- 
				
								Klarkson							
 
						- pisarz

 			
		- Posty: 366
 		- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
 		
		
											- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Czestochowa
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Klarkson » wt 03 maja 2011, 12:46
			
			
			
			
			Kudlaty pisze:Sciąga mi motocykl w prawo, wszystkie objawy jak wyżej. Dodatkowo w szybkim zakręcie (ok 140km/h w zakręcie) motocykl tak jakby wężykował, nie jest stabilny. 
Jak są takie tematy to się zaczyna szukanie od najbardziej prostych tematów.
Najpierw sprawdza się ciśnienie w oponach, potem ich stan, czy nie jest zząbkowana i nie jest wybrzuszona w którymś miejscu. Jak tu jest ok, sprawdza sie zawieszenie pod względem wycieków i uszkodzeń simeringów. Zestrojenie zawieszenia też ma tu dużo do powiedzenia. Jak jest przód skręcony na maksa, a tył odpuszczony to moto jeździć sensownie nie będzie. Dopiero później można grzebać w łożyskach i korygować półki.
 
			
									
									Klarkson
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Kudlaty							
 
						- teksciarz

 			
		- Posty: 155
 		- Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
 		
		
											- Imię: Kamil
 
												- województwo: małopolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Oświęcim
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Kudlaty » wt 03 maja 2011, 13:13
			
			
			
			
			Klarkson pisze:Kudlaty pisze:Sciąga mi motocykl w prawo, wszystkie objawy jak wyżej. Dodatkowo w szybkim zakręcie (ok 140km/h w zakręcie) motocykl tak jakby wężykował, nie jest stabilny. 
 Jak jest przód skręcony na maksa, a tył odpuszczony to moto jeździć sensownie nie będzie. 
 
Tego nie rozumiem? Jak przód skręcony a tył odpuszczony?
Ciśnienie w oponach dobre. Zmieniałem teraz opone tylną i nic to nie poprawiło. Przednia jest nówka więc też nie powinna robić problemów. Wycieków żadnych nie ma, na łożysku główki ramy nie znalazłem luzów;/
 
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Arnold							
 
						- ostry klepacz

 			
		- Posty: 2432
 		- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
 		
		
											- Imię: Arnold
 
												- województwo: opolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Opole
 
												
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Arnold » wt 03 maja 2011, 13:23
			
			
			
			
			A praca tłoczków hamulcowych?? Na jednej tarczy mogą być zabrudzone i nie pracują jak powinny.
			
									
									 
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. 

 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Kudlaty							
 
						- teksciarz

 			
		- Posty: 155
 		- Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
 		
		
											- Imię: Kamil
 
												- województwo: małopolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Oświęcim
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Kudlaty » wt 03 maja 2011, 13:48
			
			
			
			
			W sensie że jedna tarcza cały czas by hamowała?
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Arnold							
 
						- ostry klepacz

 			
		- Posty: 2432
 		- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
 		
		
											- Imię: Arnold
 
												- województwo: opolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Opole
 
												
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Arnold » wt 03 maja 2011, 13:49
			
			
			
			
			Nom.
			
									
									 
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. 

 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Kudlaty							
 
						- teksciarz

 			
		- Posty: 155
 		- Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
 		
		
											- Imię: Kamil
 
												- województwo: małopolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Oświęcim
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Kudlaty » wt 03 maja 2011, 14:10
			
			
			
			
			o tym nie pomyślałem, ale raczej nie bo nie czuje żeby mnie coś hamowało. Kurde już sam nie wiem;/ Przyało by mi się przejechać inną VFR żebym widział jak bardzo to ściąganie u mnie przeszkadza. Bo niby jak trzymam kierownicę to nie czuję takiego czegoś, ale w zakrętach też tak dziwnie jest.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Arnold							
 
						- ostry klepacz

 			
		- Posty: 2432
 		- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
 		
		
											- Imię: Arnold
 
												- województwo: opolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Opole
 
												
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Arnold » wt 03 maja 2011, 14:43
			
			
			
			
			Mój moto też ciągnie na prawo. Ale mam trochę krzywą oś, łożyska do wymiany w kole i właśnie muszę przejrzeć hamulce. A co do dziwnego zachowania w zakręcie to takie coś dzieje się jak założy się za szeroką oponę. Ja miałem 190 raz wsadzoną i właśnie pływało mi moto w łuku. Także nie polecam.
			
									
									 
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. 

 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Klarkson							
 
						- pisarz

 			
		- Posty: 366
 		- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
 		
		
											- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Czestochowa
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Klarkson » śr 04 maja 2011, 17:40
			
			
			
			
			Kudlaty pisze:Tego nie rozumiem? Jak przód skręcony a tył odpuszczony?/
Jeśli masz service manual zajrzyj w zakładke suspension.
Tam jest wyjaśnione jak przywrócić ustawienia neutralne zarówno dla przedniego widelca jak i tylnego amortyzatora.
Skręcony - znaczy ustawiony na hard
Odpuszczony - znaczy soft.
 
			
									
									Klarkson
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Kudlaty							
 
						- teksciarz

 			
		- Posty: 155
 		- Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
 		
		
											- Imię: Kamil
 
												- województwo: małopolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Oświęcim
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Kudlaty » śr 04 maja 2011, 20:39
			
			
			
			
			Sprawa się wyjaśniła (przynajmniej taką mam nadzieję). Dupa ze mnie nie mechanik;/ Ściągnąłem dzisiaj przednie koło bo myślałem że może jest źle wyważone i przez to ściąga. Dopiero po ściągnięciu koła było czuć jak kierownica w środkowym punkcie się zatrzymuje. Nie wiem dlaczego wcześniej tego nie czułem, ale dobrze że się wyjaśniło. Dolne łożysko do wymiany. Oczywiście wymieniam oba. Mam na jutro zamówione łożyska i od razu z tym zrobię:) Mam nadzieję że to wszystko poprawi. Tak swoją drogą to ładnie nawalili do VFR przewodów hamulcowych:D Dzisiaj podczas ściągania przodu większość zabawy była z odkręcaniem tych przewodów;p
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Kudlaty							
 
						- teksciarz

 			
		- Posty: 155
 		- Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
 		
		
											- Imię: Kamil
 
												- województwo: małopolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Oświęcim
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Kudlaty » czw 05 maja 2011, 15:29
			
			
			
			
			dajcie kolejne pomysły:) Łożysko główki ramy wymienione na nowe, koła wyważone i motocykl dalej ściąga.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								poscig							
 
						- klepacz

 			
		- Posty: 1361
 		- Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
 		
		
											- Imię: Marek
 
												- województwo: pomorskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: 3-CITY
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: poscig » czw 05 maja 2011, 23:47
			
			
			
			
			Bardzo częstym powodem ściągania motocykla jest nieprawidłowe przykręcenie przedniego koła.Pare dni temu dosiadłem Bandita, który bardzo niebezpiecznie skręcał po puszczeniu kierownicy.Jak się okazało ośka przedniego koła została najpierw unieruchomiona z jednej strony dwoma mniejszymi śrubami a kolejnie dokręcona na maxa. Spowodowało to znaczne naprężenie na jednej goleni co w efekcie powodowało mocne ściąganie moto.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Klarkson							
 
						- pisarz

 			
		- Posty: 366
 		- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
 		
		
											- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Czestochowa
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Klarkson » pt 06 maja 2011, 14:03
			
			
			
			
			Sprawdziłeś jak masz ustawione zawieszenie ?
Zwłaszcza skręcenie przedniego widelca, bo każdą lagę reguluje się osobno.
Wysokość wpuszczenia lag w półkę też sprawdź.
			
									
									Klarkson
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Kudlaty							
 
						- teksciarz

 			
		- Posty: 155
 		- Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
 		
		
											- Imię: Kamil
 
												- województwo: małopolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Oświęcim
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Kudlaty » pt 06 maja 2011, 14:31
			
			
			
			
			Te śruby od regulacji są wykręcone tak samo. Lagi w półkach też równo są osadzone bo od góry jest to zabezpieczenie żeby były równo. Pytanie czysto teoretyczne. ściąga mi motocykl w prawo. Jeśli utwardzę prawą lagę (dokręcę śrubę) to motocykl będzie ściągać w lewo czyli w moim przypadku powinno go wyprostować?
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Klarkson							
 
						- pisarz

 			
		- Posty: 366
 		- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
 		
		
											- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Czestochowa
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Klarkson » pt 06 maja 2011, 17:51
			
			
			
			
			Kudlaty pisze:Jeśli utwardzę prawą lagę (dokręcę śrubę) to motocykl będzie ściągać w lewo czyli w moim przypadku powinno go wyprostować?
Nie będzie nigdzie ściągać. A jeśli dokręcisz śrube i moto nagle pojedzie prosto, to oddaj teleskopy do serwisu zanim się rozjeb...esz.
Przy jakiej prędkości przy jeździe na wprost rozpoczyna się ściąganie na prawo ?
Może z balansem coś nie teges, koledze daj się przejechac.
 
			
									
									Klarkson
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Kudlaty							
 
						- teksciarz

 			
		- Posty: 155
 		- Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
 		
		
											- Imię: Kamil
 
												- województwo: małopolskie
 
												- Płeć: Mężczyzna
 
																	- Lokalizacja: Oświęcim
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Kudlaty » pt 06 maja 2011, 18:51
			
			
			
			
			Muszę się przejechać na innej VFR bo może to ja przewrażliwiony jestem. Jak się bardzo wkur*** to zmienie jeszcze olej w lagach. Uszczelniacze nie ciekną, ale może ktoś nieumiejętnie to kiedyś robił i w tym jest problem. Tylko dużo rozkręcania przy tym jest;/
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości