Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
-
Wojtek86
- klepacz

- Posty: 724
- Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
- Imię: Wojtek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
-
Kontakt:
Post
autor: Wojtek86 » ndz 25 paź 2009, 21:07
dodałem dwa nowe na górę
Może ktoś przyklei temat?
-
Marcin32
- teksciarz

- Posty: 111
- Rejestracja: czw 26 lut 2009, 15:07
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Marcin32 » pt 04 gru 2009, 19:16
-
Skuciok
- teksciarz

- Posty: 179
- Rejestracja: pt 23 maja 2008, 12:40
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: z gór
Post
autor: Skuciok » wt 17 sie 2010, 18:59
druga próba na hamowni z czystej ciekawości czy cokolwiek jest na plus po zmianach
modyfikacje:
- wydech IXIL przelot
- filtr powietrza K&N
Zysk prawie 6 KM i 3,5 Nm
-
juhass
- pisarz

- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: juhass » śr 18 sie 2010, 12:55
Skoro temat odżywa na nowo to i ja dołącze swoje wykresy. Wykres sprzed roku, wszystko seria (wykres2009).
Oraz wykres z przelotem Ixil-a- poza tym żadnych zmian (wykres 2010).
Zysk spory, przynajmniej teoretycznie..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
brutoos
- pisarz

- Posty: 294
- Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: brutoos » śr 18 sie 2010, 14:55
juhass pisze:Skoro temat odżywa na nowo to i ja dołącze swoje wykresy. Wykres sprzed roku, wszystko seria (wykres2009).
Oraz wykres z przelotem Ixil-a- poza tym żadnych zmian (wykres 2010).
Zysk spory, przynajmniej teoretycznie..
Pytanie czy hamownia była tak samo ustawiona i czy różnica temperatur i ciśnienia mogła mieć wpływ na pomiar. Kolejne zmienne to stan oleju, łańcucha, itp. Żeby było na temat dorzucam swój wykresik.
Zmiany to pełny układ Delkevic, test bez dB-killera.
wideo z hamowania:
http://www.youtube.com/watch?v=dRMCW7oSs9c
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
juhass
- pisarz

- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: juhass » śr 18 sie 2010, 15:24
No właśnie, jak widać było chłodniej (czyli na + mocy), ale też ciśnienie niższe (czyli raczej na -). Poza tym IMO te wszystkie hamowania powinniśmy traktować dość swobodnie. Bardziej wiarygodne było by hamowanie na tej samej hamowni, w ten sam dzień moto na serii i po zmianach.
Aha, była jeszcze jedna różnica w samej hamowni- rok temu u Ratki hamownia była pod namiotem przed sklepem, obecnie jest w piwnicy, w związku z czym zainstalowany jest dość mocny nawiew powietrza na moto i wyciąg spalin. Czyżby doładowanie dynamiczne??

)
-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » śr 01 cze 2011, 18:06
A tu coś ode mnie
dolot - seria
wydech - "półprzelot"

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
maliq85
- zadomowiony

- Posty: 95
- Rejestracja: śr 17 lis 2010, 14:18
- Imię: Paweł
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: CZN,CMG,CB,PGN
-
Kontakt:
Post
autor: maliq85 » czw 02 cze 2011, 11:14
Ładnie Fakir

całkiem przyzwoicie

ciekawe ile moja wypluje na pełnym przelocie

gdzie hamowałeś hondkę?
"Per aspera ad astra"
pozdro MALIK

-
Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Fakir » czw 02 cze 2011, 12:57
zalapalem sie na hamownie, na motocyklowej niedzieli na stacji BP

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
kiki
- ostry klepacz

- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » pn 24 lut 2014, 21:03
Temat odświeżam. Czy na tych hamowniach prowadzone są pomiary AFR? Bo to najbardziej mnie chyba teraz interesuje (w motku K&N + przelot). Ciekawe czy nie zrobiło się za ubogo

-
Pawelr851
- teksciarz

- Posty: 121
- Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Irlandia
Post
autor: Pawelr851 » śr 16 kwie 2014, 05:28
Jak masz sondy lambda (a vtec ma) to mieszanka jest na bierzaco dobierana z odczytu ilosci tlenu w spalinach przez te sondy tak ze zadne przeloty i inne filtry nie moga wplynac niekorzystnie na bogatosc mieszanki. Jedyne co moze zaklamac te odczyty jest nieszczelnosc wydechu na odcinku z silnika do sondy (czyli z silnika do katalizatora w przypadku vtec) daleje niech sie dzieje co chce. Oczywiscie przy sportowych filtrach i wydechu natlenie mieszanki jest duzo wyzsze przy mniejszym otwarciu przepustnicy tak ze laczy sie to z ogolnym przyrostem mocy ale skald mieszanki bedzie zawsze utrzymywany w normie. No i kolejny punkt zly wydech wplywa niekorzystnie na usuwanie spalin ale tu sie klania dynamika gazow. Genralnie temat rzeka.
Śpiesz sie powoli!!!
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » śr 16 kwie 2014, 06:26
kiki, to są zwykłe pomiary orientacyjne i nikt się nie spuszcza nad składem mieszanki itd. Jakby ktoś chciał wystroić moto to sobie pojedzie na hamownię obciążeniową i do strojenia takie dane będzie miał.
Ja byłem w tamtym roku na świeżo postawionej hamowni na Politechnice w Opolu ale chłopaki jej ogarniętej chyba jeszcze nie mieli bo wypluła mi na silniku 79,6 konia i 52 Nm.

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
december74
- pisarz

- Posty: 259
- Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego
Post
autor: december74 » pt 25 maja 2018, 23:40
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat)

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości