Zakres regulatora napięcia

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
MCHN
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: śr 12 gru 2007, 01:43
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Zakres regulatora napięcia

Post autor: MCHN » ndz 23 maja 2010, 07:55

Czołg!

Przeczytałem jakiś czas temu wszystkie posty na temat ładowania i w jednym z postów ołners pisze, że napięcie ładowania nie może byc niższe niż 14 V. Tymczasem manual podaje: Napięcie ładowania regulatora napięcia: 13,5 - 16,0 V / 5000 obr./min.
Mierzyłem u siebie napięcie ładowania i wyniki pomiarów mam następujące:
- na wolnych obrotach przy włączonych światłach: 14,5 V
- 5000 obr./min. przy włączonych światłach: 13,6 V.

Czy dobrze myślę, że regulator działa prawidłowo? W sumie powinien działac w ten sposób, że po dodaniu gazu napięcie spada o ok. 1V.

Po przeczytaniu takiej ilości postów już nie jestem prewien czy regler u mnie działa prawidłowo?

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » ndz 23 maja 2010, 11:19

Dziala prawidlowo. Napiecia ponizej 13V, a wlasciwie 12V pod obciazeniem czy tez po dodaniu gazu sa powodem do niepokoju.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

MCHN
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: śr 12 gru 2007, 01:43
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post autor: MCHN » ndz 23 maja 2010, 11:44

Dzięki za rozwianie wątpliwości, co do ładowania.

Generalnie objaw mam taki w mojej VFR, że odpala normalnie, po kilku sekundach praktycznie zamykam ssanie, chodzi na wolnych obrotach do załączenia wentylatora. Jak pochodzi 10-15 min. na gorącym silniku, to obroty spadają i gaśnie. Pali tylko na ssaniu z oporami. Po ostygnięciu odpala normalnie.
Ładowanie jest, czyli alternator i regulator napięcia sprawne. Skoro odpala i chodzi, to moduł zapłonowy też odpada (chociaż w jednym temacie na forum był podobny przypadek do mojego i tam pomogła wymiana modułu zapł.).

Myślę, że to wina akumulatora. Naładowałem go do 13,3 V (w pełni naładowany powinien miec 13,5 V), odpaliłem motor, po 15 min. chodzenia na wolnych obrotach wyłączyłem i zmierzyłem napięcie na akumulatorze. Wyszło 12,8 - czyli akumulator mimo ładowania nie trzyma już napięcia. Poza tym aku był ciepły, a nie powinien.
Na początku czerwca kupię akumulator (CBTX 12-BS powienien byc) i mam nadzieję, że problem będzie rozwiązany.
Jak nie to już tylko regler zostanie.
A może wyłącza się silnik po dłuższym chodzeniu na gorąco, bo kiedy stoi nie ma dobrego chłodzenia silnika oraz reglera i jest to zabezpieczenie przeciw przegrzaniu.
Opcji jest kilka ale ta z wymianą akumulatora chyba najbardziej prawdopodobna.

Ciekawe jest to, że akumulator w mojej VFR ma naklejki po japońsku i znaczek Hondy. Czyżby aku 15-letnie? Wygląda jak oryginał montowany w fabryce, ha.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » ndz 23 maja 2010, 16:27

Kolego MCHN nie trzymaj motocykla zapalonego na wolnych obrotach tylko się trochę przejedź w małą trasę i wtedy pomierz aku.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pn 24 maja 2010, 18:20

MCHN pisze: Myślę, że to wina akumulatora. Naładowałem go do 13,3 V (w pełni naładowany powinien miec 13,5 V), odpaliłem motor, po 15 min. chodzenia na wolnych obrotach wyłączyłem i zmierzyłem napięcie na akumulatorze. Wyszło 12,8 - czyli akumulator mimo ładowania nie trzyma już napięcia.

Pozdrawiam.
Po pierwsze to prawidłowo naładowany aku powinien mieć wiecej jak 12,5 a nie 13,5 .
Po drugie napiecie aku mierzy sie conajmniej godzine po wylaczeniu silnika / odłączenia od prostownika
Po Trzecie ładowanie ponizej 13,8 V zasiarcza akumulator i powoduje spadek jego pojemnosci i szybka smierc.
Ostatnio zmieniony pn 24 maja 2010, 21:39 przez szatan, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pn 24 maja 2010, 19:10

u mnie przy zabitym akumulatorze były problemy z odpalaniem po dwudniowym postoju na dworze.
druga sprawa - ładowanie na światłach przy niskich obrotach pokazywało 13,4V, na drogowych 13,2V, a jak do tego zapiąłem manetki to 13,1 :D
zmieniłem aku, teraz jest cały czas 14,3-14,5 bez względu na obroty i obciążenie.
pomierz napięcie na aku w momencie rozruchu, jak spadnie do 10,5V to masz je do wymiany.
pozdro

MCHN
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 70
Rejestracja: śr 12 gru 2007, 01:43
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post autor: MCHN » śr 26 maja 2010, 12:28

Gdyby mój akumulator miał 3 lata, nawet 5, to możnaby się bawic w sprawdzanie spadku napięcia pod obciążeniem. Ale on wygląda jakby był jeszcze w fabryce zamontowany. Poza tym akumulator się grzeje w trakcie pracy silnika i ładowania, a nie powinien. Na pewno jest zasiarczony, a to, że się grzeje świadczy o tym, że może miec aku wewnątrz zwarcie. Także wnioskuję, że to wina akumulatora.
Szatan, na aku jest naklejka fabryczna, na której jest napisane, że w pełni naładowany akumulator powinien miec 13,5 V, a jeśli napięcie spadnie poniżej 12,4, to wymagane jest naładowanie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » śr 26 maja 2010, 16:27

po 1. kolego, aku nawet roczne moze byc do .j.b.n., przerabiałem to miesiąc temu w hornecie mojej kobiety.
po 2. to że się grzeje, oznacza że się ładuje (nadmierne grzanie to uszkodzony aku), jakby sie nie grzał to tez by oznaczało że nie przyjmuje energii z altka, więc wymiana gwarantowana.

kolejna sprawa jest taka, aku masz w takim miejscu, że sie bedzie grzało od tylnich cylindrów i na to raczej nic nie poradzisz, chyba że poowijasz w koce termiczne :D.

jesli sam juz stwierdziłeś, że wygląda na starucha, to wymiana mu nie zaszkodzi.

kupując nowe aku zalewane, po zalaniu zaraz ma 12,6V-12,8V, więc nie wiem skad sie tam wzielo 13,5 bo to nie samochód.

pozdro

Jaras83
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 87
Rejestracja: ndz 24 lut 2008, 22:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zbąszynek/lubuskie/; Kraków
Kontakt:

Post autor: Jaras83 » sob 17 lip 2010, 17:36

To ja sie przykleje ze swoim;)
ktos u mnie wczesniej wymienial regulator i nie mam kostki tylko przewody z konektorkami (w izolacji;) problem polega na tym ze nie wiem ,w ktorym miejscu w reglerze jest plus, a gdzie minus..patrzac na regler przykrecony do ramy plus jest u gory czy na dole? :biggrin
z gory dzieki :biggrin
XJ 4.0 ( Cherokee;) R6
VFR 750 RC 36 II V4

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » sob 17 lip 2010, 17:58

Wrzucam foty mojego oryginalnego reglera i daję link do strony p. Sławka. Może to Ci pomoże.
www.motowarsztat.com.pl
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Jaras83
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 87
Rejestracja: ndz 24 lut 2008, 22:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zbąszynek/lubuskie/; Kraków
Kontakt:

Post autor: Jaras83 » sob 17 lip 2010, 18:07

dzieki :biggrin ale zapomnialem dopisac ze to rc 36 II;) ja mam w jednej kostce przewody od alteka oraz tylko jeden + i jeden - ...taka zwykla pieciopinowa kostka :grin:
ale raz jeszcze dzieki za szybka odpowiedz:)
XJ 4.0 ( Cherokee;) R6
VFR 750 RC 36 II V4

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » sob 17 lip 2010, 18:41

Jeśli masz miernik to mozesz sprawdzić jesze tak: Ustawić pomiar na prąd przemienny i 'minusowy' przewód z miernika dać na masę a 'plusowym' szukać przewodów wychodzących z alternatora. Na 3 kablach powinno pojawić się napięcie, na dwóch od prądu stałego miernik nic nie pokaże. Więc w tym momencie wiesz które to kable od wyprosotwanego prądu (dla ścisłości to te które nie pokażą napięcia). I teraz przestawiasz sobie miernik na prąd stały, dalej 'minusowy' przewód z miernika masz na masie a drugim sprawdzasz który to plus. Na plusie pokaże Ci napięcie a na minusie nie. Tyle. Mam nadzieję że w miarę prosto to wytłumaczyłem.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Jaras83
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 87
Rejestracja: ndz 24 lut 2008, 22:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zbąszynek/lubuskie/; Kraków
Kontakt:

Post autor: Jaras83 » sob 17 lip 2010, 19:00

no tylko ja wiem ktory przewod jest masowy ,a ktory plus tylko nie wiem gdzie je "wetkać" w regler;)
XJ 4.0 ( Cherokee;) R6
VFR 750 RC 36 II V4

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » sob 17 lip 2010, 19:12

Jak umiesz to wrzuć fotę albo chociaż w Paincie rysunek zrób. Coś pokombinujemy. Nie ma że się nie da. :P
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Jaras83
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 87
Rejestracja: ndz 24 lut 2008, 22:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zbąszynek/lubuskie/; Kraków
Kontakt:

Post autor: Jaras83 » sob 17 lip 2010, 19:24

szybki rysunek w paincie:) ktory z dwoch zaznaczonych <?> pinow jest plusem? a ktory minusem? :biggrin
taki elektryczny quiz :mrgreen:

[ Dodano: 2010-07-17, 19:26 ]
jeszcze raz;d
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
XJ 4.0 ( Cherokee;) R6
VFR 750 RC 36 II V4

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości