Pojezdzilem troszki i wydaje mi sie ze chyba przod jest za miekki, nurkuje przy hamowaniu, a ze nigdy nie mialem regulacji chcia?em zapyta?, jak sie to robi (wiem ze srubami na lagach) ale w kt?r? stron? i o ile
I druga sprawa to czy w tylnym zawiasie jest tylko regulacja wst?pnego cisnienia w amorze
Chcia?bym ustawi? zawias pod siebie ale najpierw musze zasi?gn?? troszki pomocy
ps. Moto to oczywiscie VFR, 2002r VTEC
Regulacja przedniego zawieszenia
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Na korkach zamykaj?cych lagi od g?ry s? ?ruby. Wkr?caj?c je zwi?kszasz napi?cie wst?pne spr??yn utwardzaj?c przedni widelec. Obie ?ruby musz? by? wkr?cone identycznie. ?eby to osi?gn??, na ich bocznej powierzchni s? naci?cia. Stantardowe ustawienie to 3-cie naci?cie. Kierunek obrotu jest typowy - w prawo wkr?camy.
Niekt?re maszyny maj? jeszcze regulacj? t?umienia amortyzatora. S? dwa parametry do regulacji: t?umienie dobicia i t?umienie odbicia. Determinuj? one to, jak szybko amortyzator b?dzie reagowa? na nier?wno?ci. Im szybciej, tym bardziej "twardy" staje si? amortyzator. VFR ma regulowany tylko jeden z tych parametr?w (nie wiem kt?ry). Przy ?rubce regulacyjnej jest opis: "S" (soft - mi?kkie) oraz "H" (hard - twarde). Z ty?u mo?na te? regulowa? napi?cie wst?pne spr??yny.
Do regulacji zawieszenia w/g w?asnych preferencji trzeba zastosowa? metod? pr?b. Zmiana nastaw + jazda i tak a? do pe?nej stysfakcji .
Niekt?re maszyny maj? jeszcze regulacj? t?umienia amortyzatora. S? dwa parametry do regulacji: t?umienie dobicia i t?umienie odbicia. Determinuj? one to, jak szybko amortyzator b?dzie reagowa? na nier?wno?ci. Im szybciej, tym bardziej "twardy" staje si? amortyzator. VFR ma regulowany tylko jeden z tych parametr?w (nie wiem kt?ry). Przy ?rubce regulacyjnej jest opis: "S" (soft - mi?kkie) oraz "H" (hard - twarde). Z ty?u mo?na te? regulowa? napi?cie wst?pne spr??yny.
Do regulacji zawieszenia w/g w?asnych preferencji trzeba zastosowa? metod? pr?b. Zmiana nastaw + jazda i tak a? do pe?nej stysfakcji .
- Młody
- zadomowiony
- Posty: 72
- Rejestracja: pt 10 mar 2006, 14:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
rozumiem, ze chodzi o tyl? regulowane jest tlumienie odbicia, czyli jak szybko sprzet podnosi sie. zeby wyczuc czy nam to dziala nalezy ustawic regulacje napiecia wstepnego moto na 0 (czyli jak najbardziej wyciagnieta sprezyna) i nastpenie:Vlaad pisze:VFR ma regulowany tylko jeden z tych parametr?w (nie wiem kt?ry).
- ustawic wkretakiem na S - pobujac za rogi z tylu
- ustawic wkretakiem na H - pobujac za rogi z tylu
roznica w czasie podnoszenia sie moto powinna byc mocno wyrazna
jezeli nam to dziala, to mozna ustawic cos pod siebie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości