9 tys 220 km/h

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Oncki
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 58
Rejestracja: ndz 25 sty 2009, 17:38
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk Moto3Miasto
Kontakt:

9 tys 220 km/h

Post autor: Oncki » śr 19 maja 2010, 20:33

Cześć zadko jeżdze z predkoscia powyzej 180 nawet na długich prostych ale ostatnio wzielo mnie na sprobowanie v-max no i klops 220 km/h 6 bieg i 9 tys obrotów czy to normalne ?? moze sprzeglo juz nie chalo jest ?? nie czuje zeby sie slizgalo ale moze jednak ? chcetnie usiadne na kogos vfr w celu poruwnania lub dam moja na spróbowanie

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » śr 19 maja 2010, 20:51

To znaczy jak ? Lecisz 220 i nagle nagły spadek mocy , czy to jest maksymalna prędkość na pełnej manetce .

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » śr 19 maja 2010, 21:03

w mojej na piątce przy tej prędkości odcina zapłon (czyli 11,500 obr/min), przy '6' mi sie nie zdazylo jeszcze, ale do konca skali masz 2500 obr, więc próbuj na niższych biegach ją rozkręcić a potem na ostatnim.

sprzęgło sie slizga zazwyczaj na nizszych biegach, tam, gdzie są większe moce przenoszone - dwójka, trójka przy mocnym odkręceniu, to pewnie byś zauważył nie tylko przy duzej predkosci.

a moze licznik sciemnia? próbowałeś z kims obok tak jechac?

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 19 maja 2010, 21:04

Nienormalne , darłem swoją pod 250 , obrotow nie pamietam .
MOze masz zdławioną wersyje ?
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » śr 19 maja 2010, 21:10

emil pisze:sprzęgło sie slizga zazwyczaj na nizszych biegach, tam, gdzie są większe moce przenoszone
Raczej na odwrót - przy wyższych biegach w przeniesieniu napędu występują większe siły.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » śr 19 maja 2010, 21:15

brii pisze: Raczej na odwrót - przy wyższych biegach w przeniesieniu napędu występują większe siły.
no właśnie niekoniecznie, w mojej sie zlizgało głównie na dwójce, u Freda 2-3, w samochodzie tez miałem problem przy 3 i podjazdach pod górę - chcesz mocniej odkręcić i już masz problem, na wysokich biegach tak gwałtownie nie pociągniesz, jak na niskich.

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » śr 19 maja 2010, 21:32

szatan pisze:Nienormalne , darłem swoją pod 250 , obrotow nie pamietam .
MOze masz zdławioną wersyje ?
Nieco ponad 11 000 r.p.m. Wiecej juz sie nie da.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » śr 19 maja 2010, 21:53

Panowie wystarczy zrobic małe obliczenie i już wiadomo ile teoretycznie powinien smigac nasz motocykl
5000obr/min- 120 km/h
11000obr/min- x
czyli powinien smigać 264 km/ h
A jesli odcięcie zapłonu jest przy 11500 to v max 275 km/h

wiec jeśli ktos pisze , że jego moto jechało 280 to mozna to w bajki wsadzić..:)
( no chyba, że ma mniejszą zębatkę z przodu)
Beyond the Grabówek sky

mlody55
pisarz
pisarz
Posty: 202
Rejestracja: śr 23 maja 2007, 00:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podlaskie/london
Kontakt:

Post autor: mlody55 » śr 19 maja 2010, 22:09

............chyba większą zębatkę z przodu

khan
teksciarz
teksciarz
Posty: 158
Rejestracja: pn 13 kwie 2009, 13:18
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: okolice Socho

Post autor: khan » śr 19 maja 2010, 23:22

Myślę,że ślizgające się sprzęgło dało by znać o sobie na niższych biegach (np. przy szybkich startach).
Poza tym-jeżeli by to było sprzęgło, to silnik wkręcił by się powyżej 9000 , tylko bez współmiernego wzrostu prędkości.
A jeżeli wkręca się do 9000 to może coś go trzyma.
Na każdym biegu masz tą granice 9000?

