Na czym wczesniej jezdziliscie?

Czyli pokój z serii - "gadajcie o czym chcecie"
Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » wt 06 gru 2005, 09:22

Zaczniesz si? martwi? jak b?dziesz musia? szybko wymy?le? jak reagowa? kiedy co? si? dzieje np przy 140km/h.
P?ki je?dzi si? powolutku, wszystko jest super. Ale na VFR pr?dko?ci rz?du 140-160 km/h wydaj? si? byc niedu?ymi, ot takimi w sam raz na przelotowe. Wszystko to za spraw? dobrej ochrony przed wiatrem, przyzwoitych hamulc?w i zawiesze?. A tak naprawd? to bardzo du?e pr?dko?ci :|
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 06 gru 2005, 10:11

Zawsze b?dzie dyskusja czy motocykl o sporej mocy nadaje si? na pierwszy sprz?t. Osobi?cie uwa?am, ?e moc nie ma nic do rzeczy. Wa?ne co ma si? w g?owie. Znam dziewczyn?, kt?ra zacz??a od SV1000S i radzi sobie coraz lepiej - teraz to nawet chyba lepiej ode mnie :mrgreen: . Wa?ne, ?eby nie przesadzi?. VFR te? mo?e by? pierwszym motocyklem - zw?aszcza, ?e ma ?wietne zawieszenie i dobre hamulce. Do tego trzeba do?o?y? dobre opony, regularn? wymian? oleju w lagach i p?ynu hamulcowego - mo?na bezpiecznie ?miga?. Jeszcze raz podkre?l? - nie moc tylko zdrowy rozs?dek ma tu znaczenie. Tak polecany na pierwszy motocykl GS500 poleci 180 kaemha. Ma?o?

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » wt 06 gru 2005, 10:38

Vlaad, GS te? mo?e si? rozp?dzi?, wiem co? o tym :D
Jednak nie rozp?dza si? tak szybko i je?li jest bez owiewek wieje na nim mocno, co powoduje silniejsze odczuwanie predkosci i zniech?ca do jazdy z du?ymi pr?dko?ciami (przynajmniej na pocz?tku).

Oczywi?cie g??wn? rol? odgrywa tu rozs?dek, jednak kto z Was przyzna si? z r?k? na sercu, ?e nie mia? na motocyklu sytuacji, kiedy tego rozs?dku zabrak?o, szczeg?lnie na pocz?tku? Ja na pewno nie, cho? zapewnia?em siebie, ?e ju? si? wyszala?em. Akurat :mrgreen:
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 06 gru 2005, 16:44

maciejdubis pisze:Vlaad, GS te? mo?e si? rozp?dzi?, wiem co? o tym :D
Jednak nie rozp?dza si? tak szybko i je?li jest bez owiewek wieje na nim mocno, co powoduje silniejsze odczuwanie predkosci i zniech?ca do jazdy z du?ymi pr?dko?ciami (przynajmniej na pocz?tku).
Mia?em okazj? ?mign?? na GieeSie i musz? powiedzie?, ?e je?eli nawet ci? poniesie, to bezpieczniej wtedy jest na VFR ni? na GS.
maciejdubis pisze:Oczywi?cie g??wn? rol? odgrywa tu rozs?dek, jednak kto z Was przyzna si? z r?k? na sercu, ?e nie mia? na motocyklu sytuacji, kiedy tego rozs?dku zabrak?o,
Nooooo zdarza si? :mrgreen: , jednak inaczej wygl?da to na poczatku a inaczej p??niej. Jak ju? wspomnia?em wczesniej, w takich sytuacjach na pewno bezpieczniejsza jest VFR, lub inny motocykl o podobnych lub lepszych w?a?ciwo?ciach jezdnych.

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » wt 06 gru 2005, 18:45

Co do wy?szych pr?dko?ci zapewne macie racje, a co do wolnych to ja osobiscie pewniej czuje si? na VFR niz na takim np. GNku, fakt faktem jak sie noga omsknie na postoju np na piasku to cie?ko utrzymac moto. Jesli kto? nie jest nizio?kiem i potrafi do tego u?ywac m?zgownicy to wydaje mi sie ?e VFR sie nada. Ja generalnie polecam :D ale ja teraz jestem nieobiektywny bo co tu du?o m?wic ten motor jest poprostu najlepszy :D generalnie mo?na si? zakochac.
... powiedzia? co wiedzia? ten co zrobi? na VFRce kilka kilometr?w ;)

[ Dodano: 2005-12-06, 18:56 ]
Dodam jeszcze takie moje ma?e spostrze?enie byc mo?e trafne byc mo?e nie, ale poprostu trzeba si? poczuc na motocyklu i nie chodzi mi tu o brawure ale raczej o intuicyjne wyczucie, sa ludzie kt?rzy 20 godzin smigaja 8ki na placu i dalej nie potrafi? ich p?ynnie zrobic, s? ludzie kt?rzy (a mowa tu o ludziach kt?rzy wczesniej na moto nie jezdzili) po kilku godzinach sk?adaja Gienia do do podn??k?w, i w?a?nie im poleca? bym VFR a tym kt?rym nie uda?o sie przyzwoicie opanowac Gienka w czasie tych d?ugichhhh godzin na L-ce to mo?e faktycznie cos mniejszego. Jak wiadomo s? ludzie kt?rzy nadaj? si? bardziej i s? Ci co nadaj? si? nieco mniej do pewnych rzeczy.

[ Dodano: 2005-12-06, 18:58 ]
na tym zako?cze bo popisze jakie? brednie, a jak wyjade na wiosne i odpukaj spotka mnie jaka? niemi?a niespodzianka to bedzie mi bardzo g?upio :wink:
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » śr 07 gru 2005, 09:28

Vlaad, zgadza si? na VFR b?dzie bezpieczniej przy tych 180 niz na GS.
Jednak jesli kto? nie mia? wczesniej motocykla mo?e ulec z?udnemu wra?eniu, ?e ten motocykl zawsze wyhamuje, zawsze przyspieszy i przejdzie ka?dy zakret przy dowolnej pr?dko?ci. Jak wiemy fizyki si? oszuka? nie da.
Jad?c GS bez owiewek nie ma tego uczucia i szczeg?lnie na pocz?tku je?dzi si? z mniejszymi pr?dko?ciami.
Na pewno du?o zalezy te? od kierowcy, ale to ju? inna bajka.

A mo?e ja si? po prostu nie znam? :wink: :mrgreen:
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Magic
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: czw 05 sty 2006, 16:53
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: DC
Kontakt:

Post autor: Magic » czw 12 sty 2006, 18:03

Te, kole?e?stwo, offtopic si? zrobi? :)

A u mnie:
- Yamaha SRX 250 '84 (jest do tej pory)
- Yamaha XJ 600 S Diversion '99 (po?yczana od ojca)
- Honda VFR 750F RC 24 '88
- BMW K1100RS '93 (po?yczana od ojca)
no i teraz RC 46 '99.

A co do pierwszego moto ... polecam FAQ pl.rec.motocykle ...
Pozdrawiam - Magic, SRX 250 i VFR800fi.

Awatar użytkownika
kris
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: kris » czw 12 sty 2006, 21:41

Wi?c by?y to z japo?czyk?w same Hondy mam s?ao?? do tej marki ewentualmie mo?e by? Yamaha
- XL 500R z85
-CB 500 97
-CB 750 95
- I OBECNA VFR 750F RC 36 z 95
Nast?pna b?dzie raczej te? HONDA oczywi?cie vfr 800 RC 46.
Mo?e kt?ry? z u?ytkownik?w 800 zauwa?y? jakie? no mo?? nie wady,ale problemy.Regulatory to padaj? chyba we wszystkich znajomemu to pad? nawet po roku w n?wce sztuco V-TECKU kupionej w salonie.Od znajomego kt?ry je?dzi? 800-k? s?ysza?em ?e w pierwszych modelach 800 z98-99 lubi? si? wysypa? trzeci bieg.Mo?e to tylko zbieg okoliczno?ci ,a poprzedni w?a?ciciel dawa? za ostro na gumie.Znowu v-teckiem je?dzi?em no itak ?rednio mi si? podoba?o brakowa?o mi (mia?czenia k?l z?batych rozrz?du).Wiadomo co nowe to nowe ale jest ona jaka? taka ugrzeczniona.Ale to tylko moje takie odczucia ,kazdy ma wyb?r.
-

Awatar użytkownika
Iceman
bywalec
bywalec
Posty: 47
Rejestracja: śr 15 lut 2006, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Iceman » czw 16 lut 2006, 21:51

- Komar
- Simson Enduro
- MZ TS 250
- DR 350 90r
- CB 750 Seven Fifty 93r
- VFR 750 97r
Co do tego czy VFR nadaje sie na pierwsze moto to uwa?am, ?e je?eli ma sie pouk?adane pod deklem to tak. Moto w bardzo liniowy spos?b oddaje moc, jest elastyczne. Jest ci??kie ale w trakcie jazdy nie czujesz tego. W og?le s? dwie szko?y co do pierwszego moto ("warszawska" i "krakowska"). Jedni mowi? ze pierwsze powinno by? poni?ej 500ccm i tak nie wi?cej ni? 50kM, drudzy doradzaj? aby bra? wieksze moto. Osobi?cie jestem zwolennikiem drugiej szko?y. Po jednym sezonie ma?e moto oka?e sie za ma?e i za s?abe.
Jednak wieksze moto wymaga wiekszego rozs?dku a rozs?dek z regu?y nabywasz z wiekiem (wiem to po sobie), dlatego dla 17latka nie poleca?bym R1 czy nawet s?abszej VFR (dla nich w?a?nie s? moto w rodzaju GS500) ale dla go?cia oko?o 30ki - TAK.

Awatar użytkownika
AGENTII
pisarz
pisarz
Posty: 250
Rejestracja: wt 15 lis 2005, 22:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: AGENTII » pt 17 lut 2006, 09:29

Jednak wieksze moto wymaga wiekszego rozs?dku a rozs?dek z regu?y nabywasz z wiekiem (wiem to po sobie), dlatego dla 17latka nie poleca?bym R1 czy nawet s?abszej VFR (dla nich w?a?nie s? moto w rodzaju GS500) ale dla go?cia oko?o 30ki - TAK.
bardzo dobrze powiedziane, jednak my?le , ?e t? granice mo?na opu?ci? do 29lat :mrgreen: bo w innym wypadku na sw?j moge si??? za rok dopiero :D :mrgreen:
MANIEK OLSZTYN
www.extreme.olsztyn.pl

Awatar użytkownika
Iceman
bywalec
bywalec
Posty: 47
Rejestracja: śr 15 lut 2006, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Iceman » sob 18 lut 2006, 17:20

AGENTII pisze:
Jednak wieksze moto wymaga wiekszego rozs?dku a rozs?dek z regu?y nabywasz z wiekiem (wiem to po sobie), dlatego dla 17latka nie poleca?bym R1 czy nawet s?abszej VFR (dla nich w?a?nie s? moto w rodzaju GS500) ale dla go?cia oko?o 30ki - TAK.
bardzo dobrze powiedziane, jednak my?le , ?e t? granice mo?na opu?ci? do 29lat :mrgreen: bo w innym wypadku na sw?j moge si??? za rok dopiero :D :mrgreen:
29 to jak najbardziej oko?o 30ki, wi?c spokojnie ?apiesz sie

Awatar użytkownika
Karol
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: czw 23 mar 2006, 14:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Karol » śr 29 mar 2006, 09:41

Moja przygoda z motocyklizmem to:

- motorynka
- simson skuter
- MZ 250 Es Trophy (fajowe moto jeszcze w miom posiadaniu)
- Kawasaki LTD 454 (Pierwszy prawdziwy motocykl - Fajny softchoperek na pocz?tek)
- Honda VFR RC36 93/94 Rok (Kolor zielony - potem czerwony)
- Honda VFR RC36 95 rok (moje obecne moto)

Jak napisal Kris te? mam slabo?? do hondy
i te hydrauliczne sprz?gielko - miodzio :::)))

Przy zakupie obecnego moto wahalem si? czy kupi? RC 36 czy 46 (podobne ceny - ale co to za rc46 w cenie 36 ?????)
Zostalem przy sprawdzonej konstrukcji

Co do motocykla pierwszego to z do?wiadczenia wiem ?e pierwsze moto pozwala okre?li? si? czego oczekujemy od motocyklowej przygody, co nas poci?ga:
jazda turystyczna, exstermalna, na gumie, w terenie.
Dopiero potem kupuje si? docelowe moto.

Co do pojemno?ci to nie wiem, ale w moim mie?cie jest dziewczynka co lata CBR 1100
i jest to jej pierwsze moto (zreszt? dziewczyny je?d?? z wi?ksz? gracja jak panowie - bardziej ostro?nie)
RClomza.pl

Awatar użytkownika
zachtomasso
teksciarz
teksciarz
Posty: 127
Rejestracja: wt 21 mar 2006, 16:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: zachtomasso » śr 29 mar 2006, 10:50

A umnie to by?o tak:

Panonia - grzeba?em z rok, przejecha?em z 200 km :)
Junak M07 - grzeba?em z rok, przejecha?em ze 100 km :)

To by?y czasy pocz?tka liceum a potem przerwa z 5 lat :)

I p??niej same Hondy :)

MT 80 '81- zabawa po lasach + teraz doceniona nauka odruch?w przed, w trakcie i po upadkach przy 50 km/h w mi?kki piach :) Grzebania kompletnie nie by?o, po prostu odpala?o i je?dzi?o. (mozna prze?y? szok po wcze?niejszych do?wiadczeniach :mrgreen: )

CB 250 N - w ko?cu co? co wa?y?o wi?cej ni? ja :) i potrafi?o przyspieszy? szybciej ni? Polonez :)

VFR 750 F RC24 '88 - od jesieni 2005, wci?? w trakcie poznawania si? :) Ale ju? chyba zostanie na d?uzej (oczywi?cie VFR).

nawi?zuj?c natomiast do pytania o pierwsze moto powim tak. Ciesz? si?, ?e nie mia?em nic mocniejszego w wieku 19 lat. Niestety wiekszo?ci m?odych ludzi w??cza sie wtedy "nie?miertelno??" kt?ra po??czona z ma?ym do?wiadczeniem w prowadzeniu czegokolwiek w ruchu ulicznym mo?e r??nie si? sko?czy?.
Osobi?cie ciesz? sie, ?e moja droga wygl?da?a tak jak wida? powy?ej.

Ale ka?dy ma swoj? drog? i trudno jednoznacznie stwierdzi?, kt?ra jest najlepsza. S? ludzie je?dz?cy od pocz?tku na czym? wi?kszym (mam znajom?, kt?ra zacz??a od SV 650) i jest ok a niekt?rzy jad?c motorynk? mog? sie nie?le po?ama? :)
CB650F
był: VFR 750 F RC 24 '88 Hand Made Police Version :)

Marcin RC24

Post autor: Marcin RC24 » sob 15 lip 2006, 17:55

doradzi?em kumplowi ?eby na pierwsze moto kupi? VFR bo by?a w idealnym stanie. Ch?opak jest rozs?dny to nie powinien sobie nic zrobi?. Ja zaczyna?em od Awoka, p??niej by?a XJ900 (ta pierwsza, nie Diversion). Po XJ przysz?a VFR przypadkiem kupiona w Szwajcarii i tak ju? czwarty sezon. Sprawuje si? przyzwoicie. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Bohun
klepacz
klepacz
Posty: 854
Rejestracja: pn 19 cze 2006, 10:28
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów / Lubaczów
Kontakt:

Post autor: Bohun » wt 18 lip 2006, 08:55

u mnie to by?o tak :)

-motorynka
-i? 49
- awo s
- m 72
aktualnie vf750f, ale juz niedlugo vf750fr, czekam na moj silnik od VFRki, lada dzien powinienem go miec :)))))

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości