Cykanie, hałas dobiegający z głowic

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Cykanie, hałas dobiegający z głowic

Post autor: Ketchup » sob 19 cze 2010, 13:10

Vtam, szperałem na płytach i znalazłem coś takiego, wprawdzie to jest do VF750C, ale ktoś zrobił adnotację do VFR

miłego czytania
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » sob 19 cze 2010, 13:30

Może to ktoś przetłumaczyć?

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » sob 19 cze 2010, 13:39

Trochę ryzykowne wiercenie takiej dziurki w tym miejscu :|
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » sob 19 cze 2010, 15:47

Podejrzewam że chodziło poprawe smarowania wałków w VF bo one się chyba zacierały czy coś takiego,jak dla mnie to cykanie wcale nie pszeszkadza i nie ma powodu do jakiej kolwiek przeróbki.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » sob 19 cze 2010, 19:01

Buła pisze:Podejrzewam że chodziło poprawe smarowania wałków w VF bo one się chyba zacierały czy coś takiego
silniki od tych VF jest prawie identyczny jak w RC36, poza łańcuchem rozrządu, małych zmian w gaźniku, wale - wykorbienia, skrzyni biegów - przełożenia i "ożebrowania głowicy - a to wiem, bo taką regulowałem :razz:


zapodałem ten skan, żeby wywołać jakąś dyskusję - może ktoś się już z czymś spotkał - a nie po to by ktoś zaraz "usprawniał" cokolwiek :twisted:

jak się okazuje Honda dla jaj takich rzeczy nie podaje, w SM do VF znalazłem, o takiej "operacji" też wzmiankę

KONIA Z RZĘDU TEMU KTO ROZWIKŁA ZAGADKĘ - O CO CHOSSI

ja mam silnik z '94, być może ktoś kto ma młodszy i ta modyfikacja już jest tam zrobiona
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 19 cze 2010, 22:38

Co do cykania to podejrzewam że wałki są blisko otworów olejowych ( smarnych ) i wtłaczane pod ciśnieniem wydają taki odgłos .

Zapodaje jak jest w V-Tec'u

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » ndz 20 cze 2010, 10:48

Temat ciekawy, niedawno na forum poruszany 8)
viewtopic.php?t=40
Kusi mnie trochę taka modyfikacja bo szczerze mówiąc to cykanie mnie wnerwia ale boje się o ewentualny spadek ciśnienia oleju choć po pierwsze-wydatek pompy jest tak duży że nie powinno być z tym problemu (wszak po przekroczeniu pewnych obrotów zawór regulujący stale "upuszcza" część ciśnienia które wyprodukuje pompa) a po drugie-to PRODUCENT sugeruje taką przeróbkę a podejrzewam że COŚ o tym wiedzą chłopaki z Hondy....
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » ndz 20 cze 2010, 10:56

Ketchup pisze:zapodałem ten skan, żeby wywołać jakąś dyskusję - może ktoś się już z czymś spotkał - a nie po to by ktoś zaraz "usprawniał" cokolwiek :twisted:
Nie no luz,po to jest forum aby dyskutować,a temat jest ciekawy.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 22 cze 2010, 14:57

Czyli, że jak mam RC36 z 90r. i mi cyka to takie dziurki by mi się też przydały? ^^
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » wt 22 cze 2010, 17:12

Kolega forumowy Gacek, podesłał mi fotki mostka z silnika z 95, i wygląda na to, że Honda nie poprawiła w RC36 tego kanału olejowego.

hm :blink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 22 cze 2010, 19:35

Ketchup, może wykryli problem znacznie później, lub załatwili go w inny sposób niż wiercenie dziurki?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » wt 22 cze 2010, 20:10

Ciekawe na fotce widać wyraźne ślady zatarcia tak jakby olej nie dokładnie zalegał na całej powierzchni może kanały jak na mojej fotce by się sprawdziły :roll:

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » wt 22 cze 2010, 20:32

Damo 88, to są normalne ślady zużycia po pewnym przebiegu
Ketchup, fabryka na pewno tego nie poprawiła, ciekawe dlaczego... Ciekawe też jest po co wiercić otwory w mostkach od tej strony koła zębatego, po której jest ono "zamknięte" bo jeśli dobrze rozumiem to chodzi o zalewanie olejem wnętrza koła i całego mechanizmu kasującego luz międzyzębny...czy źle kombinuję?
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » wt 22 cze 2010, 20:38

Damo 88 pisze:Ciekawe na fotce widać wyraźne ślady zatarcia
myślę, że to jest raczej "złudzenie optyczne", w tych miejscach mostek jest wypolerowany na lustro

Damo 88 pisze: może kanały jak na mojej fotce by się sprawdziły :roll:
ten dodatkowy otwór nie spowoduje zwiększenia smarowania w miejscu styku z wałka z mostkiem, a może raczej coś na zasadzie "odpowietrzenia" kanału olejowego w mostku :confused - sam już nie wiem :sad:

[ Dodano: 2010-06-22, 20:42 ]
olo pisze:jeśli dobrze rozumiem to chodzi o zalewanie olejem wnętrza koła i całego mechanizmu kasującego luz międzyzębny...czy źle kombinuję?
cała rzecz dotyczy VF750F z '93-94, potem już Honda to poprawiła, - a chossi o tą notatkę, którą ktoś zrobił na oryginalnej broszurze - że niby dotyczy to też RC36
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » wt 22 cze 2010, 23:00

Na początku istnienia tego forum założyłem podobny temat. Dorwałem wtedy w sieci biuletyn hondy odnośnie RC36. Napisali w nim, że w sytuacjach gdy klient skarży się na hałasy z rozrządu należy nawiercić otwory w mostkach. Wniosek, że nie wpływało to na trwałość silnika tylko kulturę pracy. Fiszka była ewidentnie pod VFR'ki z początku lat 90.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość