Aletrnator lub regulator
-
- pisarz
- Posty: 203
- Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrow Wlkp
- Kontakt:
Aletrnator lub regulator
witam
Panowie dziś profilaktycznie zmierzyłem sobie lądowanie na klemach aku i
13,9 V na wolnych no to obroty w gore zero efektu wiec zdejmuje boczki i dobieram się do regulatora
no i pomiar bezpośrednio z regulatora 14,4V wiec myślę sobie ze na pewno gdzieś coś mam skorodowane ... po wielkich walkach oczyściłem połączenia masy silnika reglerka i przy aku ...kolejny pomiar na klemach i 14,1 V wiec gdzieś jeszcze coś zaśniedziałe ...draże dalej i dotykam przewodu od alternatora do regulatora(3 zółte w otulinie) po drodze wtyczka i mało się nie poparzyłem strasznie gorący ... i teraz
czy to normalne ????
może ktoś pamięta (wie) jakie tam są przekroje
- stały przekrój na całej długości - jeżeli tak to jaki
- zmienny - jaki ???
martwi mnie to grzanie , wiec jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie i poda co i jak
nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał regulator czy może alternator a może po prostu tak ma być Wink
Panowie dziś profilaktycznie zmierzyłem sobie lądowanie na klemach aku i
13,9 V na wolnych no to obroty w gore zero efektu wiec zdejmuje boczki i dobieram się do regulatora
no i pomiar bezpośrednio z regulatora 14,4V wiec myślę sobie ze na pewno gdzieś coś mam skorodowane ... po wielkich walkach oczyściłem połączenia masy silnika reglerka i przy aku ...kolejny pomiar na klemach i 14,1 V wiec gdzieś jeszcze coś zaśniedziałe ...draże dalej i dotykam przewodu od alternatora do regulatora(3 zółte w otulinie) po drodze wtyczka i mało się nie poparzyłem strasznie gorący ... i teraz
czy to normalne ????
może ktoś pamięta (wie) jakie tam są przekroje
- stały przekrój na całej długości - jeżeli tak to jaki
- zmienny - jaki ???
martwi mnie to grzanie , wiec jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie i poda co i jak
nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał regulator czy może alternator a może po prostu tak ma być Wink
- Diego
- klepacz
- Posty: 1544
- Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
- Imię: Mirek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock city
Te przewody od altka tak się grzeją,można się nawet oparzyć.U mnie tak samo,jak pierwszy raz je dotknąłem pomyślałem że zaraz się przepalą ale do dziś nic złego się nie stało...tfu,tfu..
Można je wymienić na takie o większym przekroju tylko jest z tym roboty i nie wiem czy czasami nie trzeba wtedy na nowo przewijać altka.Trza zapytać wielkiego elektryka.
Można je wymienić na takie o większym przekroju tylko jest z tym roboty i nie wiem czy czasami nie trzeba wtedy na nowo przewijać altka.Trza zapytać wielkiego elektryka.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Ja te przewody sam zmieniałem na grubsze , teraz na pałerze są lekko ciepłe. Połączenia ze starymi lutowałem
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Ja zrobiłem upierdolejszyn na zewnatrz altka zostawiając moze ze 2 cm starych kabli (nie pamietam bo robiłem to ze 3 lata temu), splotłem z nowymi , wiadro kalafonii , tona cyny i dobra mocna lutownica , pozniej porzadnie zaizolowałem i smigam
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
-
- pisarz
- Posty: 203
- Rejestracja: wt 09 mar 2010, 10:33
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrow Wlkp
- Kontakt:
wiec tak
jestem po pomiarach i
rezystancja alternatora zgodna z serwisuwka po 0,3 Ohma każdy z każdym wiec ok
napięcie na alternatorze na wolnych równe na wszystkich po 40 Volt
rezystancja alternator do masy - nieskończoność na wszystkich
wiec tutaj jest ok
ale 14.00 na aku przy światłach
14.30 V bez świateł (wyjęty bezpiecznik)
czy to będzie regulator do wymiany ????
jestem po pomiarach i
rezystancja alternatora zgodna z serwisuwka po 0,3 Ohma każdy z każdym wiec ok
napięcie na alternatorze na wolnych równe na wszystkich po 40 Volt
rezystancja alternator do masy - nieskończoność na wszystkich
wiec tutaj jest ok
ale 14.00 na aku przy światłach
14.30 V bez świateł (wyjęty bezpiecznik)
czy to będzie regulator do wymiany ????
- Panasonix82
- pisarz
- Posty: 499
- Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa-Wola
ex. VFR 800 VTEC (teraz u Żetona ) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... VFR800VTEC#
ex. VFR 800 FI (RC46 - teraz u Gruby73) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... DAVFR800FI#
Moja Ś.P. SC36 - http://www.bikepics.com/members/panasonix82/98vtr1000/
ex. VFR 800 FI (RC46 - teraz u Gruby73) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... DAVFR800FI#
Moja Ś.P. SC36 - http://www.bikepics.com/members/panasonix82/98vtr1000/
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Bidusia powinieneś mieć wiecej jak 14VPanasonix82 pisze:ja mam tak jak w filmiku
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Panasonix82
- pisarz
- Posty: 499
- Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa-Wola
A no właśnie nie ... przedział zdaje się jest między 13.4 - 14.4szatan pisze:Bidusia powinieneś mieć wiecej jak 14VPanasonix82 pisze:ja mam tak jak w filmiku
ex. VFR 800 VTEC (teraz u Żetona ) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... VFR800VTEC#
ex. VFR 800 FI (RC46 - teraz u Gruby73) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... DAVFR800FI#
Moja Ś.P. SC36 - http://www.bikepics.com/members/panasonix82/98vtr1000/
ex. VFR 800 FI (RC46 - teraz u Gruby73) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... DAVFR800FI#
Moja Ś.P. SC36 - http://www.bikepics.com/members/panasonix82/98vtr1000/
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3540
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
daro1980,
Niestety silne grzanie przewodów pomiędzy alternatorem a regulatorem to zły objaw.
Popatrzcie teoretycznie. Styki w kostce regulatora mają większą rezytancję niż przewody kostka-alternator. i to dużo większą. Zanim przewody się rozgrzeją to kostka powinna być gorąca !!!. Może się stopić. Co się zdarza.
W tym układzie aternator-przewody- styki_kostki-przewody-regulator-przewody-styki_kostki-przewody-akumulator_i_inne odbiorniki prąd nigdzie nie znika. Więc przewody przed reglerem (żółte) jak i po reglerze (czerwone i czarne) powinny być tak samo ciepłe ale nie gorące.
Jeżeli żółte przewody, czasami tylko dwa z trzech, są gorące że trudndo je utrzymac w ręce a czerwone i czarne nie! to znaczy że w regulatorze jest padnięta co najmniej jedna dioda prostownicza. Jest ich tam 6 szuk.
Efekt? Dwa uzwojenia alternatora pracują na resztę motocykla a jedno jest zwarte przez uszkodzoną diodę. I zatem słabe ładowanie.
Trzeba zmierzyć napięcia na żółtych przewodach (pomiędzy nimi) pod obiązęniem reszty czyli z podłączonym regulatorem i to powyżej 3 000 obrotów. To oczywiście prąd zmienny. Jeżeli napięcia są różne to regulator jest do wymiany.
Zdajecie sobie sprawę jak grzeje żarówka 21W albo nawet 55W? Cała ta moc jest skupiona w jednym żarniku stąd tak wysoka temperatura i świecenie. Ale jeżeli taką moc wyemitujemy w 50 cm przewodu miedzianego o dużym przekroju ~2,5m2 to przewód się mocno podgrzeje, nie będzie się żarzył.
50 Watów w przewodzie o rezytancji 0,2 Ohma razem z kostką to oznacza że wali tam prąd ponad 100 Amperów.
I to nie jest normalne. Grozi uszkodzeniem alternatora a to większy koszt niż regler.
Przy pierwszej lepszej okazji spotkana z innym Ownersem pożycz na chwilę od niego regulator. Jak nie masz zwarć ( a widać że nie masz ), ani nie masz uszkodzonego akumulatora to reglerowi się nic nie stanie.
I zrób pomiary porównawcze przy spiętych wszystkich przewodach z małym i dużym ociążeniem. Oczywiście wszystko przy obrotach roboczych, nie jałowych.
alternator--------kostka-------regulator----------ta_sama_kostka--------akumulator_i_inne
czarne i czerwone to równoległe przewody, powyżej tylko określenie symboliczne
Niestety silne grzanie przewodów pomiędzy alternatorem a regulatorem to zły objaw.
Popatrzcie teoretycznie. Styki w kostce regulatora mają większą rezytancję niż przewody kostka-alternator. i to dużo większą. Zanim przewody się rozgrzeją to kostka powinna być gorąca !!!. Może się stopić. Co się zdarza.
W tym układzie aternator-przewody- styki_kostki-przewody-regulator-przewody-styki_kostki-przewody-akumulator_i_inne odbiorniki prąd nigdzie nie znika. Więc przewody przed reglerem (żółte) jak i po reglerze (czerwone i czarne) powinny być tak samo ciepłe ale nie gorące.
Jeżeli żółte przewody, czasami tylko dwa z trzech, są gorące że trudndo je utrzymac w ręce a czerwone i czarne nie! to znaczy że w regulatorze jest padnięta co najmniej jedna dioda prostownicza. Jest ich tam 6 szuk.
Efekt? Dwa uzwojenia alternatora pracują na resztę motocykla a jedno jest zwarte przez uszkodzoną diodę. I zatem słabe ładowanie.
Trzeba zmierzyć napięcia na żółtych przewodach (pomiędzy nimi) pod obiązęniem reszty czyli z podłączonym regulatorem i to powyżej 3 000 obrotów. To oczywiście prąd zmienny. Jeżeli napięcia są różne to regulator jest do wymiany.
Zdajecie sobie sprawę jak grzeje żarówka 21W albo nawet 55W? Cała ta moc jest skupiona w jednym żarniku stąd tak wysoka temperatura i świecenie. Ale jeżeli taką moc wyemitujemy w 50 cm przewodu miedzianego o dużym przekroju ~2,5m2 to przewód się mocno podgrzeje, nie będzie się żarzył.
50 Watów w przewodzie o rezytancji 0,2 Ohma razem z kostką to oznacza że wali tam prąd ponad 100 Amperów.
I to nie jest normalne. Grozi uszkodzeniem alternatora a to większy koszt niż regler.
Przy pierwszej lepszej okazji spotkana z innym Ownersem pożycz na chwilę od niego regulator. Jak nie masz zwarć ( a widać że nie masz ), ani nie masz uszkodzonego akumulatora to reglerowi się nic nie stanie.
I zrób pomiary porównawcze przy spiętych wszystkich przewodach z małym i dużym ociążeniem. Oczywiście wszystko przy obrotach roboczych, nie jałowych.
alternator--------kostka-------regulator----------ta_sama_kostka--------akumulator_i_inne
czarne i czerwone to równoległe przewody, powyżej tylko określenie symboliczne
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
ppamula nie będa tak samo ciepłe , żółte zawsze beda cieplejsze lub gorace bo one najbardziej dostają po dlatego ze kiedy pradnica wytwarza za duzo napiecia regulator zwiera je ze sobą zeby osłabić energie wytwarzana przez uzwojenia altka i wtedy żółte kable pracuja praktycznie na zwarciu wiec musza sie grzać ,ppamula pisze:daro1980,
Więc przewody przed reglerem (żółte) jak i po reglerze (czerwone i czarne) powinny być tak samo ciepłe ale nie gorące.
[/size]
Ale prawdą jest ze powodem tych wszystkich problemów z ładowaniem jest piwo, wino , wódka i kanapa , pilot od telewizora oraz poniewaz zamiast ruszyć pipke co jakis czas i wyczyscić kostki , styki elektryczne i takie tam korzystamy z rzeczy wcześniej przeze mnie wymienionych
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości