajcie, tytuł tematu może trochę nie właściwy, ponieważ jak na razie mocy mam pod dostatkiem
mianowicie przeczytałem pewien art. dotyczący VFR'ki ->
http://www.scigacz.pl/Honda,VFR,750,800 ... ,1648.html
piszą tam:
Prawdziwy potencjał tych jednostek napędowych wydobywany był dopiero na torze wyścigowym. Wyczynowe wcielenia VFR bez trudu osiągały moce rzędu 160-170 KM, co przy pojemności 750 ccm było w owym czasie powodem do dumy.
i tu rodzi się moje pytanie, czysto teoretyczne - czym różniły się wyczynowe wersje, od tych "cywilnych" ?
domyślam się z kontekstu że, autor ma na myśli wyczynowe wcielenia RC36A - czyli wersji którą ja dosiadam z lat 94-97.
czy ktoś wie jakie zmiany wprowadzono w wyczynowych modelach, że wyciśnięto z nich aż taki potencjał?
pozdr

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
ppamula
- stary wyjadacz

- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: ppamula » sob 25 cze 2011, 02:00
Wysoki stopień kompresji, odpowiednie materiały nie stosowane w produkcji masowej i wyjątkowo dokładne wyważenie wszelkich obrotowych elementów co pozwala się silnikowi wyżej kręcić.
-
orzyl
- klepacz

- Posty: 1665
- Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
-
Kontakt:
Post
autor: orzyl » sob 25 cze 2011, 16:58
ppamula pisze:Wysoki stopień kompresji, odpowiednie materiały nie stosowane w produkcji masowej i wyjątkowo dokładne wyważenie wszelkich obrotowych elementów co pozwala się silnikowi wyżej kręcić.
wiesz czy przypuszczasz? jakieś konkrety?
również mnie to interesuje... a najbardziej wszelkie modyfikacje rc36/46 bez turbo/kompresora
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...
-
ppamula
- stary wyjadacz

- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: ppamula » sob 25 cze 2011, 17:40
Wiem to z pierwszej ręki osoby zaangażowanej wprawdzie w sporcie samochodowym ale przypuszczam, że niewiele się to różni od motocyklowego.
Jest jeszcze wiele innych czynników, które potrafią podnieśc moc ale są one równie trudno osiągalne jak ww.
Wszystko zamyka sie w słowie - KASA.
-
kiki
- ostry klepacz

- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » sob 25 cze 2011, 18:01
-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » pn 04 lip 2011, 20:29
Pisałem kiedyś o zestawie big bore do VFR 750 / 800 wieksza pojemność do 836 ccm i podnosi stopien kompresji według producenta dawało to około 30% przyrostu mocy, operacja polegała na wymianie tłoków i roziwerceniu cylindrów o 2 lub 4 mm (nie pamietam dokładnie i założeniu specjalnej uszczelki pod głowicę, co podnosiło stopień sprężenia do poziomu 12,5:1 lub 12,8:1
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » wt 05 lip 2011, 03:54
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
Stuwka
- klepacz

- Posty: 1399
- Rejestracja: ndz 04 paź 2009, 01:14
- Imię: Konrad
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
-
Kontakt:
Post
autor: Stuwka » pt 27 lip 2012, 03:52
Fakir dałeś radę z tym tematem bo aż jestem ciekaw.
RC 36 II 96r.
Żyje się po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )
Co mogę powiedzieć o użytkownikach forum ?
yes we can!!
Głośno mówie i Głośny mam wydech, krótko mówiąc jestem z Południa czyli Góral nisko pienny

-
pitervfr
- bywalec

- Posty: 24
- Rejestracja: śr 30 maja 2012, 19:17
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Post
autor: pitervfr » ndz 31 mar 2013, 08:06
najważniejszą zmianą były głowice i cały rozrząd w wałkami.
-
Gacol
- klepacz

- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Post
autor: Gacol » ndz 31 mar 2013, 12:09
Zmiana wałków na "ostre" Kute korby i tłoki które są lżejsze.Inny układ dolotowy.W fi wiadomo wydfajniejsza pompa i większe wtryski dały by napewno sporo.Nie wiem też na ile w
power kommanderze jest to ustawialne ale napewno urządzenie tego typu.(w samochodach często komp megasquirt)
Ja sam myślałem nad odelżeniem koła masowego w VTR.Wiem że np do ducati da sie coś takiego kupic.Jednak zostało puki co tylko na planach.
Zciekawości kiedyś interesowałem się cenami wałków do motocykli.Przt zamówieniu 10szt cena 2ch wałków do silnika r4 wynosi ok 1500zł...A gdzie reszta
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » ndz 31 mar 2013, 12:18
Do VFRek i 750 i 800 pasują tłoki z CBR chyba 954.W porównaniu do VFR tłoki są takie same oprócz średnicy która jest większa o 2 mm w 800, a w 750 o 4 mm. Chciałem coś takiego zmotać ale rozwiert cylindrów jest na razie dla mnie za drogi. Nawet na studiach się pytałem ludzi o to i są problemy.

Do tego poler głowic. Ciekawe ile kucyków byłoby więcej?
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
Gacol
- klepacz

- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Post
autor: Gacol » ndz 31 mar 2013, 13:07
Chętnie podjołbym sie roboty takiego silnika dla kogoś

ale niestety kasa jest ogromna.
Arnold określenie "pasują" mnie rozwaliło

VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » wt 16 kwie 2013, 17:15
Kto mi powie z jakiego materiału wykonane są cylindry w VFR 800 FI? Chodzi za mną rozwiert. Może udałoby mi się gdzieś po znajomości takie coś przeprowadzić. Natomiast wszędzie gdzie idę to mówią że mam przynieść blok i się zobaczy. Poratowałaby by mnie taka informacja. Poczytałem tez serwisówki od CBRek i tłoki od 929 są większe o 2 mm a od 954 o 3 mm. Przyrost pojemności dla tłoków z 929 +44 ccm a dla 954 +66 ccm. I robi nam się VFR 850.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
andreas
- teksciarz

- Posty: 158
- Rejestracja: sob 31 mar 2012, 11:30
- Imię: Andrzej
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Stare Pole/DK-22
Post
autor: andreas » wt 16 kwie 2013, 23:31
Jak już rozwiercisz to czym to utwardzisz?Z tego co kiedyś się interesowałem to blok jest ze stopu aluminium-gładzie pokryte spiekiem ceramicznym.Nicasil to się chyba nazywało.Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
P.S.Pewnie taniej wyjdzie kompresor dołożyć niż "rozwierty" robić.
-
PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Post
autor: PETER » wt 16 kwie 2013, 23:35
średnica to nie wszystko warto sprawdzić jeszcze odległość denka tłoka od sworznia

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość