Opony torowe
- Struś
- pisarz
- Posty: 242
- Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
- Imię: Sławek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Opony torowe
Witam.
Złapałem kontakt z pewnym kolegą co handluje gumami z toru. Wysłał mi świeżą dostawę. Przy zakupie więcej niż 2 szt. możliwy rabat. Jak ktoś jest amatorem takich oponek to oto one.
1.Pirelli Diablo Super Corsa SC1 2108 dot 180/55/17 cena 220zł
2.Pirelli Diablo Super Corsa SC2 4709 dot 180/55/17 cena 220zł
3.Pirelli Diablo Super Corsa SC1 3308 dot 180/55/17 cena 200zł
4. Dunlop Sportmax D209 1207dot 180/55/17 cena 150zł
5.Pirelli Diablo Super Corsa SC2 0509 dot 120/70/17 cena 150zł/szt - 3szt
6. Bridgestone BT 003 Racing 1609dot 180/55/17 cena 200zł
7. Komplet Metzeler Racetec 2009r obie, K2 190/55/17, K1 120/70/17 cena 400zł
8.Dunlop D211 190/55/17 dot 2709 cena 250zł
9.Dunlop D211 190/55/17 dot 2709 cena 250zł
10, Dunlop D211 190/55/17 dot 0510 cena 280zł
11, Dunlop D211 190/55/17 dot 0510 cena 280zł
Może ktoś kto lata na torowych się wypowie czy warto to zakładać ?
Ja z ciekawości też poczytam bo nigdy na takich nie śmigałem i ciekawi mnie użytkowanie tych opon w warunkach drogowych.
Złapałem kontakt z pewnym kolegą co handluje gumami z toru. Wysłał mi świeżą dostawę. Przy zakupie więcej niż 2 szt. możliwy rabat. Jak ktoś jest amatorem takich oponek to oto one.
1.Pirelli Diablo Super Corsa SC1 2108 dot 180/55/17 cena 220zł
2.Pirelli Diablo Super Corsa SC2 4709 dot 180/55/17 cena 220zł
3.Pirelli Diablo Super Corsa SC1 3308 dot 180/55/17 cena 200zł
4. Dunlop Sportmax D209 1207dot 180/55/17 cena 150zł
5.Pirelli Diablo Super Corsa SC2 0509 dot 120/70/17 cena 150zł/szt - 3szt
6. Bridgestone BT 003 Racing 1609dot 180/55/17 cena 200zł
7. Komplet Metzeler Racetec 2009r obie, K2 190/55/17, K1 120/70/17 cena 400zł
8.Dunlop D211 190/55/17 dot 2709 cena 250zł
9.Dunlop D211 190/55/17 dot 2709 cena 250zł
10, Dunlop D211 190/55/17 dot 0510 cena 280zł
11, Dunlop D211 190/55/17 dot 0510 cena 280zł
Może ktoś kto lata na torowych się wypowie czy warto to zakładać ?
Ja z ciekawości też poczytam bo nigdy na takich nie śmigałem i ciekawi mnie użytkowanie tych opon w warunkach drogowych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Miałem sporą styczność z oponami torowymi. Do jazdy po normalnych drogach się nie nadają. W zasadzie na co dzień nigdy nie osiągniesz temperatury ich pracy, nagrzewają się cholernie długo i są zdatne do jazdy przy naprawdę wysokiej temperaturze, wniosek jest taki, że w codziennej jeździe trzymają znacznie gorzej niż zwykłe opony, w dodatku zużycie jest bardzo szybkie, nie wspominając już o tym, że są one twarde, nisko profilowane i bardzo to czuć w prowadzeniu na dziurach. Także na zwykłą drogę nigdy bym tego nie założył.
Jazda w deszczu na tym jest w zasadzie niemożliwa, moto chodzi bokami jakby wachacz był z gumy, chyba, że mamy tzw. Rainy, ale zmienianie opon za każdym razem gdy pada deszcz?
Jazda w deszczu na tym jest w zasadzie niemożliwa, moto chodzi bokami jakby wachacz był z gumy, chyba, że mamy tzw. Rainy, ale zmienianie opon za każdym razem gdy pada deszcz?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Vermilion ja mam z przody w mojej VFR założona Bridgestone BT002 Racing i powiem że nigdy mi nie uciekła nawet w deszczu. Oczywiście w deszczu nie jeździ się tak jak po suchym. A propos deszczu. A jak na Moto GP leje to jakoś drastycznie tam nie zwalniają. Podobno przyczepność na mokrej nawierzchni jest tylko o 10% mniejsza ale jak dłużej popada bo na początku deszczu woda miesza się z kurzem i jest ciapa, po czasie to jest zmyte.
Co do Dunlopa D209 nie jest to typowa torówka a opona do motorków typu Yamaszka R1, więcej niż normalne opony a mniej niż torowe.
Vermilion pisze:są one twarde
Te dwie wypowiedzi się wykluczają wzajemnie.Vermilion pisze:zużycie jest bardzo szybkie
Co do Dunlopa D209 nie jest to typowa torówka a opona do motorków typu Yamaszka R1, więcej niż normalne opony a mniej niż torowe.
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Artino nie napisałem, że twarda jest mieszanka opony, twardy i uciążliwi jest jej profil, opona torowa jest bardziej wybrzuszona od zwykłej by zwiększyć powierzchnię styku opony z asfaltem w zakrętach przez co guma na dziurach stawia duży i twardy opór. Mieszanka sama w sobie jest miękka po rozgrzaniu oczywiście przez co opona szybciutko się zużywa.
A w MotoGP jak leje zakładają właśnie Rainy, czyli opony torowe z całkowicie innej mieszanki, która szybciej osiąga temp. pracy i z głębokim jak cholera bieżnikiem specjalnie zaprojektowanym, właśnie dzięki nim mogą tak zachrzaniać w deszczu. Na zwykłej oponie torowej nie zajechaliby tak daleko.
Artino masz oponę torową założoną na przód, więc czego się spodziewasz? Na przedniej oponie nie masz przeciążeń związanych z momentem obrotowym i mocą maszyny, nie jest ona tak szeroka jak tylna i ma mniejszą powierzchnię styku z asfaltem przez co w deszczu jej uślizg jest mniej prawdopodobny, (ale przy gwałtownym hamowaniu bez ABS'u to tylko kwestia czasu), a sama opona mimo mięciutkiej mieszanki nie zużywa się tak szybko.
Wystarczy wziąć pod uwagę to, że asfalt torowy posiada współczynnik tarcia ok. 1,7, kiedy nasz zwykły w mieście ma współczynnik tarcia przy najlepszych lotach ok. 1,2 (a często nawet mniej niż 1,0). To dzięki niemu opony torowe osiągają swoją wysoką temperaturę pracy i wtedy można je wykorzystać w odpowiednim stopniu. Dzięki współczynnikowi również te opony tak dobrze trzymają w zakrętach. Zauważ jak te gumy ze zdjęć wyglądają, mieszanka jest pościągana, poszarpana, opona nie była palona, a jeżdżona po prostu na asfalcie o wysokim współczynniku tarcia, i to jeżdżona na wysokich obrotach. One się NIE NADAJĄ na zwykłą ulicę, chyba, że cały czas zapier*** >200km/h i jesteś w stanie osiągnąć wysoką temp. jej pracy, a współczuję jazdy w chłodniejsze dni jak dzisiejszy. W lato te opony jeszcze przejdą...
Artino Bridgestone BT002 Racing to opona wyczynowa, ale z homologacją, są fabrycznie montowane o ile się nie mylę w nowym 1000RR
POLECAM LEKTURĘ:
http://www.scigacz.pl/Opony,zimowe,do,m ... 11678.html
Koniecznie przeczytaj akapit "Wety, Rainy i inne bajery"
http://www.scigacz.pl/Pirelli,Diablo,Su ... 11844.html
Tutaj parę zdań akurat o slickach torowych
Pozwolę sobie zacytować jeden fragment, ale przeczytaj całość!:
"UWAGA: często praktykowane przez użytkowników motocykli sportowych korzystanie z „torówek" przeznaczonych do jazdy po suchym torze, to w okresie jesienno zimowym proszenie się o widowiskowego dzwona! Wśród wielu osób pokutuje zabobon, że „torówki" wykonane są z miękkiej gumy, trzymającej lepiej, niż opony drogowe. Tymczasem jest dokładnie odwrotnie. Nierozgrzana „torówka" jest twardsza i mniej przyczepna, niż opona drogowa. Opony torowe wymagają do efektywnej pracy wysokiej temperatury, której nie da się osiągnąć na ulicy, tym bardziej przy niskiej temperaturze otoczenia. W takiej sytuacji opona torowa trzyma po prostu zdecydowanie gorzej, niż zwykła opona sportowa przewidziana do jazdy po ulicy!"
A w MotoGP jak leje zakładają właśnie Rainy, czyli opony torowe z całkowicie innej mieszanki, która szybciej osiąga temp. pracy i z głębokim jak cholera bieżnikiem specjalnie zaprojektowanym, właśnie dzięki nim mogą tak zachrzaniać w deszczu. Na zwykłej oponie torowej nie zajechaliby tak daleko.
Artino masz oponę torową założoną na przód, więc czego się spodziewasz? Na przedniej oponie nie masz przeciążeń związanych z momentem obrotowym i mocą maszyny, nie jest ona tak szeroka jak tylna i ma mniejszą powierzchnię styku z asfaltem przez co w deszczu jej uślizg jest mniej prawdopodobny, (ale przy gwałtownym hamowaniu bez ABS'u to tylko kwestia czasu), a sama opona mimo mięciutkiej mieszanki nie zużywa się tak szybko.
Wystarczy wziąć pod uwagę to, że asfalt torowy posiada współczynnik tarcia ok. 1,7, kiedy nasz zwykły w mieście ma współczynnik tarcia przy najlepszych lotach ok. 1,2 (a często nawet mniej niż 1,0). To dzięki niemu opony torowe osiągają swoją wysoką temperaturę pracy i wtedy można je wykorzystać w odpowiednim stopniu. Dzięki współczynnikowi również te opony tak dobrze trzymają w zakrętach. Zauważ jak te gumy ze zdjęć wyglądają, mieszanka jest pościągana, poszarpana, opona nie była palona, a jeżdżona po prostu na asfalcie o wysokim współczynniku tarcia, i to jeżdżona na wysokich obrotach. One się NIE NADAJĄ na zwykłą ulicę, chyba, że cały czas zapier*** >200km/h i jesteś w stanie osiągnąć wysoką temp. jej pracy, a współczuję jazdy w chłodniejsze dni jak dzisiejszy. W lato te opony jeszcze przejdą...
Artino Bridgestone BT002 Racing to opona wyczynowa, ale z homologacją, są fabrycznie montowane o ile się nie mylę w nowym 1000RR
POLECAM LEKTURĘ:
http://www.scigacz.pl/Opony,zimowe,do,m ... 11678.html
Koniecznie przeczytaj akapit "Wety, Rainy i inne bajery"
http://www.scigacz.pl/Pirelli,Diablo,Su ... 11844.html
Tutaj parę zdań akurat o slickach torowych

Pozwolę sobie zacytować jeden fragment, ale przeczytaj całość!:
"UWAGA: często praktykowane przez użytkowników motocykli sportowych korzystanie z „torówek" przeznaczonych do jazdy po suchym torze, to w okresie jesienno zimowym proszenie się o widowiskowego dzwona! Wśród wielu osób pokutuje zabobon, że „torówki" wykonane są z miękkiej gumy, trzymającej lepiej, niż opony drogowe. Tymczasem jest dokładnie odwrotnie. Nierozgrzana „torówka" jest twardsza i mniej przyczepna, niż opona drogowa. Opony torowe wymagają do efektywnej pracy wysokiej temperatury, której nie da się osiągnąć na ulicy, tym bardziej przy niskiej temperaturze otoczenia. W takiej sytuacji opona torowa trzyma po prostu zdecydowanie gorzej, niż zwykła opona sportowa przewidziana do jazdy po ulicy!"
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Od kilku lat jeżdzę na BT002. Typowe opony torowe ale z bieżnikiem. Przedtem jeździłem na BT014 i innych podobnych.
Wszystkie 002 jakie używałem to potorowe. Zawsze kupowałem takie co mają jeszcze trochę boków (bieżnik z boku zauważalny).
Różnica jest kolosalna w przyczepności. Piszę o normalnych drogach. Oczywiście nie rozgrzewają się do 45 ale do jakiś 30-35. To wystarczy. I tak są bardzo miekkie. Moje wrażenie jest takie, że kleją się do asfaltu. Na 014 miewałem uślizgi w czasie hamowania. Na 002 nigdy. Inna sprawa że nie stawiam na przednie koło motka ani nie driftuję.
Z zasady w trakcie deszczu jeżdzę jak ciota
Wiele razy macałem asfalt i właśnie na deszczu. To mnie nauczyło respektu. W trakcie deszczu moto nie ma hamulców,
MA SPOWALNIACZE.
I to w zasadzie tyle.
Jeszcze jedno. BT002 i podobne potorówki są dosłownie wpierdzielane przez asfalt. Rzadko da sie osiągnąć 7000 km, chyba że ktoś nie przyśpiesza ostro i ostro nie hamuje (ale co to za jazda). Czasami zmieniałem juz po 3000 km.
Ale cena jest tak atrakcyjna i przyczepność tak duża, że się opłaca. 25 000 km w seszonie to typowa wielkość, 4 komplety też.
Jeszcze coś. Nie boję się jeździć w zimie. One właśnie są w zimie na suchym miękkie a przez to przyczepne. I zawsze jak się zatrzymuję to są ciepłe mimo że powietrze ma 2-4C.
Motomikołaje w Trójmieście? Grudzień? Zawsze jestem.
Wszystkie 002 jakie używałem to potorowe. Zawsze kupowałem takie co mają jeszcze trochę boków (bieżnik z boku zauważalny).
Różnica jest kolosalna w przyczepności. Piszę o normalnych drogach. Oczywiście nie rozgrzewają się do 45 ale do jakiś 30-35. To wystarczy. I tak są bardzo miekkie. Moje wrażenie jest takie, że kleją się do asfaltu. Na 014 miewałem uślizgi w czasie hamowania. Na 002 nigdy. Inna sprawa że nie stawiam na przednie koło motka ani nie driftuję.
Z zasady w trakcie deszczu jeżdzę jak ciota

MA SPOWALNIACZE.
I to w zasadzie tyle.
Jeszcze jedno. BT002 i podobne potorówki są dosłownie wpierdzielane przez asfalt. Rzadko da sie osiągnąć 7000 km, chyba że ktoś nie przyśpiesza ostro i ostro nie hamuje (ale co to za jazda). Czasami zmieniałem juz po 3000 km.
Ale cena jest tak atrakcyjna i przyczepność tak duża, że się opłaca. 25 000 km w seszonie to typowa wielkość, 4 komplety też.
Jeszcze coś. Nie boję się jeździć w zimie. One właśnie są w zimie na suchym miękkie a przez to przyczepne. I zawsze jak się zatrzymuję to są ciepłe mimo że powietrze ma 2-4C.
Motomikołaje w Trójmieście? Grudzień? Zawsze jestem.
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Vermilion,
Te obklejki ze środkowego bieżnika zdejmuje sie paznokciem albo znikają po 3 km.
A podspodem czysty, piękny, nienaruszony bieżnik. Miodzio.
Proponuje sie przyjrzeć blizej. Ja takie oglądam kilka razy w roku w trakcie zakupu opon. Poszarpanie jest tylko na boku i to przy takim złożeniu że VFRką nie do osiągnięcia bo przeszkadza centralka i podnóżki. A śrofek ma zebraną gumę z toru po mecie na takzwanym dolocie albo jak to kibice mówią rundzie honorowej. A jest ona po to by na oponę nawinęła sie jak największa ilość gume zdartej na torze. A po co? Żeby zwiekszyć wage sprzęta! Technika znana z każdych wyścigów torowych. Nawet F1.Vermilion pisze:Zauważ jak te gumy ze zdjęć wyglądają, mieszanka jest pościągana
Te obklejki ze środkowego bieżnika zdejmuje sie paznokciem albo znikają po 3 km.
A podspodem czysty, piękny, nienaruszony bieżnik. Miodzio.
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Ja też śmigam na takich oponkach i jedyny minus to taki że znikaja w oczach ale co do przyczepności to nie mam zastrzeżeń.
Jak ktoś mówi że się nie trzymają bo się nie da ich rozgrzać w normalnych warunkach to ja się nie zgodzę. Bo albo zapierda.asz i są cieplutkie albo jedziesz spokojnie to i tak ci nie puszczą w winklu bo na kolano wtedy nie schodzisz.
Ja jestem za !
Jak ktoś mówi że się nie trzymają bo się nie da ich rozgrzać w normalnych warunkach to ja się nie zgodzę. Bo albo zapierda.asz i są cieplutkie albo jedziesz spokojnie to i tak ci nie puszczą w winklu bo na kolano wtedy nie schodzisz.
Ja jestem za !
- brutoos
- pisarz
- Posty: 294
- Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Co do BT002 to jest jeszcze jedna kwestia - te oponki były w dwóch wersjach - PRO STREET(homologacja) i PRO RACE(bez homologacji) jak kupowałem sprzęta to miałem założone na przód Race'y, a na tył Street. Efekt był taki, że klejenie było przyzwoite, tył schodził w oczach a przód wytrzymał naprawdę sporo bo wypad do Chorwacji, pałowanie po lotniskach (Modlin, Ułęż) i zmieniłem go dopiero w tym roku po jakichś 10-15 tyś.
Teraz co do komfortu - po zmianie tyłu nagle się okazało że VFR'ka jest jednak wygodnym motocyklem. Po zmianie przodu okazało się, że nie trzeba się wcale tak mocno kolanami trzymać zbiornika żeby nadgarstków nie połamać(!).
Reasumując - jeździć będzie... ale panie, co to za jazda..
Teraz co do komfortu - po zmianie tyłu nagle się okazało że VFR'ka jest jednak wygodnym motocyklem. Po zmianie przodu okazało się, że nie trzeba się wcale tak mocno kolanami trzymać zbiornika żeby nadgarstków nie połamać(!).
Reasumując - jeździć będzie... ale panie, co to za jazda..
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ja właśnie mam PRO STREET z przodu.brutoos pisze:PRO STREET(homologacja) i PRO RACE(bez homologacji)
No właśnie mam takie wrażenie że nie umiem jeździć tym motorkiem w porównaniu do mojej byłej Yamaszki XJ 600 '85 gdzie oponki były Dunlop Arrowmax 110/90/18 przód i METZELER PERFECT ME77 4.10"-18 tył i TYLKO raz uciekł mi tył na nich ale było już zimno a oponki niebyły rozgrzane. Na Jamaszcze jakoś się nie bałem tak zakrętów i przycierałem podnóżki niekiedy a VFR to albo jeszcze za mało doświadczenia na nim (dopiero niecałe 2000 km zrobiłem nim) albo jakiś strach na tych oponach i muszę je wyczuć.brutoos pisze:Teraz co do komfortu - po zmianie tyłu nagle się okazało że VFR'ka jest jednak wygodnym motocyklem. Po zmianie przodu okazało się, że nie trzeba się wcale tak mocno kolanami trzymać zbiornika żeby nadgarstków nie połamać(!).
Reasumując - jeździć będzie... ale panie, co to za jazda.
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Ja przed zmianą na Roadsmarty miałem na tyle Bridgestone BT003. Dupa mi w deszczu tańczyła jak głupia, nie wspominając, że na każdej dziurze musiałem ściskać mocno bak kolanami.
Jacko, tym masz 929, motocykl o większej mocy, zdecydowanie szybciej nagrzewający tylną oponę, gotowy do jazdy w większych złożeniach niż VFR, a właśnie na bokach opona torowa ma najlepszej jakości mieszankę i najszybciej nagrzewającą się.
Przeciwników będzie tak wielu jak zwolenników, to wszystko zależy od subiektywnego podejścia. Gdybym miał 929RR albo 600RR pewnie też śmigałbym na BT002 Street, ale że mam turystyczne padło i jeździłem nim na BT003, które sprawowało się fatalnie, nigdy więcej nie założę do niej opon sportowych.
Jacko, tym masz 929, motocykl o większej mocy, zdecydowanie szybciej nagrzewający tylną oponę, gotowy do jazdy w większych złożeniach niż VFR, a właśnie na bokach opona torowa ma najlepszej jakości mieszankę i najszybciej nagrzewającą się.
Przeciwników będzie tak wielu jak zwolenników, to wszystko zależy od subiektywnego podejścia. Gdybym miał 929RR albo 600RR pewnie też śmigałbym na BT002 Street, ale że mam turystyczne padło i jeździłem nim na BT003, które sprawowało się fatalnie, nigdy więcej nie założę do niej opon sportowych.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości