Moc w niemieckich VFR - da się "podbić"?

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » śr 10 lut 2010, 14:37

Temat wraca jak bumerang ;)

adjar... jak masz niemiecka sztuke z 98KM to najprosciej roznice sprawdzisz zamieniajac sie z kims na ECU z lat '98-99 w wersji ED i najlepjej skoczysz na hamownie przed i po zmianie. Jak motocykl nie zaprotestuje i odpali to do pelni szczescia zostanie pozbyc sie katalizatora, wyciac albo wstawic cale inne kolektory i bedzie po sprawie. Sond po prostu nie podlaczysz i juz. Ale to tylko taka teoria ktorej chyba nikt nie sprawdzil.

Art... Tobie sie udalo to wszystko w koncu spisac i umiescic w jednym temacie?

adjar
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: pt 08 sty 2010, 15:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adjar » śr 10 lut 2010, 14:50

Na hamowni na pewno można, ale mi chodzi raczej o łatwe zorientowanie się przed zakupem :) W tamtym wątku było info, że komp jest inny i po jego numerach można dojść - ale też twierdzenie, że kompy były te same, a zmienione wałki - co Polak to opinia :). Bo jeśli ma w papierach 98, a w rzeczywistości 106, byłoby fajnie to wiedzieć.

A że temat wraca, to nie dziwne, frapujący jest :)

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » śr 10 lut 2010, 14:53

No to juz Ci mowie ze kompy byly inne bo maja inne numery i symbole a walki byly te same bo maja te same numery czesci w katalogu z czesciami.
Foto ECU z naklejka ED (niemieckie G) sam wstaawialem na forum, wystarczy zerknac.

EDIT:
temat wrecz blizniaczy:
viewtopic.php?t=6322

Awatar użytkownika
filipmec
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: czw 10 lip 2008, 21:40
Imię: Filip
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: filipmec » pt 19 lut 2010, 14:52

kris2k pisze:No to juz Ci mowie ze kompy byly inne bo maja inne numery i symbole a walki byly te same bo maja te same numery czesci w katalogu z czesciami.
Foto ECU z naklejka ED (niemieckie G) sam wstaawialem na forum, wystarczy zerknac.

EDIT:
temat wrecz blizniaczy:
viewtopic.php?t=6322
Tak jak piszesz!
Nie bylo dwoch tych samych ale innych silnikow w tym modelu....
Jesli moga wystepowac jakies roznice to tylko w ukladzie zasilania i sofcie.

Jak juz ktos napisal, gdybac kazdy z nasz moze i opowiadac historie ze sobie jechal 270 :evil
mam w takim razie rade niech ci ktorzy osiagaja takie zawrotne predkosci porownaja sobie z innymi, wolniejszymi obroty silnika... Moge zorganizowac sprzed Tag Heuera do pomiaru predkosci i wybierzemy sie do borska ;)
Moc to kolejne pytania dyskusje i inne...
Po rolce ktora nie jest jakos przerazajaco droga nie ma niepotrzebnych dyskusji bla bla bla... jest sobie wykres :biggrin

Sadze ze zamiast licytowac sie o 3 czy 10KM niech kazdy kto ma z tym problem najpierw zadba o fundamentale sprawy dotyczace stanu technicznego swojego podwojnego kola ;)

Jesli chodzi o bardzo podstawowe formy modernizacji jednostki napedowej, to absultny poczatek lancuszka to dolot i wydech, i tu bardzo istotne - liczony pod parametry silnika i pod ten ze konkretny silnik skonstruowany!!! Marki takie jak Yoshimura Akrapovic i pare innych bardzo konkretnych marek produkujacy miedzy innymi na potrzeby moto gp...
Jesli rozmawiamy o modernizacjach na poziomie "wyciolem sobie kata" pozwole sie zapytac:
- wyliczyles dlugosc fali na podstawie ktorej moglbys dostosowac dlugosc wydechu, dzieki czemu moglbys zastosowac np zjawiska falowe (doladowanie rezonansowe)
-wyliczyles objetosc tego co zostalo zeby moc chociaz sprawdzic/dostosowac taka modernizacje do charakterystyki silnika?
- katalizator zostal przewidzianym elementem w ukladzie wydechowym i zostal on tez wliczony w tzw. charakterystyke silnika.

Co zmienilo sie po jego usunieciu?
- moto chodzi glosniej (polowie to wystarczy bo przeciec glosniej to mocniej)
- na wolnych obrotach minimalnie zawsze przelewa
- odprezenie wydechu powoduje wieksze spalanie i mniejsza stabilnosc pracy
- na wysokich obrotach niejednokrotnie podnosi gorna granice przy bardzo drastycznym spadku mocy i momentu itd

Jesli kogokolwiek urazilem-przepraszam!!!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości