Silnik gaśnie po wyłączeniu świateł

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Silnik gaśnie po wyłączeniu świateł

Post autor: mkochano » ndz 25 kwie 2010, 22:45

Cześć

W ciągu ostatnich dni kilka razy zdarzyło się tak, że po zatrzymaniu i wyłączeniu świateł zgasł silnik. Po prostu zapaliły się kontrolki ciśnienia oleju oraz FI i silnik przestał pracować. Nigdy nie zdarzyło się to przy włączonych światłach, zawsze w momencie ich wyłączenia.

Dla mnie to nie ma żadnego sensu, ale naprawdę się zdarza. O co tu może chodzić?

Michał

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 25 kwie 2010, 22:58

Coś popieprzone w stykach przełączników? Ja bym zaczął od sprawdzenia tego.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » ndz 25 kwie 2010, 23:22

nie masz alarmu podpiętego pod pozycyjne?
albo tak jak mówi A'rtino, obadaj przełącznik zespolony na prawej manecie, może syfu naszło, albo jakaś zwora sie zrobiła?

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » pn 26 kwie 2010, 09:42

emil pisze:nie masz alarmu podpiętego pod pozycyjne?
Nie mam alarmu. Mam gniazdo zapalniczki, ale jak ono jest podpięte - nie pamiętam. W każdym razie włącza się po przekręceniu kluczyka.
emil pisze:albo tak jak mówi A'rtino, obadaj przełącznik zespolony na prawej manecie, może syfu naszło, albo jakaś zwora sie zrobiła?
OK, czyli do wyczyszczenia.

Michał

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » wt 27 kwie 2010, 15:37

nie mam serwisówki do europejskich wersji, tylko usa :| a tam włącznika świateł nie ma :|
ale z tego co kojarzę u siebie, styki od włącznika zapłonu są zaraz przy włączniku świateł, więc może ktoś tam już grzebał (styki są lakierowane na czarno, żeby nie śniedziały).

a jak wyłączysz światła i zgaśnie to normalnie odpala? czy musisz wyłączać i włączać zapłon spowrotem?

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » wt 27 kwie 2010, 17:39

Posiadajac jeszcze CBR 600 F2 takie objawy pojawily sie w momencie uszkodzenia regulatora napiecia. Proponuje sprawdzic napiecie ladowania pod obciazeniem.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » wt 27 kwie 2010, 18:28

elco pisze:Posiadajac jeszcze CBR 600 F2 takie objawy pojawily sie w momencie uszkodzenia regulatora napiecia. Proponuje sprawdzic napiecie ladowania pod obciazeniem.
Raczej wskazywałoby na problem z regulatorem ,gdyby po włączeniu świateł zgasł silnik ,a nie po wyłączeniu.

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » wt 27 kwie 2010, 20:18

emil pisze:nie mam serwisówki do europejskich wersji, tylko usa :| a tam włącznika świateł nie ma :|
ale z tego co kojarzę u siebie, styki od włącznika zapłonu są zaraz przy włączniku świateł, więc może ktoś tam już grzebał (styki są lakierowane na czarno, żeby nie śniedziały).
Z przełącznikiem długie/krótkie po drugiej stronie też był problem, pomogło wyczyszczenie. Więc może tu jest podobnie.
emil pisze:a jak wyłączysz światła i zgaśnie to normalnie odpala? czy musisz wyłączać i włączać zapłon spowrotem?
O ile pamiętam, odpala normalnie. Potwierdzę, jeśli sytuacja się powtórzy.

Michał

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » wt 27 kwie 2010, 21:50

marmot pisze:
elco pisze:Posiadajac jeszcze CBR 600 F2 takie objawy pojawily sie w momencie uszkodzenia regulatora napiecia. Proponuje sprawdzic napiecie ladowania pod obciazeniem.
Raczej wskazywałoby na problem z regulatorem ,gdyby po włączeniu świateł zgasł silnik ,a nie po wyłączeniu.
oj... nie przeczytalem dobrze. Jest jak mowisz ;)
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości