Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
-
arrasss
- Posty: 10
- Rejestracja: pn 17 maja 2010, 19:26
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
-
Kontakt:
Post
autor: arrasss » wt 01 cze 2010, 18:44
Jest tak jazda bez trzymanki jest na moim moto niemożliwa strasznie go sciąga w prawo. Ale gozej jest przy hamowaniu przednim hamulcem to sciaga mnie w lewo i to dosc mocno. Dzisiaj jechalem na lekkim łuku w prawo jak zaczołem hamowac to o malo co pod autobus nadjeżdzający z przeciwka bym wjechał naszczescie nic sie nie stało. Wie ktoś co to może byc??
-
Wojtek86
- klepacz

- Posty: 724
- Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
- Imię: Wojtek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
-
Kontakt:
Post
autor: Wojtek86 » wt 01 cze 2010, 19:45
Sprawdź ciśnienie w oponach.
-
kiki
- ostry klepacz

- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
-
Kontakt:
Post
autor: kiki » wt 01 cze 2010, 20:03
jw + łożysko główki ramy
-
pito
- pisarz

- Posty: 215
- Rejestracja: wt 24 paź 2006, 19:14
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Puławy
-
Kontakt:
Post
autor: pito » wt 01 cze 2010, 20:09
kurde kiedys jak mialem rc46 tez sie tak zachowywala i bylo to lozysko glowki ramy, raz tez niewiele brakowalo i bylby dzwon.
...bo nie stoi prawdziwie ten kto nigdy nie upadł...
pito
Puławy
-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » wt 01 cze 2010, 20:31
łożysko, cisnienie, krzywo starte gumy, ewent. krzywe lub źle poskładane lagi.
-
Arnold
- ostry klepacz

- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Arnold » wt 01 cze 2010, 20:53
Wszystko to co wyżej + łożyska przedniego koła i, co może wydawać się dziwne, sprawdź czy nie masz odwróconego koła. To znaczy, na feldze i tarczach masz strzałki w którą stronę powinno obracać się koło. Ja miałem obrócone i też mi ściągało na prawo i jeszcze tarcza tarła o zacisk.
Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych.

-
Twardy161
- klepacz

- Posty: 739
- Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: Twardy161 » wt 01 cze 2010, 21:01
a nikt nie wspomnial o krzywej ramie:]
albo lagach czy polkach:]-sami optymisci:]
teoretycznie moze to tez byc rzecz lozyskowania wahacza
-
brii
- pisarz

- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: brii » wt 01 cze 2010, 21:14
Twardy161 pisze:albo lagach czy polkach:]-sami optymisci:]
Trzeba czytać -
emil wspomniał

Jeśli to będą lagi to jeszcze do zrobienia, ale jak rama to niestety zonk...
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
-
arrasss
- Posty: 10
- Rejestracja: pn 17 maja 2010, 19:26
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
-
Kontakt:
Post
autor: arrasss » wt 01 cze 2010, 21:32
Na ramie żadnych oznak malowania czy jakich kolwiek ingerencji tzn nietypowe spawy wszystko wyglada według mnie normalnie. Z lagami to nie wiem bo to raczej trudno stwierdzić na oko. Po długim weekendzie zajade do tego warsztatu gdzie kupilem moto niech to sprawdzą mam nadzieje że to jakas błachostka bo jak sie okaże że sprzet felerny to bedzie dramat.
-
msciwuj
- teksciarz

- Posty: 130
- Rejestracja: pn 24 maja 2010, 14:29
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław, czasem Kraków
Post
autor: msciwuj » wt 01 cze 2010, 21:34
Samo ciśnienie w oponach na pewno nic takiego nie powoduje. Ja jeździłem trochę, zaraz po kupnie, z - jak się okazało - masakrycznie zaniskim ciśnienem i poza tym, że moto się bujało w zakrętach, to żadnego ściągania.
-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » wt 01 cze 2010, 21:42
obadaj łożyska przedniego koła - skręc kierownicą na maxa, idz do przodu moto, złap za koło i sporóbuj jeszcze bardziej je skręcić. Jak zobaczysz, że golenie stoją a koło idzie dalej to masz powód, koszt ok 40zł (zmieniałem rok temu)
-
figaro
- ostry klepacz

- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Post
autor: figaro » wt 01 cze 2010, 22:21
Do bogatego zestawu potencjalnych przyczyn, podanych wcześniej przez kolegów dodam od siebie, mianowicie krzywą oś przedniego koła.
Sam ostatnio miałem podobny problem /ściąganie w prawo przy puszczeniu kierownicy i nierównomierne bicie tarcz hamulcowych przy hamowaniu (polsująca klamka hamulca)/
Wymiana owej ośki na prostą rozwiązała wszystkie bolączki związane z prowadzeniem motocykla.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
Vermilion
- klepacz

- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Post
autor: Vermilion » wt 01 cze 2010, 22:49
A ja powiem coś banalnego jako ciekawostkę. Przez długi czas próbowałem na długiej prostej u mnie w mieście zmusić VFR'e do jazdy na wprost bez trzymanki, ciągle ściągało mi ją w prawo. Byłem pewien, że jest krzywa czy coś. Któregoś razu idąc po tej drodze zauważyłem spore fałdy. Pojechałem na inną, świeżo wybudowaną, tam moto jechało prosto jak po sznurku. Okazało się, że z pozycji moto niewidoczne fałdy powodowały ściąganie moto w prawo. Jednak u mnie nie było problemów przy hamowaniu.
Ale to taka anegdotka tylko

Honda NSR 125 JC22A >
Honda CB 500 >
Honda VFR 750 RC36I >
Yamaha TDM 850 4TX >
Honda VFR 800Fi 99' SF >
Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
-
emil
- stary wyjadacz

- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Post
autor: emil » wt 01 cze 2010, 22:59
tak jak mowisz, sprawdz sobie nieraz po dluzszej przejażdżce, która strona opon jest bardziej starta; ja ostatnio wyczailem ze u mnie schodzi prawa jadąc niby prostą autostradą

-
thrillco
- pisarz

- Posty: 297
- Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mikołów
-
Kontakt:
Post
autor: thrillco » śr 02 cze 2010, 14:02
podebne sie pod temat z moim problemem
moto przy mniejszych prędkosciach <40km zaczyna sie zataczac, moze to byc przez lożysko głowki ramy? łozywsko jest stożkowe, bylo wymieniane zawieszenie z polkami, jaka sila dokrecic lozysko stozkowe? manual podaje 25Nm dla zwyklego kulkowego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 214 gości