Wymiana płynu hamulcowego w Dualu help.
- 8Bodzio8
- pisarz
- Posty: 319
- Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Oczywiście pamiętajcie przy wymianie płynu hamulcowego obowiązkowo wymieńcie sobie płyn w sprzęgle ten sam DOT 4 lub 5.1 i o 2 min więcej roboty warto też wymienić jak już się człowiek upaprał 

Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. 

- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
mi starcza na cały układ ze sprzęgłem 0,5L. kup na zaś lepiej 1L, błędy jakieś mogą się wedrzeć.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
-
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: pn 22 mar 2010, 07:18
- Imię: jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żary
Wczoraj zauważyłem że wciskając przedni hamulec, tylne koło nie hamuje. Miesiąc temu wymieniałem płyn i wszystko było OK. Mam zagwozdkę od czego zacząć sprawdzać przyczynę. Przypuszczam że zapowietrzyło się gdzieś na przewodach prowadzących do tylnego zacisku, bo tył hamuje z nożnego. Ma ktoś jakiegoś pomysła?
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
No to odpowietrzaj.jacki12345 pisze:Przypuszczam że zapowietrzyło się gdzieś na przewodach prowadzących do tylnego zacisku

-
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: pn 22 mar 2010, 07:18
- Imię: jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żary
Zacisków nie rozkręcałem i nie czyściłem, tylko odkręcałem żeby ten lewy przedni do góry podnieść. Odpowietrznik pod siedzeniem odpowietrzyłem, tylko najdziwniejsze jest w tym to ze zaraz po robocie wszystko było OK, a po dwóch tygodniach stania w garażu cos się stało. Tak czy inaczej muszę pewnie od nowa zacząć odpowietrzać cały układ w nadziei że to pomoże.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hondowski CBS trzeba bardzo długo odpowietrzać. Myślisz że już wszystkie bąbelki wyleciały a tu dup, jeszcze jedna partia. Możliwe że gdzieś Ci się powietrze poprzesuwało jak motorek stał. I wydaje mi się zę najlepiej odpowietrzać w takiej kolejności jak pisze w serwisówce. W sumie mógłbyś zajrzeć do zacisków. Stary płyn hamulcowy potrafi się skrystalizować więc moze to blokować pracę tłoczków.
-
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: pn 22 mar 2010, 07:18
- Imię: jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Żary
- Roadrunner
- pisarz
- Posty: 463
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
- Imię: Pawelec
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą
Sprawa jest banalnie prosta, wciskając przedni hamulec, tył zaczyna dopiero hamować gdy lewy zacisk na tarczy zaczyna być "zabierany" przez tarcze i właśnie tam jest ta pompa (górne mocowanie lewego zacisku). I jak chcesz sprawdzić czy system działa, popchnij lewy zacisk w stronę lagi (wtedy tył powinien hamować). Zresztą kilkakrotnie było to omawiane na forumjacki12345 pisze:Trochę tego nie kumam, dlaczego system podwójnego hamowania miałby nie działać podczas postoju motocykla. Z tego co zauważyłem tam nie ma jakiś pompek, które uruchamiają się podczas pracy silnika. Jeśli by tak było to jak sprawdzić czy wciskając przedni hamulec tylne koło jest spowalniane?

http://fb.com/House-of-Customs-647011255358927
PS: naklejki klubowe -> viewtopic.php?f=79&t=19837&p=311709#p311709
PS: naklejki klubowe -> viewtopic.php?f=79&t=19837&p=311709#p311709
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
To zależy. Gdy dopiero zalałeś płynem i nie doszedł on do zacisku to przed puszczeniem klamki powinieneś zakręcić odpowietrznik. Kiedy płyn zacznie Ci wylatywać przez rurkę (która af kors jest zanurzona w płynie) to już nie musisz go zakręcać bo płyn sam pociągnie na dół. No chyba że nie chce to wtedy trza pozakręcać. Z resztą będziesz widział jak płyn przepływa.Rychu pisze:podczas pompowania plynu, przy puszczaniu klamki hamulca , musze zakrecac odpowietrznik ? czy moze zostac otwarty ?
Ja osobiście (no, w dwóch zawsze

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości