Ograniczyć spalanie

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » wt 19 kwie 2011, 20:13

nie ma problemu :) tylko dałem troche ciała bo w sumie ze 2 tyg temu miałem zdjete czapy głowic i mozna to było zrobić od razu :)

Myślę ze w czwartek uda mi się je wyczyscic :)

Tomotom
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 19 maja 2009, 18:47
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomotom » śr 20 kwie 2011, 15:32

No to czekamy na relacje.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » śr 20 kwie 2011, 16:06

A ja dzisiaj wyczyściłem te pod bakiem. Drugie zrobię jak będę robił luzy na zaworach.
Tak to mniej więcej wygląda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » śr 20 kwie 2011, 19:50

uuuuuu ale syf, kiła...czym to czyściłeś??Tam jest tylko jedna czewrona uszczelka?

Tomotom
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: wt 19 maja 2009, 18:47
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomotom » śr 20 kwie 2011, 19:51

Dobra robota Arnold, widać ze zbiera się tam nagar i było tego u Ciebie sporo.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » śr 20 kwie 2011, 21:12

No więc są tam dwie uszczelki i w ogóle po dwa wszystkiego, od każdego cylindra. Czyściłem zdrapując małym śrubokrętem płaskim. Doczyściłem rozcieńczalnikiem nitro + szmatka. Chociaż tym nitrem to tak średnio szło. Tą małą śrubkę jak pisze w angielskiej instrukcji trzeba odkręcać mocno dociskając śrubokrętem. Pasuje zwykły, popularny, standardowy rozmiar krzyżakowy. Te cienkie blaszki które "robią" za zaworki skręcając już wszystko odwróciłem na druga stronę żeby się teraz odwrotnie gięły. Aha, moto po przebiegu 65 000 km i myślę że nikt nie kręcił mi licznika. Moto miało w styczniu rok odkąd go kupiłem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » śr 20 kwie 2011, 21:29

Arnold, w RC36A też jest to ustrojstwo?

że tak zapytam ponieważ mnie też dręczy duże spalanie na mieście (8-9L/100km) w jakich obrotach kręcicie swoje maszynki na mieście aby nie dostawać wzrostu ciśnienia tętniczego podczas tankowania PB95 tudzież PB98 ? ;p

przeważnie mam wskazówkę obrotomierza między 4-6 tyś rpm na mieście
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Post autor: Piotrek82 » śr 20 kwie 2011, 21:29

Za co odpowiadają te zaworki? Widzę, że są na głowicach.

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » śr 20 kwie 2011, 21:34

Te "okienka"w silniku też wyczyściłeś?
Wkręty się nie wykręcą,widzę na fotce że podpierają się na wypustach i nie powinny się wykręcić........dobrze kombinuję????

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » śr 20 kwie 2011, 21:43

Diego pisze:Te "okienka"w silniku też wyczyściłeś?
Też. Ściągnąłem sobie pokrywę zaworów żeby nie syfić do kanałów i przy okazji sprawdziłem sobie jak się muszę przygotować na regulacje zaworków.
Diego pisze:Wkręty się nie wykręcą,widzę na fotce że podpierają się na wypustach i nie powinny się wykręcić........dobrze kombinuję????
Pod wkrętami jest ta krateczka i to ona się opiera na wypustach. Nie ma opcji żeby coś się odkręciło. Jeśli dobrze Cię zrozumiałem. :)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » śr 20 kwie 2011, 21:52

Po skręceniu ta pierwsza blaszka ma być taka podgięta do góry ??

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » śr 20 kwie 2011, 21:54

Fakir, nie wiem czy tez to jest w starszej VFRce. Co do spalania to mam podobne w mieście i też trzymam takie obroty ja Ty.

Piotrek82, szczerze mówiąc to nie wiem. :oops: W trakcie badania serwisówki jestem.

Diego, tak. Ona tak jest już orydżinal wygięta.

EDIT

O tych zaworkach jest napisane w angielskiej instrukcji. xD
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » czw 21 kwie 2011, 07:50

Piotrek82 pisze:Za co odpowiadają te zaworki? Widzę, że są na głowicach.
chodzi o ekologie- część spalin idzie spowrotem do airboxa - taki VFR-owy EGR - w sumie można to cholerstwo ominąć tak jak się to robi w silnikach TDI :)

http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... r-removal/

http://www.aaperf.com/block-offs.html

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 21 kwie 2011, 10:18

kiki, odwrotnie. Zauważ że zaworki są zwrotne. Spaliny nie mogą się wydostawać bo właśnie przez to wzrasta spalanie. Chodzi o doprowadzenie powietrza z airboxa do wydechu żeby zneutralizować spaliny. Nie wiem dokładnie o co chodzi ale coś w ten deseń. Czy żeby dopalić resztę, jakoś tak. :D Ale chodzi o
kiki pisze:ekologie
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » czw 21 kwie 2011, 11:04

Arnold, masz rację :) - pokręciłem trochę :twisted: :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości