Synchro gaźników
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Synchro gaźników
Wymy?li?em sobie taki ?mieszny patencik. Kto z Was sam d?ubie przy motorku i robi? cho? raz synchronizacj? ga?nik?w w VFR-ce, powinien zrozumie? po co ta zabawa. Dopiero od RC36 '94 w g?owice s? wkr?cone na sta?e kr??ce do pod??czenia wakuometr?w - wcze?niej otwory te by?y za?lepiane srubkami (ja mam '92). ?eby w tym przypadku przeprowadzi? regulacj? nale?y po kolei: odkr?ci? wspomniane ?rubki, w ich miejsce zastosowa? kr??ce z zestawu wakuometr?w, pod??czy? w??yki i regulowa?, po fakcie odwrotna kolejno?? przy demonta?u. W zasadzie nie brzmi to wcale zniech?caj?co ale zapewniam Was (tych, kt?rzy nie mieli tej przyjemno?ci) - w V-4 nie jest to wcale sielanka ! Pomysla?em wi?c i zrobi?em: po pierwsze zakupi?em komplet kr??c?w z za?lepkami od modelu '94 ( pasuj? do wcze?niejszych) i wkr?ci?em je na sta?e w miejsce za?lepiaj?cych ?rubek; ?eby jednak jaszcze bardziej u?atwi? sobie p??niejsze prace przy motocyklu poszed?em o krok dalej. Dokupi?em jeszcze dwa metry gumowego przewodu odpornego na benzyne i wysokie temp., oraz kr?tki mosi??ny przew?d hamulcowy. Z kawa?ka aluminiowego profilu kt?ry znalaz?em w garazu wykona?em mocowanie (wywierci?em cztery otwory) w kt?re powk?ada?em poprzycinane na d?ugo?? ok. 4cm kawa?ki przewodu ham. Ka?dy kawa?ek rurki z zewn?trznej strony za?lepi?em gumk? kupion? z kr??cami a z drugiej po??czy?em przewodem z kr??cem wkr?conym w g?owic?. W ten spos?b uzyska?em "wyprowadzenie" punkt?w do pod??czenia wakuometr?w z czelu?ci silnika na zewn?trz.
To na razie tyle, w przysz?o?ci zamierzam pokombinowa? jeszcze nad wyprowadzeniem na zewn?trz ?rub do synchronizacji, bo to co zrobi?em do tej pory to dopiero po?owa sukcesu w tym temacie.
P.S. sorry ?e to jedno zdj?cie takiej s?abej jako?ci
To na razie tyle, w przysz?o?ci zamierzam pokombinowa? jeszcze nad wyprowadzeniem na zewn?trz ?rub do synchronizacji, bo to co zrobi?em do tej pory to dopiero po?owa sukcesu w tym temacie.
P.S. sorry ?e to jedno zdj?cie takiej s?abej jako?ci
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw 27 lip 2006, 00:47 przez olo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
- Młody
- zadomowiony
- Posty: 72
- Rejestracja: pt 10 mar 2006, 14:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
synchro zaleca sie raz na sezon, ja wole tuz po pierwszych jazdach, niz na jesien.
olo, pomysl fajny, ja mam 92 tez i wkrecone adaptery tylko, co tez mi ulatwia prace. mam tylko jedno pytanie - wezyki nie sa rownej dlugosci, prawda? chodzi mi o lewa i prawa strone? ja juz bym wolal (jak juz) zrobic po 2 na strone. chodzi tu o rozne pojemnosci przewodow.
moim ostatnim glupim? pomyslem jest, polaczyc wezykami nalozonymi na adaptery doloty. stosuje sie to w rzedowkach: 1 z 4 i 2 z 3. pytanie jak w vfr? patrzec na kolejnosc zaplonow, czy jak? mamy 3 opcje: przednie tylnie razem, na krzyz, lewe prawe razem
najsmieszniejsze, ze to nic nie kosztuje oprocz przekladania wezykow i jazd testowych;) motura tez nie zniszczymy;)
oczywiscie takie operacje po synchru;)
olo, pomysl fajny, ja mam 92 tez i wkrecone adaptery tylko, co tez mi ulatwia prace. mam tylko jedno pytanie - wezyki nie sa rownej dlugosci, prawda? chodzi mi o lewa i prawa strone? ja juz bym wolal (jak juz) zrobic po 2 na strone. chodzi tu o rozne pojemnosci przewodow.
moim ostatnim glupim? pomyslem jest, polaczyc wezykami nalozonymi na adaptery doloty. stosuje sie to w rzedowkach: 1 z 4 i 2 z 3. pytanie jak w vfr? patrzec na kolejnosc zaplonow, czy jak? mamy 3 opcje: przednie tylnie razem, na krzyz, lewe prawe razem

najsmieszniejsze, ze to nic nie kosztuje oprocz przekladania wezykow i jazd testowych;) motura tez nie zniszczymy;)
oczywiscie takie operacje po synchru;)
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
UxY: pewnie ?e mo?esz zrobi? z tego artyku?, my?lisz ?e trzeba by co? jeszcze do tego doda? ?
M?ody: pomy?la?em o r?wnej pojemno?ci przewod?w, te lewe s? po prostu troszk? zakr?cone
Druga sprawa - bardzo jestem ciekaw jakie jest techniczne uzasadnienie tego po??czenia dolot?w, wiem ?e ??czy si? w podobny spos?b poszczeg?lne kolektory wydechu ale o ssaniu pierwszy raz s?ysz?...
M?ody: pomy?la?em o r?wnej pojemno?ci przewod?w, te lewe s? po prostu troszk? zakr?cone

Druga sprawa - bardzo jestem ciekaw jakie jest techniczne uzasadnienie tego po??czenia dolot?w, wiem ?e ??czy si? w podobny spos?b poszczeg?lne kolektory wydechu ale o ssaniu pierwszy raz s?ysz?...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

- Młody
- zadomowiony
- Posty: 72
- Rejestracja: pt 10 mar 2006, 14:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
a to szacun wtedyolo pisze:M?ody: pomy?la?em o r?wnej pojemno?ci przewod?w, te lewe s? po prostu troszk? zakr?cone

polaczenie samymi wezykami to pikus, jamaszka stosuje lepszy patent:olo pisze:Druga sprawa - bardzo jestem ciekaw jakie jest techniczne uzasadnienie tego po??czenia dolot?w, wiem ?e ??czy si? w podobny spos?b poszczeg?lne kolektory wydechu ale o ssaniu pierwszy raz s?ysz?...
yamaha xj 900: Silnik wyposa?ony by? w system YICS, kt?ry podwy?sza moc w zakresie ?rednich pr?dko?ci obrotowych i obni?a zu?ycie paliwa ?rednio o 10%.
z: http://www.motocykle.domeczek.pl/prezen ... /xj900.htm
mialem do czynienia osobiscie z owym systemem. otoz komory dolotu sa polaczone kanalem. powoduje to, ze kiedy jeden z tlokow zasysa, ciagnie ze swojego gaznika i ciut jeszcze z innych wlasnie przez ten kanal. potem inny ma suw ssania, itd. zeby zrobic synchro wkladalo sie tam odpowiedni pret z o-ringami, ktory powodowal wylaczenie tego systemu. po synchru byl wyciagany.
ja bym chociaz chcial wezykami sprobowac

- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To ja mam jedno dodatkowe pytanie. Z jakich wakuometr?w korzystacie? Zastanawiam si? nad zrobieniem w?asnego zestawu do synchronizacji ga?nik?w - czterech pionowych rurek po??czonych na dole ze sob? i zalanych ciecz?. Podobno takiego typu wakuometry ?wietnie si? sprawdzaj?, tyle ?e s? stosunkowo niepor?czne (du?e).
PS. Mo?na by spotyka? si? na jakie? wsp?lne warsztaty i d?uba? przy naszych maszynach w wi?kszym gronie
PS. Mo?na by spotyka? si? na jakie? wsp?lne warsztaty i d?uba? przy naszych maszynach w wi?kszym gronie

Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Młody
- zadomowiony
- Posty: 72
- Rejestracja: pt 10 mar 2006, 14:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
ja mam zegarowe, kupione przez gielde motocyklowa za 250 zeta. u qmpla z bardziej profesjonalnym sprzetem (elektroniczne + pomiar skladu mieszanki + wykresy + sprawdzenie zaworow) zrobilismy porownanie i wskazuja super. zreszta, jak sa watpliowsci mozna zamienic 2 dowolne wezyki i porownac, czy pojawia sie odchylka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości