Paliwo w oleju
-
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: czw 21 maja 2009, 13:41
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Paliwo w oleju
VFR rocznik 2006...zaczęła słabiej odpalać(paliła na dotyk, a teraz potrzebuje dłuższego "zakręcenia"), spojrzałem w okienko kontroli oleju i okazało się, że jest całe pełne, po odkręceniu korka wlewu oleju śmierdzi paliwem....co może być przyczyną takiego stanu....????
Nie jestem w stanie stwierdzić, czy paliwo przedostało się podczas jazdy, czy podczas postoju...problem z odpalaniem wskazywał by na to, że jest zalewana podczas postoju....temperatura pracy jest OK i kontrolka FI też jest OK, płyn chłodniczy OK.....no i teraz już nie jeżdżę, żeby nie zatrzeć moto.....
Nie jestem w stanie stwierdzić, czy paliwo przedostało się podczas jazdy, czy podczas postoju...problem z odpalaniem wskazywał by na to, że jest zalewana podczas postoju....temperatura pracy jest OK i kontrolka FI też jest OK, płyn chłodniczy OK.....no i teraz już nie jeżdżę, żeby nie zatrzeć moto.....
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Może wtryski masz zasyfione i nie umieją się domknąć. Trzeba by było zalać dodatku do paliwa i ostro przepędzlować moto. Ale to moje przypuszczenie i nic na razie nie rób. Niech wypowiedzą się inni bo może mają trafniejsze możliwości. Jak będzie dużo danych to można działać. Paliwo lubi się jeszcze mieszać z olejem gdy pojazd jest często odpalany i robi krótkie trasy. Stan oleju jest OK a gdy zrobisz na raz dajmy na to z 400 km to paliwo wyparuje i poziom oleju mocno spada.
-
- teksciarz
- Posty: 138
- Rejestracja: pn 18 maja 2009, 11:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Olej do wymiany koniecznie. Rozcieńczony paliwem nie ma odpowiednich właściwości i jego dalsze używanie nie wpłynie pozytywnie na żywotność silnika.
Każda Honda dobrze wygląda. Nic innego nie powiem, bo bym ryzykował zdrowiem:)
Ludzie żyją po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )
Ludzie żyją po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Kurde, nie umiem nic wymyślić. Bardzo wąski temat z tym problemem. Gdyby były gaźniki to byłoby więcej opcji, a że są wtryski to właśnie ciężko coś wykminić. Wtrysk jest zamknięty i koniec. Myślałem nad uszczelniaczami zaworowymi ale co one byłyby winne to w sumie nie wiem. Może pompa paliwa świruje. Albo może robi Ci się zwarcie gdzieś na wtryskach i bardzo malutki prąd minimalnie otwiera wtryski. No tylko że pompa przecież nie podaje paliwa więc jakby były otwarte wtryski to nic chyba by nie leciało. Nie wiem już... Będę myślał.
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Na początek sugeruję wymianę oleju i kontrolę świec. Lanie paliwa we wtrysku to chyba tylko lejące wtryskiwacze. Po stanie świec powinieneś móc określić, z którym cylindrem jest problem. Paliwo w zasadzie nie ma innej drogi.
Daj znać jak coś określisz.
Daj znać jak coś określisz.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- szaba
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: ndz 01 mar 2009, 16:29
- Imię: Krzysztof
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Niepołomice/Sandomierz
Panowie,
Mam podobny problem, albo tylko mi sie wydaje ze mam, ale od poczatku. Jakis czas temu zauwazylem ze mam oleju ponad stan. Po ogledzinach okazuje sie ze to nie plyn chlodzacy, wiec zostaje paliwo. Stan sie powiekszyl o jakies 120 ml. Zauwazylem to podczas sprawdzania stanu oleju, nie bylo zadnych innych objawow, tzn.: moto odpala normalnie, po uruchomieniu nie czuc paliwa w spalinach, nie ma jakiegos intensywnego kopcenia z wydechu, moc silnika bez zmian.
Po przestudiowaniu serwisowki, jednyna droga jaka paliwo moze dostac sie do skrzyni korbowej to: pierwsze primo wtryskiwacze i drugie primo to zawor regulacyjny w magistrali paliwowej, ktory pobiera sygnal z dolotu. Zrzucilem bak i pokrywe filtra powietrza i cholera, nie bylem w stanie zidentyfikowac problemu, poniewaz po zdjeciu gumowego przewodu od zaworu regulacyjnego okazuje sie ze jest suchy i nie czuc paliwa, a po sprawdzeniu wszystkich kanalow dolotowych tez nie czuc paliwa i zaden kanal nie byl mokry w paliwie.
Na razie wymienilem oleum i smigam dalej. Kupilem STP do czyszczenia wtryskiwaczy i zrobilem dwie traski po 200km i na razie poziom oleju jakby ciutke wzrosl, ale bardzo nieznacznie i moze to tylko kwestia ustawienia moto na cenatralce w innych miejcach garazu.
Poza w/w zaworem i wtryskami w zasadzie nie ma innej mozliwosci zeby paliwo sie dostalo do misy olejowej (no chyba ze czegos nie dopatrzylem). Jak juz wczesniej pisalem silnik odpala normalnie, wiec nie sprawdzalem swiec, a na biegu jalowym silnik pracyje tak jak porzednio i nie ma jakiejs wyraznie nierownej pracy czy falowania obrotow. Na razie bede smigal dalej i bacznie obserwowal poziom oleju. Po odkreceniu korka wlewu oleju nie czuc paliwa.
Panowie, macie pomysl co moglo/moze byc przyczyna? Jesli zauwaze ze stan sie nadal powieksza planuje znow zrzucic filtr powietrza i do kanalow dolotowych wlozyc szmatki (takie jakby korki) aby jesli sie saczy paliwo to zeby owe szmatki nim nasiakly. I teraz jest pytanie czy ktos wie z ktorego miejsca jest brana informacja do sterowania zaworu regulujacego cisnienie paliwa? (pytam gdzie jest podpiety do ukladu dolotowego ten gumowy wezyk).
Wszelkie podpowiedzi, domysly, sugestie mile widziane.
Pisalem do jankovicha ale wydaje sie ze u niego ten problem juz nie wystepuje i moto smiga normalnie.
Pozdro i przyczepnosci,
Szaba
Mam podobny problem, albo tylko mi sie wydaje ze mam, ale od poczatku. Jakis czas temu zauwazylem ze mam oleju ponad stan. Po ogledzinach okazuje sie ze to nie plyn chlodzacy, wiec zostaje paliwo. Stan sie powiekszyl o jakies 120 ml. Zauwazylem to podczas sprawdzania stanu oleju, nie bylo zadnych innych objawow, tzn.: moto odpala normalnie, po uruchomieniu nie czuc paliwa w spalinach, nie ma jakiegos intensywnego kopcenia z wydechu, moc silnika bez zmian.
Po przestudiowaniu serwisowki, jednyna droga jaka paliwo moze dostac sie do skrzyni korbowej to: pierwsze primo wtryskiwacze i drugie primo to zawor regulacyjny w magistrali paliwowej, ktory pobiera sygnal z dolotu. Zrzucilem bak i pokrywe filtra powietrza i cholera, nie bylem w stanie zidentyfikowac problemu, poniewaz po zdjeciu gumowego przewodu od zaworu regulacyjnego okazuje sie ze jest suchy i nie czuc paliwa, a po sprawdzeniu wszystkich kanalow dolotowych tez nie czuc paliwa i zaden kanal nie byl mokry w paliwie.
Na razie wymienilem oleum i smigam dalej. Kupilem STP do czyszczenia wtryskiwaczy i zrobilem dwie traski po 200km i na razie poziom oleju jakby ciutke wzrosl, ale bardzo nieznacznie i moze to tylko kwestia ustawienia moto na cenatralce w innych miejcach garazu.
Poza w/w zaworem i wtryskami w zasadzie nie ma innej mozliwosci zeby paliwo sie dostalo do misy olejowej (no chyba ze czegos nie dopatrzylem). Jak juz wczesniej pisalem silnik odpala normalnie, wiec nie sprawdzalem swiec, a na biegu jalowym silnik pracyje tak jak porzednio i nie ma jakiejs wyraznie nierownej pracy czy falowania obrotow. Na razie bede smigal dalej i bacznie obserwowal poziom oleju. Po odkreceniu korka wlewu oleju nie czuc paliwa.
Panowie, macie pomysl co moglo/moze byc przyczyna? Jesli zauwaze ze stan sie nadal powieksza planuje znow zrzucic filtr powietrza i do kanalow dolotowych wlozyc szmatki (takie jakby korki) aby jesli sie saczy paliwo to zeby owe szmatki nim nasiakly. I teraz jest pytanie czy ktos wie z ktorego miejsca jest brana informacja do sterowania zaworu regulujacego cisnienie paliwa? (pytam gdzie jest podpiety do ukladu dolotowego ten gumowy wezyk).
Wszelkie podpowiedzi, domysly, sugestie mile widziane.
Pisalem do jankovicha ale wydaje sie ze u niego ten problem juz nie wystepuje i moto smiga normalnie.
Pozdro i przyczepnosci,
Szaba
-
- Posty: 1
- Rejestracja: czw 11 lip 2013, 14:51
- Imię: Piotr
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Paliwo w oleju
Witam,jankovich pisze:Motocykl jest zalewany w czasie jazdy...dostaje za dużą dawkę paliwa, której nie jest w stanie przepalić....co myślicie o restarcie PGM-FI??? Czy to coś może dać???
miałem ten sam problem z tym, że u mnie zalewało dwa gary i przestawał palić na obydwa z lewej strony. Problemem okazał się regulator ciśnienia paliwa który był uszkodzony i paliwo sięcofało zlewając gary. Również wykryto obecność paliwa w oleju. Może pomogłem troszkę.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość