Czyżby to było sprzęgło?
- binio
- klepacz
- Posty: 777
- Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Linz, Austria
jak to jak
kur** calkiem inna kultura jazdy, nie ma porownania, co prawda nie jezdzilem zbyt dlugo bo nie wzialem ciuchow ale rozgrzalem moto do 90 stopni, na jedynce przyspiesza rowniutko do odcniki, dwojka to samo, przy 5tys idzie sam na gume - wystarczy troszeczke mocniej odkrecic, wczesniej nie szedl tak gladko
podsumowujac:
- papierem 800 na mokry przeszliowalem tarcze,
- wyczyscilem z syfu rowki miedzy powierzchniami tracymi,
- papierem 800 na mokro przeszlifowalem przekladki, cale byly popalone, szlifowalem do uzyskania metalicznego koloru,
- pod sprezyny doszla jeszcze jedna podkladka ok 1.2mm
Sprzeglo rozlacza rowniez bardzo dobrze, co jeszcze zaobserwowalem - biegi wchodza ciszej, duzo ciszej, zarowno jedynka jak i zmiana podczas jazdy wyzej/nizej.
I tak sobie mysle, calosc kosztowala mnie ok 3.50zl (dwa papiery scierna i piec podkladek), wydalem 17zl na uszczelke - przeplacilem, nastepnym razem zrobie z silikonu
Ktos mowil, ze jest gorsza - bzdura, sa specjalne silikony do takich rzeczy, bardzo dobrych firm, typ, ktory pomagal mi poprawiac plastiki robil uszczelki do silnikow samochodowych i nigdy zadna nie poszla.
Mam nadzieje, ze radosc nie jest przedwczesna, ale nawet jesli cos bedzie nie tak (tfu) ostatnia rzecza na jaka sie zdecyduje bedzie kupno w ciemno nowych czesci.

kur** calkiem inna kultura jazdy, nie ma porownania, co prawda nie jezdzilem zbyt dlugo bo nie wzialem ciuchow ale rozgrzalem moto do 90 stopni, na jedynce przyspiesza rowniutko do odcniki, dwojka to samo, przy 5tys idzie sam na gume - wystarczy troszeczke mocniej odkrecic, wczesniej nie szedl tak gladko

podsumowujac:
- papierem 800 na mokry przeszliowalem tarcze,
- wyczyscilem z syfu rowki miedzy powierzchniami tracymi,
- papierem 800 na mokro przeszlifowalem przekladki, cale byly popalone, szlifowalem do uzyskania metalicznego koloru,
- pod sprezyny doszla jeszcze jedna podkladka ok 1.2mm
Sprzeglo rozlacza rowniez bardzo dobrze, co jeszcze zaobserwowalem - biegi wchodza ciszej, duzo ciszej, zarowno jedynka jak i zmiana podczas jazdy wyzej/nizej.
I tak sobie mysle, calosc kosztowala mnie ok 3.50zl (dwa papiery scierna i piec podkladek), wydalem 17zl na uszczelke - przeplacilem, nastepnym razem zrobie z silikonu

Mam nadzieje, ze radosc nie jest przedwczesna, ale nawet jesli cos bedzie nie tak (tfu) ostatnia rzecza na jaka sie zdecyduje bedzie kupno w ciemno nowych czesci.
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.
"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"
makes lots of noise but dont actually get away.
"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
dobry masz podpis Binio

a odnośnie sprzęgła - mi sie franca klei. nowe tarcze, spreżyny, przekładki były ok, olej nowy (znaczy nadaje sie znowu do wymiany, ale w momencie wymiany sprzęgła zmieniałem olej) i często po dluzszym postoju (4-7 dni) wbijam 1, szarpie i gasnie (bo przedni hampel trzymam z przyzwyczajenia
).
nie wiecie czemu tak sie może dziać?
olej motul 5100 10w40, tarcze, sprezyny trw/lucas



a odnośnie sprzęgła - mi sie franca klei. nowe tarcze, spreżyny, przekładki były ok, olej nowy (znaczy nadaje sie znowu do wymiany, ale w momencie wymiany sprzęgła zmieniałem olej) i często po dluzszym postoju (4-7 dni) wbijam 1, szarpie i gasnie (bo przedni hampel trzymam z przyzwyczajenia

nie wiecie czemu tak sie może dziać?
olej motul 5100 10w40, tarcze, sprezyny trw/lucas
Ostatnio zmieniony czw 09 wrz 2010, 23:31 przez emil, łącznie zmieniany 1 raz.
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
''Emil'' w mojej V-Tec identycznie Ok. 7 dni i troszeczkę się zlepiają , wciskam klamkę i pobujam i wszystko wraca do normy , Ostatnio ściągałem cały kosz sprzęgła i wszystkie tarcze , przekładki w normie . Prawdopodobnie jest to normalne zjawisko bo gdy motocykl stoi na centralce wciśniesz 1 bieg i przytrzymasz sprzęgło koło się obraca za sprawą oleju między przekładkami . u ciebie może być to bardziej odczuwalne po postoju ponieważ możesz mieć twardsze sprężyny i mocniej ściskają przekładki .
A jeżeli jestem przy koszu to po wymyciu w benzynie ku zaskoczeniu wydobyły się niewyrażalne ilości Brokatu
a przecież siła odśrodkowa powinna je zostawić w misce olejowej . 
A jeżeli jestem przy koszu to po wymyciu w benzynie ku zaskoczeniu wydobyły się niewyrażalne ilości Brokatu


Ostatnio zmieniony czw 09 wrz 2010, 23:51 przez Damo 88, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- Bialy
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: sob 14 lut 2009, 00:57
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków / (Wieluń)
A propos tego sklejania, to podobno jest to normalne zjawisko i czytałem gdzieś dawno temu, że motocykl przed uruchomieniem powinno się kawałeczek przeprowadzić z wbitym I biegiem i wciśniętym sprzęgłem, żeby rozkleić tarcze sprzęgła. W obecnym sprzęcie tak robię i w poprzednim robiłem, przy czym teraz tak tego nie odczuwam, ale CBFie wyraźnie wyczuwałem, że tarcze były sklejone i się rozklejały. Wystarczy jakieś 50 cm popchnąć moto i powinno po odpaleniu być wszystko ok 

- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
nie robiłbym na Twoim miejscu, jeden już robił i żałował, dekiel odsunięty poprzez uszczelkę leży prawidłowo, zaś bez uszczelki za blisko i koliduje. Rób jak chcesz, ja tylko ostrzegam. Będziesz pluł w twarz i potem to zdzierał. uszczelka 10zł. przepłaciłeśbinio pisze:nastepnym razem zrobie z silikonu

u mnie wyglądało to w ten sposób, oryginalne sprężyny Honda - 120zł tarcze 170zł, robocizna - paczka Marlboro. i chodzi przez nastepne 50 tyś. Ale powtarzam, rób jak chcesz

VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
tarcze vesrah. są dostępne w Larssonie,
a co do klejenie się sprzęgla to w czarnej miałem to samo, ale wg mnie wynikało to już z ich nie tyle zużycia co żywota....cały czas w oleju....stoi długo to ma prawo się podsuszyć i potem mieć problem z klejeniem. ale trochę wysprzęglania i przechodziło momentalnie.
a co do klejenie się sprzęgla to w czarnej miałem to samo, ale wg mnie wynikało to już z ich nie tyle zużycia co żywota....cały czas w oleju....stoi długo to ma prawo się podsuszyć i potem mieć problem z klejeniem. ale trochę wysprzęglania i przechodziło momentalnie.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Czyżby to było sprzęgło?
Siema, i ja podejrzewam u siebie uślizg sprzęgła.
Nigdy nie miałem do czynienia ze ślizgającym się sprzęgłem w motocyklu, więc może opisze co zauważyłem.
Sprawa wygląda tak że jak jadę na ostatnim biegu, przy ok. 5 tyś rpm, wduszę sprzęgło i odkręcę gaz na maxa, oraz puszczę sprzęgło gdy gaz nadal mam na maxa (wszystko odbywa się w ok. sekundę) to minie ok. 1-1.5 sekundy zanim wskazówka z tych 10-12 tyś rpm znów wróci na 5 tyś.
a czy przy przyspieszaniu wskazówka obrotomierza charakterystycznie "ucieka" na wysokich obrotach to raczej nie zauważyłem.
Wszystko to odbywa się oczywiście na rozgrzanym silniku.
Dodam że ok. 50km temu (więc nie dawno) zmieniłem olej, na Motul'a 5100 10W40 - półsyntetyk
wcześniej nie wiem jaki był zalany, ale też raczej półsyntetyk.
Może poczekać, i sprawdzić jak będzie za ok. 1000km?
nie dawno także zmieniałem płyn w sprzęgle, wyczyściłem wysprzęglik - gumowy tłoczek, wyczyściłem gładzie cylinderka, przesmarowałem specjalnym smarem, wszystko złożyłem jak było, zalałem płynem DOT4, odpowietrzyłem - i klamka pracuje jakby bardziej sprężyście i lżej
Nigdy nie miałem do czynienia ze ślizgającym się sprzęgłem w motocyklu, więc może opisze co zauważyłem.
Sprawa wygląda tak że jak jadę na ostatnim biegu, przy ok. 5 tyś rpm, wduszę sprzęgło i odkręcę gaz na maxa, oraz puszczę sprzęgło gdy gaz nadal mam na maxa (wszystko odbywa się w ok. sekundę) to minie ok. 1-1.5 sekundy zanim wskazówka z tych 10-12 tyś rpm znów wróci na 5 tyś.
a czy przy przyspieszaniu wskazówka obrotomierza charakterystycznie "ucieka" na wysokich obrotach to raczej nie zauważyłem.
Wszystko to odbywa się oczywiście na rozgrzanym silniku.
Dodam że ok. 50km temu (więc nie dawno) zmieniłem olej, na Motul'a 5100 10W40 - półsyntetyk
wcześniej nie wiem jaki był zalany, ale też raczej półsyntetyk.
Może poczekać, i sprawdzić jak będzie za ok. 1000km?
nie dawno także zmieniałem płyn w sprzęgle, wyczyściłem wysprzęglik - gumowy tłoczek, wyczyściłem gładzie cylinderka, przesmarowałem specjalnym smarem, wszystko złożyłem jak było, zalałem płynem DOT4, odpowietrzyłem - i klamka pracuje jakby bardziej sprężyście i lżej

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Czyżby to było sprzęgło?
Rób tak dalej a za 1000km będziesz miał sprzęgło do roboty na 100%
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
Re: Czyżby to było sprzęgło?
jeśli na wysokim biegu przy srednich obrotach jak na maxa odkręcisz i zauważysz tylko wskazówkę obrotomierza szybującą w górę to sie ślizga 

ZKL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości