Złe wskazania zegarów.

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » sob 05 lut 2011, 22:29

Czujnik jak dobrze pamietam ma 6 kątny łeb jak sruba moze cos sie wytarło poprostu rozkręć i zobacz jak to wyglada jesli jest ok trzeba szukać dalej.
ZKL

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » ndz 06 lut 2011, 16:14

Czujnik wygląda jak na fotach poniżej.
Jego diagnostykę znajdziesz na str. 18-4 i 18-4 manuala.
Powodzenia i daj znać, co było problemem.
Sam element plastikowy kosztuje w sieci Hondy ok. 36 PLN.
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 06 lut 2011, 17:32

najczęściej winowajca jest człowiek, przy pracach związanych ze zdejmowaniem osłony łańcuch tej przy zębatce zdawczej ,przy zakładaniu powinno sie obracać tylnym kołem żeby łeb śruby wskoczył właśnie w ten element plastykowy na ogół nikt tego nie robi i zakładając pokrywę ten plastyk zostaje wciśnięty na czujnik co powoduje nie pełne zazębienie co oznacza błędne wskazania licznika ,często wystarczy tylko odkręcić sam czujnik -impulsator - wysunąć ten plastykowy element i zamontować warto przy tum tak jak pisałem wcześniej obracać lekko kołem :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » ndz 06 lut 2011, 17:50

Dzięki za rady, na dniach wykręcę ten czujnik i zobaczę.
Teraz widzę że miedzy poprzednim a obecnym motocyklem jest jednak przepaść w budowie, a to motocykle z tych samych lat 8)

[ Dodano: |8 Lut 2011|, o 16:26 ]
witajcie ponownie, wykręciłem czujnik, był nałożony prawidłowo, plastikowe kółko również jest w całości,

dla pewności przesunąłem plastikowe kółko aby głębiej nachodziło na łeb śruby zębatki zdawczej.
i to samo

więc zakładam że to coś z zegarem, lub samym czujnikiem.
po za tym wskazówka prędkościomierza działa z pewnym opóźnieniem - ok. 0,5 sekundy.
postawiłem moto na centralkę, wrzuciłem ostatni bieg i dodałem gazu tak do 5 tyś rpm i max wskazanie prędkościomierza to ok. 80kmh :roll:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » śr 09 lut 2011, 22:29

A parametry zgodnie z manualem sprawdziłeś :?: :twisted:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » śr 09 lut 2011, 22:32

figaro pisze:A parametry zgodnie z manualem sprawdziłeś :?: :twisted:
właśnie nie bardzo znam angielski-techniczny więc nie dam rady :???:
pomimo że mam multimetr pod ręką
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 09 lut 2011, 23:23

do sprawdzenia działania impulsatora używamy wskaźnika diodowego ,sprawdzenie rezystencji nie zawsze daje 100% sprawności , ale z tego co piszesz to sprawdzałbym zegary a może masz gdzieś po drodze zaśniedziałą wtyczkę?????????
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 10 lut 2011, 00:47

Przy wymianie zębatki V-TEC wymieniłem właśnie ta plastikową nasadkę profilaktycznie miała ślady użytku . mi się nie przyda w razie potrzeby mogę wysłać za darmo .
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » czw 10 lut 2011, 07:52

no właśnie o tyle dziwne że plastikowa nasadka nie wykazuje śladów zużycia :roll:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Lex737
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: pn 31 sie 2009, 12:03
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Lex737 » sob 19 lut 2011, 15:04

U mnie też nie było widać śladów wytarcia plastikowej nasadki, nawet ją zmieniałem na inna bo miałem 2, ale problem pozostawał, styki czyściłem i dalej nic. Dopiero wymiana impulsatora na inny podziałała, byś musiał sie z kimś z okolicy umówić żeby na chwile podmienić wtedy będziesz miał pewność że to impulsator a nie coś innego.

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Złe wskazania zegarów.

Post autor: adam.ada » sob 10 wrz 2011, 20:37

Fakir napisz jak sobie poradziłeś bo mam identyczną sytuację , licznik działał prawidłowo a teraz zaniża o około 20% i prędkość i odległość
Adam

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Złe wskazania zegarów.

Post autor: Fakir » ndz 11 wrz 2011, 13:55

adam.ada pisze:Fakir napisz jak sobie poradziłeś bo mam identyczną sytuację , licznik działał prawidłowo a teraz zaniża o około 20% i prędkość i odległość
olałem temat i kupiłem 8) -> http://allegro.pl/nowy-licznik-rowerowy ... 38960.html

będzie okazja, to na próbę założę impulsator od innej vfr, w celu wykluczenia wadliwych zegarów
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Piszol
klepacz
klepacz
Posty: 655
Rejestracja: ndz 22 kwie 2007, 10:35
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: Złe wskazania zegarów.

Post autor: Piszol » czw 15 wrz 2011, 12:37

U mnie zawyża licznik i tak podejrzewam że to wina impulsatora bo zegary w KM a impulsator albo walnięty albo od angola.

Co do licznika rowerowego to nie pokazuje Ci czasem tylko do 199km/h
Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Złe wskazania zegarów.

Post autor: Fakir » czw 15 wrz 2011, 16:12

Licznik pokazuje predkosci powyzej 200 kmh, a kiedy wprowadzilem wiekszy obwod kola, to pokazywal grubo ponad 300kmh :-D

Co wazne predkosci podawane przez licznik pokrywaja sie w 100% z tymi ktore podaje GPS - i to niezaleznie czy jedziemy 50kmh czy 200kmh.

Jedynie co jest klopotliwe to ten licznik dziala z opoznieniem kiedy szybko przyspieszamy, np. Pokazuje 100kmh kiedy mamy juz 130kmh itd

Pozdr
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości