Cykanie, hałas dobiegający z głowic
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Cykanie, hałas dobiegający z głowic
Vtam, szperałem na płytach i znalazłem coś takiego, wprawdzie to jest do VF750C, ale ktoś zrobił adnotację do VFR
miłego czytania
miłego czytania
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Trochę ryzykowne wiercenie takiej dziurki w tym miejscu 

Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Podejrzewam że chodziło poprawe smarowania wałków w VF bo one się chyba zacierały czy coś takiego,jak dla mnie to cykanie wcale nie pszeszkadza i nie ma powodu do jakiej kolwiek przeróbki.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
silniki od tych VF jest prawie identyczny jak w RC36, poza łańcuchem rozrządu, małych zmian w gaźniku, wale - wykorbienia, skrzyni biegów - przełożenia i "ożebrowania głowicy - a to wiem, bo taką regulowałemBuła pisze:Podejrzewam że chodziło poprawe smarowania wałków w VF bo one się chyba zacierały czy coś takiego

zapodałem ten skan, żeby wywołać jakąś dyskusję - może ktoś się już z czymś spotkał - a nie po to by ktoś zaraz "usprawniał" cokolwiek

jak się okazuje Honda dla jaj takich rzeczy nie podaje, w SM do VF znalazłem, o takiej "operacji" też wzmiankę
KONIA Z RZĘDU TEMU KTO ROZWIKŁA ZAGADKĘ - O CO CHOSSI
ja mam silnik z '94, być może ktoś kto ma młodszy i ta modyfikacja już jest tam zrobiona
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Temat ciekawy, niedawno na forum poruszany
viewtopic.php?t=40
Kusi mnie trochę taka modyfikacja bo szczerze mówiąc to cykanie mnie wnerwia ale boje się o ewentualny spadek ciśnienia oleju choć po pierwsze-wydatek pompy jest tak duży że nie powinno być z tym problemu (wszak po przekroczeniu pewnych obrotów zawór regulujący stale "upuszcza" część ciśnienia które wyprodukuje pompa) a po drugie-to PRODUCENT sugeruje taką przeróbkę a podejrzewam że COŚ o tym wiedzą chłopaki z Hondy....

viewtopic.php?t=40
Kusi mnie trochę taka modyfikacja bo szczerze mówiąc to cykanie mnie wnerwia ale boje się o ewentualny spadek ciśnienia oleju choć po pierwsze-wydatek pompy jest tak duży że nie powinno być z tym problemu (wszak po przekroczeniu pewnych obrotów zawór regulujący stale "upuszcza" część ciśnienia które wyprodukuje pompa) a po drugie-to PRODUCENT sugeruje taką przeróbkę a podejrzewam że COŚ o tym wiedzą chłopaki z Hondy....
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Nie no luz,po to jest forum aby dyskutować,a temat jest ciekawy.Ketchup pisze:zapodałem ten skan, żeby wywołać jakąś dyskusję - może ktoś się już z czymś spotkał - a nie po to by ktoś zaraz "usprawniał" cokolwiek![]()
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Czyli, że jak mam RC36 z 90r. i mi cyka to takie dziurki by mi się też przydały? 

Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Ketchup, może wykryli problem znacznie później, lub załatwili go w inny sposób niż wiercenie dziurki?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- olo
- klepacz
- Posty: 1519
- Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
- Imię: Olek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Damo 88, to są normalne ślady zużycia po pewnym przebiegu
Ketchup, fabryka na pewno tego nie poprawiła, ciekawe dlaczego... Ciekawe też jest po co wiercić otwory w mostkach od tej strony koła zębatego, po której jest ono "zamknięte" bo jeśli dobrze rozumiem to chodzi o zalewanie olejem wnętrza koła i całego mechanizmu kasującego luz międzyzębny...czy źle kombinuję?
Ketchup, fabryka na pewno tego nie poprawiła, ciekawe dlaczego... Ciekawe też jest po co wiercić otwory w mostkach od tej strony koła zębatego, po której jest ono "zamknięte" bo jeśli dobrze rozumiem to chodzi o zalewanie olejem wnętrza koła i całego mechanizmu kasującego luz międzyzębny...czy źle kombinuję?
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section 

- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
myślę, że to jest raczej "złudzenie optyczne", w tych miejscach mostek jest wypolerowany na lustroDamo 88 pisze:Ciekawe na fotce widać wyraźne ślady zatarcia
ten dodatkowy otwór nie spowoduje zwiększenia smarowania w miejscu styku z wałka z mostkiem, a może raczej coś na zasadzie "odpowietrzenia" kanału olejowego w mostkuDamo 88 pisze: może kanały jak na mojej fotce by się sprawdziły


[ Dodano: 2010-06-22, 20:42 ]
cała rzecz dotyczy VF750F z '93-94, potem już Honda to poprawiła, - a chossi o tą notatkę, którą ktoś zrobił na oryginalnej broszurze - że niby dotyczy to też RC36olo pisze:jeśli dobrze rozumiem to chodzi o zalewanie olejem wnętrza koła i całego mechanizmu kasującego luz międzyzębny...czy źle kombinuję?
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Na początku istnienia tego forum założyłem podobny temat. Dorwałem wtedy w sieci biuletyn hondy odnośnie RC36. Napisali w nim, że w sytuacjach gdy klient skarży się na hałasy z rozrządu należy nawiercić otwory w mostkach. Wniosek, że nie wpływało to na trwałość silnika tylko kulturę pracy. Fiszka była ewidentnie pod VFR'ki z początku lat 90.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość