
Wymiana płynu sprzęgłowego
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Sorki, ale spytam, czy można to zrobić w "normalnym garazu". Jak możecie to napiszcie jak, bo to też muszę wymienić ( nie szkoda mi kasy na moto, ale wolę sobie wszystko zrobić samemu). Co i gdzie odkręcić, żeby spuścić stary płyn i jaki mam płyn tam wlać. Sorki, jak ktoś to uważa za głupie pytania 

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Można bez problemu. Płyn to DOT 4 - powinno być napisane na dekielku zbiornika.
Ja w swojej robiłem to tak:
Z lewej strony pod owiewką masz odpowietrznik do sprzęgła. Musisz nałozyć na niego przezroczysty przewód i końcówke wsadzić do jakiegoś zbiornika (słoik np). Odkręcasz dekiel zbiorniczka sprzęgła i strzykawką wysysasz stary płyn i zalewasz nowy. Wciskasz lekko klamke i odkręcasz w tym samym czasie odpowietrznik - leci stary płyn. Pompujesz tak klamke kilka razy - musisz uważać żeby w wężyku był płyn i w zbiorniczku. Dolewasz nowy płyn i znów pompujesz. Przed dolaniem - na wciśnietej klamce zakręcasz odpowietrznik. Powtórz czynność kilka razy i uzupełnij ponad min płyn, zakręc i wio
Ja w swojej robiłem to tak:
Z lewej strony pod owiewką masz odpowietrznik do sprzęgła. Musisz nałozyć na niego przezroczysty przewód i końcówke wsadzić do jakiegoś zbiornika (słoik np). Odkręcasz dekiel zbiorniczka sprzęgła i strzykawką wysysasz stary płyn i zalewasz nowy. Wciskasz lekko klamke i odkręcasz w tym samym czasie odpowietrznik - leci stary płyn. Pompujesz tak klamke kilka razy - musisz uważać żeby w wężyku był płyn i w zbiorniczku. Dolewasz nowy płyn i znów pompujesz. Przed dolaniem - na wciśnietej klamce zakręcasz odpowietrznik. Powtórz czynność kilka razy i uzupełnij ponad min płyn, zakręc i wio

- Diego
- klepacz
- Posty: 1544
- Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
- Imię: Mirek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock city
jest jeszcze dot 5.1 okolo 26 zł za litr Motula.
Wszystkie rodzaje hydraulicznych hamulców i sprzęgieł.
Zgodny z zaleceniami producentów dotyczącymi DOT 5.1, DOT 4 i DOT 3.
Płyn specjalnie zaprojektowany do układów hamulcowych z ABS.
Wysoki punkt wrzenia na mokro (185°C), wyższy niż w płynach klasy DOT 4 i DOT 3 pozwala na dłuższe użytkowanie tego produktu. Płyny DOT3/DOT 4 i DOT 5.1 mają zdolność do absorbowania wilgoci z powietrza co obniża ich punkt wrzenia a w konsekwencji bezpieczeństwo.
Punkt wrzenia na mokro jest reprezentatywny dla płynu po jednym roku użytkowania.
Specjalnie zaprojektowany do systemów ABS. Lepkość (820 centypauzów w -40°C) niższa niż w płynach hamulcowych klasy DOT 4 i DOT 3 umożliwia łatwiejszy przepływ płynu w mikrozaworach systemów ABS.
Doskonale neutralny dla uszczelnień stosowanych w układach hamulcowych. Włąściwości antykorozyjne.
Zalecenia:
Mieszalny z innymi produktami typu DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 NON SILICONE BASE.
Nie mieszalny z produktami silikonowymi (DOT 5 silicone base) lub mineralnymi (LHM).
Przechowywać w oryginalnych opakowaniach, dokładnie zamkniętych w celu uniknięcia wchłaniani wilgoci.
Produkt agresywny chemicznie w kontakcie ze skórą, farbami lub lakierami.
Wszystkie rodzaje hydraulicznych hamulców i sprzęgieł.
Zgodny z zaleceniami producentów dotyczącymi DOT 5.1, DOT 4 i DOT 3.
Płyn specjalnie zaprojektowany do układów hamulcowych z ABS.
Wysoki punkt wrzenia na mokro (185°C), wyższy niż w płynach klasy DOT 4 i DOT 3 pozwala na dłuższe użytkowanie tego produktu. Płyny DOT3/DOT 4 i DOT 5.1 mają zdolność do absorbowania wilgoci z powietrza co obniża ich punkt wrzenia a w konsekwencji bezpieczeństwo.
Punkt wrzenia na mokro jest reprezentatywny dla płynu po jednym roku użytkowania.
Specjalnie zaprojektowany do systemów ABS. Lepkość (820 centypauzów w -40°C) niższa niż w płynach hamulcowych klasy DOT 4 i DOT 3 umożliwia łatwiejszy przepływ płynu w mikrozaworach systemów ABS.
Doskonale neutralny dla uszczelnień stosowanych w układach hamulcowych. Włąściwości antykorozyjne.
Zalecenia:
Mieszalny z innymi produktami typu DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 NON SILICONE BASE.
Nie mieszalny z produktami silikonowymi (DOT 5 silicone base) lub mineralnymi (LHM).
Przechowywać w oryginalnych opakowaniach, dokładnie zamkniętych w celu uniknięcia wchłaniani wilgoci.
Produkt agresywny chemicznie w kontakcie ze skórą, farbami lub lakierami.
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
To fajnie, bo mam 0,8l i nie wiedziałem,czy mi starczy.Diego pisze:Szczerze-nie wiem ale jak kupisz banieczke 0,5 l powinno jeszcze zostac.
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- 8Bodzio8
- pisarz
- Posty: 319
- Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Cze
To ja jeszcze w kwestii potwierdzenia wymiany płynu sprzęgłowego ja jako żółtodziób bez problemu wymieniłem na dekielku jest oznaczenie DOT4 zarówno płyn w sprzęgle jak i w układzie hamulcowym.
Podobnie jak poprzednicy po odkręceniu dekielka wyssałem ze zbiorniczka stary płyn potem dolałem świeżego założyłem na zaworek spustowy przezroczysty wężyk po odkręceniu zaworka klamką przepompowałem płyn do momentu aż kolor w wężyku nie był tego samego koloru co w zbiorniczku ( cały czas uzupełniając poziom w zbiorniczku ). Potem na wciśniętej klamce zakręciłem zaworek.
Przy sprzęgle 5 min roboty co do wymiany płynu w ukł hamulcowym to zdecydowanie więcej roboty. Na oba układy zużyłem ok 600 ml DOT4
To ja jeszcze w kwestii potwierdzenia wymiany płynu sprzęgłowego ja jako żółtodziób bez problemu wymieniłem na dekielku jest oznaczenie DOT4 zarówno płyn w sprzęgle jak i w układzie hamulcowym.
Podobnie jak poprzednicy po odkręceniu dekielka wyssałem ze zbiorniczka stary płyn potem dolałem świeżego założyłem na zaworek spustowy przezroczysty wężyk po odkręceniu zaworka klamką przepompowałem płyn do momentu aż kolor w wężyku nie był tego samego koloru co w zbiorniczku ( cały czas uzupełniając poziom w zbiorniczku ). Potem na wciśniętej klamce zakręciłem zaworek.
Przy sprzęgle 5 min roboty co do wymiany płynu w ukł hamulcowym to zdecydowanie więcej roboty. Na oba układy zużyłem ok 600 ml DOT4
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Ja na hamulce kupiłem za 40zł RBF 600 Motula, a na sprzęgło zwykłe K2 DOT 4 za 11zł ;]
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Przy sprzegle zuzylem jakies 200 ml plynu. Dodam, ze przy wymianie plynu warto uwazac, aby nie odessac zbyt duzo plynu ze zbiorniczka i nie odslonic pompy. Moze wowczas dojsc do jej zapowietrzenia. Ja takze zanurzam w plynie, wezyk ktory naklada sie na odpowietrznik. Unikamy wtedy niepotrzebnego ryzyka dostania sie powietrza do ukladu.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości