sprzęgło antyhoppingowe

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
hornet
Posty: 3
Rejestracja: wt 26 sty 2010, 18:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

sprzęgło antyhoppingowe

Post autor: hornet » wt 26 sty 2010, 19:12

Jestem nowy i mam jeszcze małe problemy, no dobra -duże problemy z szukajką. :lol:
Moto nie posiada chyba, bynajmniej ja nie znalazłem info na ten temat, sprzęgła antyhoppingowego więc chciałbym zapytać czy nie zdarza sie przy ostrzejszej redukcji blokada tylnego koła?? W mojej rzędówce zdarzało mi się to notorycznie przy redukcji na dwójkę a z tego co się domyślam cztery cylindry w układzie V mogą mieć z tym jeszcze większe problemy. Pewnie nie umiem jeszcze jeździć bo w moim poprzednim singlu też mi się to zdażało a nawet udało mi się przez to wyglebić na torze w Kisielinie ale jak to jest w VFR-ce??

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » wt 26 sty 2010, 19:36

No właśnie nie koniecznie VFR-a ma Duala więc przy gwałtowniejszym hamowaniu moto przysiada, i tylne koło nie podskakuje.Mi osobiście to się zdarza rzadko a nawet wcale.Generalnie dużo do tego ma technika hamowania,używania do tego biegów i hamowania silnikiem.Trzeba to po prostu ze sobą zgrać.
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » wt 26 sty 2010, 21:05

Ja zupełnie nie odczuwam braku antychoppingu - po prostu jeżdżę jak ciota :mrgreen:
Ale na serio - trzeba nieźle dawać po obrotach żeby tył stał sie nieposłuszny, przy normalnej jeździe raczej nie ma problemu, natomiast w Poznaniu jak zacząłem dawać czadu i przy wejściu na patelnię po prostej startowej po ostrej redukcji dupa mi zaczęła tańczyć to sie zdziwiłem "lekko" :shock:
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

hornet
Posty: 3
Rejestracja: wt 26 sty 2010, 18:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: hornet » wt 26 sty 2010, 21:15

olo pisze:w Poznaniu jak zacząłem dawać czadu i przy wejściu na patelnię po prostej startowej po ostrej redukcji
- czyli nie do końca jak ciota :lol:
Jak widać przy ostrych redukcjach wszędzie jest tak samo. Reasumując V4 wybacza więcej niż np V2? Myślałem, że jest odwrotnie... Kurcze muszę się tym przejechać. Moto jest dużo cięższe od moich poprzednich więc i wrażenia z jazdy będą pewnie zupełnie inne...

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » wt 26 sty 2010, 21:17

tym się nie obawiaj sporadycznie i mi się zdarzyło więc się nie obawiaj
ZKL

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 26 sty 2010, 21:27

Wagą sie nie przejmuj , ja jestem mały chudy byk i daje rade, w jezdzie sie tego nie czuje , przy parkowaniu za to bardzo :roll: , jeszcze mi tył nie stanął w VFR , w 2 cylindrowej GPZ500 zdarzało sie .
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » wt 26 sty 2010, 21:37

do blokad koła polecam tdm ;)
w vfr mi sie jeszcze nie zdarzyło

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » wt 26 sty 2010, 22:03

Oj vfr uwielbia to moim zdaniem.Przynajmniej przy mojej jezdzie kiedys wpadlem na pomysł zrobić to to w fz6 cyli przy pałowaniu ostro redukować.niestety...powiem szczerze przez VFR wogóle oduczyłem sie tego robic.Nie wiem czy aż tak pałuje czy to kwestia czegoś innego.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: benito » śr 27 sty 2010, 07:24

A wystarczy tylko zredukowac bieg chwile pozniej, aby na nizszym biegu predkosc kola nie byla nizsza od predkosci motocykla.
W rzedowce moze jest to czesciej spotykane, gdyz posiada maksymalny moment w gornym zakresie, natomiast w V2, czy w V4 nie ma sensu krecic sprzeta na tak wysokich obrotach, bo finalnie tylko tracisz na przyspieszeniu.

Ja u siebie mam taniec zadu przy kazdym ostrzejszym dohamowaniu...
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 27 sty 2010, 13:13

w kazdym sprzecie to kwestia wyczucia-ostra redukcja i gwaltowne puszczenie sprzegla maja prawo tak sie konczyc, w koncu na niskich biegach jest bardzo duzy opor na obrocenie kola a tym bardziej na gwaltowne przyspieszanie tych obrotow-kupa wirujacych mas wiec przyczepnosci moze zabraknac,
nie wydaje mi sie tez zeby miala tu miejsce jakakolwiek kwestai wiekszego wybaczania v4 niz v2, wszystko sprowadza sie do specyfiki danej konkretnej konstrukcji i techniki jazdy,
ja nie pamietam czy w vfr mi sie to zdarzylo ale w xj czasem robilem to specjalnie ostro redukujac a w niektorych samochodach wykorzystywalem na piachu ten efekt zeby poszedl bokiem:]

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pt 26 lut 2010, 08:19

Ludzie którzy jeżdżą w GSX-R Cup twierdzą, że na hopping jest prosta taktyka - najpierw zacząć hamować a potem redukować i ZAWSZE redukować PO JEDNYM biegu - podczas hamowania zdarza im się trzy razy zmieniać bieg :)
Jak na CBRce przed Sławiniakiem postanowiłem sobie wbrew poradom ułatwić i zredukować o dwa biegi i mało co bym miał ładne fotki ze żwirem ;)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
igor
klepacz
klepacz
Posty: 1051
Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
Imię: Igor
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: igor » pt 26 lut 2010, 21:10

a nikt nie słyszał o przegazówkach przy redukcji? :roll:

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » sob 27 lut 2010, 17:19

Jak zmieniasz dwa biegi na raz to bys musial zrobic przegazowke do 18000 rpm ;-)
Hopping wystepuje niekiedy mimo przegazowki. Jak obroty sa bardzo wysokie to zdarza sie, ze sila hamujaca silnika jest wieksza niz przyczepnosc odciazonego podczas hamowania tylnego kola.
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » sob 27 lut 2010, 23:35

Przy przegazówce nigdy nie zmieniasz 2 biegów na raz. 8)

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » ndz 28 lut 2010, 12:51

C_L_K pisze:Przy przegazówce nigdy nie zmieniasz 2 biegów na raz. 8)
Eeeetam - raz tak zrobiłem ;) :P
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 229 gości