Zen

Post autor: Zen » czw 20 maja 2010, 00:23

TO by było bez sensu...na wszystkich biegach może do 11.500, ale na 6 już tylko 9 tyś....bez sensu....

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » czw 20 maja 2010, 01:42

Przypomniałem sobie małą przypadłość leciałem raz coś ok. 220km/h rok temu chyba gdzieś o tym wspominałem i motek dalej nie poleciał poczułem mały spadek mocy to było tylko raz za
2-gim bez przygód . Przy konwersacjach została wspomniana jedna rzecz że gdy odkręcamy manetkę i trzymamy ją nieruchomo nabierając prędkości ( wiadomo jakaś granica ) Komputer odczytuje to jako zblokowanie linki gazu i odcina . W moim przypadku było to odczuwalne poprzez lekkie szarpnięcie co naturalne i spadek Obr. :idea:

[ Dodano: 2010-05-20, 03:11 ]
jogesm3m drobna uwaga Nie dawaj motocykla nikomu tak samo przy sprzedaży kasa w kielnie dokumenty i możesz się przejechać przed zakupem .
Motocykl to Wyjątkowa rzecz :evil możesz to zauważyć będąc choćby przez chwilę na tym forum ;-)

Polecam lekturę ''Skradziono''

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » czw 20 maja 2010, 05:11

Oczywiście śliznagnie sprzęgła widać głownie na niższych biegach. To na jedynce stawia sie na kolo a nie na czwórce. A wtedy przenoszony jest największy moment. Jezeli na jedynce nie ma gwałtownego wzrostu obrotów bez wzrostu prędkości to poslizgu niema tym bardziej na 4,5,6.
Większośc motocykli ma elektroniczny ogranicznik obrotów i jest to hranica nieprzekraczalna bez przeróbek komputera. Łatwo ją zauważyć jadąć na maksymalnych obrotach na 2 biegu. Nie polecam testowania na neutralu ale takie wycie z czkawką na max obrotach jest tego objawem.
Prawdą jest niestety że większość motocykli ma ograniczenie mocy maksymalnej. Do roku 2001 było to mechaniczne ograniczenie wychyłu przepustnicy. Względy podatkowe w wielu krajach EU. Daje się usunąć u dobrego mechanika.
Jeżeli nie daje się na prostej autostradzie osiągnąć łatwo 230 240 to można szukać przyczyny ale czy na pewno takiej prędości potrzebujecie? Tak czy inaczej problemy z vmax zaczynają sie dopiero powyżej 240. To tego momentu dojście powinno być bezproblemowe.
UWAGA gaźnikowce powyżej 210 palą jak smoki. 10/100 to norma.

Awatar użytkownika
arczon
teksciarz
teksciarz
Posty: 156
Rejestracja: śr 19 sie 2009, 18:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GTC

Post autor: arczon » czw 20 maja 2010, 08:48

Ja kiedyś w CB750 miałem podobny problem. Przeczyściłem odpowietrzenie zbiornika i sprawdziłem, czy nie mam zagiętego przewodu palia pod bakiem - pomogło (przy duzym zapotrzebowaniu na paliwo w zbiorniku robiło sie podciśnienie i nie podawało odpowiedniej ilości beny)
Z tego co widzę masz fi więc nie wydaje mi się aby podobny problem mógł wystąpić u Ciebie, ale może warto sprawdzić.

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » czw 20 maja 2010, 08:51

Dziwna sprawa, bo w samochodach na jeden i dwa można dawać w palnik i przyśpieszą jeśli sprzęgło się złączy przy niskich obrotach a jak jest piąty bieg, sprzęgło włączone i da się w palnik to obroty rosną ale prędkość nie...
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 220 gości