Czy padł alternator ???
- adriano67000
- zadomowiony
- Posty: 96
- Rejestracja: sob 24 kwie 2010, 08:49
- Imię: Adrian
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wola Suchożebrska(SIEDLCE)
- Kontakt:
Czy padł alternator ???
Witam sprawdziłem już wszystko w mojej vfr-ce od akumulatora przez regulator aż po alternator i co widzę? tu sie pojawia błąd prąd miedzy fazami w alternatorze jest jak trzeba ale brak przejścia między fazą a masą, żadnej reakcji na mierniku. czy może mi ktoś coś powiedzieć na ten temat, czy to alternator trzeba zregenerować ? pomocy sezon już tuż tuż.
- orzyl
- klepacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
pomiędzy każdą fazą alternatora powinno występować napięcie przemienne. Podłącz żarówkę 230V i sprawdź czy w raz ze wzrostem obrotów rozjaśnia się. Nie kręć do odciny. Poszukaj na forum. Szatan o tym pisał już.
PS. Pamiętaj, że nie wolno Ci odpiąć akumulatora przy działającym silniku.
PS. Pamiętaj, że nie wolno Ci odpiąć akumulatora przy działającym silniku.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...
- adriano67000
- zadomowiony
- Posty: 96
- Rejestracja: sob 24 kwie 2010, 08:49
- Imię: Adrian
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wola Suchożebrska(SIEDLCE)
- Kontakt:
Chodzi o to że brak mi ładowania w mojej hondzie podmieniałem już regla i nic to nie dało. kolega od którego brałem regulator mówił że jego jest sprawny. sam już nie wiem co mam dalej sprawdzać. Jeżeli alternator jest ok to co to może być?
ORZYL raz mi sie zdarzyło odpiąć aku gdy motor chodził czy mogłem tym coś poważnie uszkodzić? dodam że w moto wszystko działa tylko to nieszczęsne ładowanie gdzieś zanikło.
ORZYL raz mi sie zdarzyło odpiąć aku gdy motor chodził czy mogłem tym coś poważnie uszkodzić? dodam że w moto wszystko działa tylko to nieszczęsne ładowanie gdzieś zanikło.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Jezeli odpiałes regler to mogl sie spalić, tak robi tylko Józek mechanik w stodole
Kolego zrób tak , odłacz regulator (wypnij kostke) podłacz te zarówke jak orzył prawi i sprawdz w roznych kombinacjach zamieniając kable od altka .
jesli zarowka tak samo swieci altek powinien byc dobry .
Teraz podepnij regler , odpal moto , zmierz napiecie na aku . podaj na forum to napiecie na wszelki wypadek , przy obrotach jałowych i przy 5 tys obr.
Jesli napiecie jest takie jak aku czyli np 12,5 , wepnij sie w kabel zielony i czerwono-biały , jak najblizej regulatora , np włoz cienkie kabelki we wsuwki od zielonego i czerono białego kabla ,wepnij regler i zmierz tam napiecie i podaj na forum.
Kolego zrób tak , odłacz regulator (wypnij kostke) podłacz te zarówke jak orzył prawi i sprawdz w roznych kombinacjach zamieniając kable od altka .
jesli zarowka tak samo swieci altek powinien byc dobry .
Teraz podepnij regler , odpal moto , zmierz napiecie na aku . podaj na forum to napiecie na wszelki wypadek , przy obrotach jałowych i przy 5 tys obr.
Jesli napiecie jest takie jak aku czyli np 12,5 , wepnij sie w kabel zielony i czerwono-biały , jak najblizej regulatora , np włoz cienkie kabelki we wsuwki od zielonego i czerono białego kabla ,wepnij regler i zmierz tam napiecie i podaj na forum.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- adriano67000
- zadomowiony
- Posty: 96
- Rejestracja: sob 24 kwie 2010, 08:49
- Imię: Adrian
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wola Suchożebrska(SIEDLCE)
- Kontakt:
Sprawdziłem już wszystko co mogłem i..... znalazłem przyczynę a mianowicie to kostka przekaźnika na rozrusznik robi mi jakieś psikusy dzisiaj się za nią wezmę. Dzięki za pomoc pozdrawiam
[ Dodano: |19 Mar 2011|, o 10:02 ]
Kostka wyeliminowana, była w tragicznym stanie roztopiła się "popłynęła" zastąpiłem ją wsuwkami i zalutowałem a na koniec dałem koszulki termokurczliwe, kable też trzeba było sporo skrócić bo wyglądały tragicznie i bardzo mocno się utleniły, teraz wszystko wygląda ok a co ciekawsze działa w 100%
jeszcze raz dzięki za waszą pomoc POZDRAWIAM.
PS. miał któryś z was taki problem? jeżeli nie to pamiętajcie że w razie problemów z ładowaniem zaglądajcie też do kostki przekaźnika na rozrusznik.
[ Dodano: |19 Mar 2011|, o 10:02 ]
Kostka wyeliminowana, była w tragicznym stanie roztopiła się "popłynęła" zastąpiłem ją wsuwkami i zalutowałem a na koniec dałem koszulki termokurczliwe, kable też trzeba było sporo skrócić bo wyglądały tragicznie i bardzo mocno się utleniły, teraz wszystko wygląda ok a co ciekawsze działa w 100%

PS. miał któryś z was taki problem? jeżeli nie to pamiętajcie że w razie problemów z ładowaniem zaglądajcie też do kostki przekaźnika na rozrusznik.
- mobiand
- teksciarz
- Posty: 166
- Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
- Imię: Andrzej
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulęcin
- Kontakt:
Re: Czy padł alternator ???
a gdzie jest ten przekaznik rozrusznika. Mam tez problem z ladowaniem. Przy wlaczonych swiatlach spada mi na 12.8, bez swiatel jest 14.8
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50
- mobiand
- teksciarz
- Posty: 166
- Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
- Imię: Andrzej
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulęcin
- Kontakt:
Re: Czy padł alternator ???
i jeszcze jedno pytanie. Czy wiecie gdzie (najlepiej w lubuskim) moge przewinąć, zregenerować altka??. Badałem prąd na wyjsciu z niego (trzy żółte kabelki wchodzące do reglera) no i tylko na jednej parze mam ok. 75V. na pozostałych dwóch jest zero - nic -null - nothing. Qrcze na dworze +25 dzisiaj a ja dalej w garażu 

była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50
- mobiand
- teksciarz
- Posty: 166
- Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
- Imię: Andrzej
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulęcin
- Kontakt:
Re: Czy padł alternator ???
kable kable kable, trzeba sprawdzac kable, kostki, wsuwki wszystko co moze sie obluzowac i spalic albo zasniedziec. Ja juz u siebie znalazlem, kabelek altek-regler do wymiany 

była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości