rc36 problem z elektryką

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
mobiand
teksciarz
teksciarz
Posty: 166
Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
Imię: Andrzej
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sulęcin
Kontakt:

rc36 problem z elektryką

Post autor: mobiand » sob 21 sie 2010, 22:47

witam kolegow. Dzisiaj w piekny dzionek postanowilem jeszcze przed wyjazdem (jutro czas jechac dio roboty) sobie posmigac. Po ujechaniu 25km zauwazylem dziwne zachowanie licznika, zaczol skakac od zera do predkosci jazdy, poczym opadl na zero. Przejechalem jeszcze jakies 300m motocykl kichnol w tlumik i zgasl. Po zcholowaniu do garazu sprawdzilem napiecie na akumulatorze, jest 12,4V ale maszyna nie ma sily zakrecic. Jako ze jestem poczatkujacym jezdzcem, prosze Was o pomoc. Help me please :)
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 21 sie 2010, 23:54

nie ma siły zakręcić :roll: opisz dokładniej ..
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 21 sie 2010, 23:57

nie ma sily?tzn probuje?jesl masz mozliwosc sprobuj z innym aku albo z kabli

Awatar użytkownika
mobiand
teksciarz
teksciarz
Posty: 166
Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
Imię: Andrzej
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sulęcin
Kontakt:

Post autor: mobiand » ndz 22 sie 2010, 00:03

wlasnie dzisiaj nie mialem mozliwosci z innym aku sprubowac. nie ma sily zakrecic tzn, jak wcisne starter to az kontrolki przygasaja. Akumulator pokazuje 12.4v jednak nie mam czym sprawdzic amperażu (czy jak sie to tam pisze) . Jednak zgasl mi podczas jazdy :confused
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 22 sie 2010, 10:56

dopoki nie sprobujesz to nic nie bedzie wiadomo bo aku moze byc uszkodzony i na ta chwile nie wiesz czy nie ma sily zakrecic z winy aku czy poprostu nie kreci.
jak Ty bys chcial amperaz sprawdzac?:]

Awatar użytkownika
mobiand
teksciarz
teksciarz
Posty: 166
Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
Imię: Andrzej
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sulęcin
Kontakt:

Post autor: mobiand » ndz 22 sie 2010, 12:01

wlasnie jestem laikiem w tych sprawach wiec nie wiem. Ale na noc wstawilem aku do ladowania i dzisiaj normalnie odpalil. Czy jesli aku bedzie slaby, to motocykl moze zgasnac podczas jazdy??
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 22 sie 2010, 13:18

nie moze a w czasie jazdy jest caly czas ladowany wiec po jedzie bedzie bardziej naladowany.moze zgasnac jesli nie ma ladowania i aku padnie

Awatar użytkownika
stoodent1
pisarz
pisarz
Posty: 221
Rejestracja: śr 17 mar 2010, 18:43
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Kontakt:

Post autor: stoodent1 » ndz 22 sie 2010, 15:41

Akumulatory lubią sobie cele zespawac :) wiem bo u kolegi Zbyszka mój tak poczynił dobrze ze miał aku simsona :).
Sprawdź czy nie masz gdzieś przebicia.
Zdemontuj minusową kleme pożycz od kogoś uniwersalny miernik jak nie masz.
Jeden przewód/elektrode do akumulatora drugi ostrożnie do ramy.
Cholerka poprawcie mnie jak się mylę :) ale chyba minus jest rama/masa?
Oczywiście bez kluczyka i z wyłączonymi wszelkimi przełącznikami.
Może się okazać ze coś ci zwiera.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » ndz 22 sie 2010, 19:13

Być może alternator nie ładuje Ci aku i stąd Twoje problemy. Podłącz miernik do klem aku i sprawdź napięcie przy obrotach jałowych oraz podczas dodawania gazu.
P.S.
Ile żarówek H4 świeci Ci podczas jazdy na codzień?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
WąskiVFR
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: pn 19 kwie 2010, 20:27
Imię: Andrzej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kozy

Post autor: WąskiVFR » ndz 22 sie 2010, 19:22

Albo osławiony już regulator padł.
Bez pomierzenia ładowania nic Ci nie podpowiemy.
PS.
figaro, ja mam zmostkowane żarówy i na mijania świecą mi obie, a regulator wydala.
Pan Wąski jest DEBEŚCIAK i jego Mafia też :D

Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kajzer » ndz 22 sie 2010, 20:23

Gdy jechałem swoim świeżo nabytym sprzętem do garażu też mi zgasł bez wyraźnej przyczyny[dał się odpalić na pych i dojechałem na pozycjach].Okazało się że trafiony jest regler[brak ładowania], ale równie dobrze mogą być zaśniedziałe kostki na drodze regler-aku . koniecznie sprawdż napięcie na klemach przy 5tys obrotów. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » ndz 22 sie 2010, 21:14

Zawadiaka pisze:Albo osławiony już regulator padł.
prawie napewno

Awatar użytkownika
mobiand
teksciarz
teksciarz
Posty: 166
Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
Imię: Andrzej
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sulęcin
Kontakt:

Post autor: mobiand » pn 23 sie 2010, 17:54

figaro pisze:Być może alternator nie ładuje Ci aku i stąd Twoje problemy. Podłącz miernik do klem aku i sprawdź napięcie przy obrotach jałowych oraz podczas dodawania gazu.
P.S.
Ile żarówek H4 świeci Ci podczas jazdy na codzień?
mam zmostkowane zarowki, swieca obie
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50

Awatar użytkownika
msciwuj
teksciarz
teksciarz
Posty: 130
Rejestracja: pn 24 maja 2010, 14:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław, czasem Kraków

Post autor: msciwuj » śr 25 sie 2010, 00:19

Ja miałem raz takie objawy - oszalały wskaźniki, motocykl zgasł... Zawróciłem żeby było z górki, odpalił "na pych" znaczy z rozpędu... kilometr później zgasł i już więcej nie gadać. Prądu brak.

Wtedy był to akumulator. Objawy:

Naładowałem dziada, włożyłem do motocykla, podpiąłem woltomierz. Przekręcenie kluczyka, włączam światła, napięcie na akumulatorze spada prawie do zera i powoli rośnie. Oczywiście rozrusznik ani drgnie. To oznacza padnięty akumulator. ;-) Po wymianie - wszystko działa.

Jeśli Twój aku ma napięcie 12.4 to trochę mało. Naładowany powinien mieć 12.8-13 z tego co kojarzę. To wskazuje na brak ładowania, a to w naszych motocyklach chyba jednak prędzej regulator niż alternator.

W ten weekend padł mi regulator. :D Objawy - podczas pracy na wolnych obrotach napięcie na aku (dwumiesięcznym, naładowanym z prostownika) w okolicy 13V, na wyższych obrotach mniej niż 13. Czyli de facto nie ma ładowania. Pod prawą owiewką (przynajmniej w RC36II) są trzy złączki, jedna to przewód od alternatora (przechodzi z lewej na prawą nad silnikiem). Ten przewód skłąda się z trzech żółtych kabelków. Przy pracującym silniku mierzyłem napięcie między masą (silnik, rama czy coś takiego), a każdym z tych trzech żółtych po kolei. Na dwóch coś, na jednym prawie nic (wartości typu 10, 10 i 1, ale nie pamiętam czy na stałym czy zmiennym, a nie wiem jak się to powinno mierzyć, więc mierzyłem tak i tak). Co istotne - mierzysz napięcie bez rozpinania tej kostki - wtykasz przewód z miernika od tyłu w kostkę. Po zmianie regulatora na wszystkich trzech przewodach sensowne napięcie. Polecam też odpięcie reglera i pomierzenie oporności między pinami zgodnie z serwisówką; (rozdział 15 bodajże). Jak to przeczytasz to powinieneś skumać co i jak, tylko niestety plastiki trzeba pozdejmować.

http://pdftown.com/Honda-VFR750F-1990-1 ... anual.html
http://crass.on.ru/moto/manual/Honda/Ho ... manual.pdf

Jeśli bym niejasno pisał to mogę się spróbować bardziej bogato wysłowić, daj znać. ;)

[ Dodano: 2010-08-25, 00:34 ]
P.S. Też mam zmostkowane żarówki, nie sądzę żeby to miało wielkie znaczenie, choć na pewno obciążenie regulatora jest trochę większe więc pewnie trochę bardziej się grzeje i jest bardziej "narażony".

Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: sensi » śr 25 sie 2010, 10:35

na 99 procent regler, podobne objawy mialem w 36 i 46. swiezo naladowane aku moto zapala i nie ma problemy. 10-15 min jazdy na swiatlach i wskazniki zaczynaja wariowac zwlaszcza obrotomierz. moto gasnie w czasie jazdy na wolnych obrotach i jak odpalasz ponownie nie ma sily ruszyc rozrusznika. miernik w ruch i wszystko jasne

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość