Co kupić Pilot Road 2 czy Pilot Power 2ct?
- Arturo
- klepacz
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
- Kontakt:
Szozdul, Ja ostatnio stałem przed takiem samym dylematem, czytałem testy, porównania, pytałem... i po raz drugi wybrałem PR II, a oto dlaczego:
1. GEOMERTIA: PP ma inną geometrię niż PR, jest znacznie bardziej wypukła przez co lepiej skręca, lato, winkielki, dzidowanko po torze - pewnie miodzio! Przez jakiś czas miałem moją "obutą" w Metzeler RaceTec - typowo sportowy profil opony i mi nie odpowiadała bo "sama skręcała" - wiem brzmi dziwnie. ( na PP jechałem tylko kikadziesiąt km i było podobnie ale za mało żeby napisać konkrety). Byłem przyzwyczajony do tego że ja kierą narzucam tor jazdy a na tamtych laczach musiałem przytrzymywać kierę mocniej bo opona wywierała momen skręcający na kierownicę w zakręcie. Sportowy profil kiepsko się spisywał na remontowanych nawierzchniach, tarkach i bardziej odczuwałem przejeżdzanie po "białym". Pewnie z czasem bym się przyzwyczaił ale na początku mi to nie odpowiadało. Profil PR jest bardziej turystyczny i wymaga więcej siły do składania moto ale na pewno nie przeszkadza w przyszlifowaniu podnóżków.
2.MIESZANKI GUMY: PP ma znacznie szerszy pas twardej mieszanki w środkowej części opony od PR, żeby podczas ostrej sportowej jazdy nie "zciachać" zbyt szybko miękkiej mieszanki. Zadałem sobie pytanie co dla mnie lepsze - oczywiście że wolę mieć wąski pasek twardej mieszanki i już w niedużych złożeniach chwytać alfast miękką mieszanka. Pomimo wąskiego paska twardej mieszanki lacze i tak starczają na 20-25 tysi więc spoko.
3.RZEŹBA BIEŻNIKA: PR jest oponą sportowo-turystyczną więc został zaprojektowany tak, żeby jak najlepiej odprowadzać wode z pod opon i nie ma sobie równych w tej dziedzinie (Dunlop Roadsmart może konkurować ale i tak przegrywa). Wystarczy rzut oka na bierznik PP i PR i od razu widać która z opon lepiej wywiąże się z tego zadania. Na naszych drogach jest sporo nierówności a zwłaszcza "rynien", czasem czasem przy ulewnym deszczu, nawet na głównych drogach (np.7ka) można sobie nieświadomie wjechać w kałużę głęboką na 2-3cm - do staty przyczepności wtedy już blisko.
To są 3 kryteria wg. których wybierałem oponę - zadałem sobie pytanie: jak używam motocykla, po jakich drogach przeważnie jeżdzę, jak często bywam na torze i w jakich porach roku używam moto (wszystkich 4).
1. GEOMERTIA: PP ma inną geometrię niż PR, jest znacznie bardziej wypukła przez co lepiej skręca, lato, winkielki, dzidowanko po torze - pewnie miodzio! Przez jakiś czas miałem moją "obutą" w Metzeler RaceTec - typowo sportowy profil opony i mi nie odpowiadała bo "sama skręcała" - wiem brzmi dziwnie. ( na PP jechałem tylko kikadziesiąt km i było podobnie ale za mało żeby napisać konkrety). Byłem przyzwyczajony do tego że ja kierą narzucam tor jazdy a na tamtych laczach musiałem przytrzymywać kierę mocniej bo opona wywierała momen skręcający na kierownicę w zakręcie. Sportowy profil kiepsko się spisywał na remontowanych nawierzchniach, tarkach i bardziej odczuwałem przejeżdzanie po "białym". Pewnie z czasem bym się przyzwyczaił ale na początku mi to nie odpowiadało. Profil PR jest bardziej turystyczny i wymaga więcej siły do składania moto ale na pewno nie przeszkadza w przyszlifowaniu podnóżków.
2.MIESZANKI GUMY: PP ma znacznie szerszy pas twardej mieszanki w środkowej części opony od PR, żeby podczas ostrej sportowej jazdy nie "zciachać" zbyt szybko miękkiej mieszanki. Zadałem sobie pytanie co dla mnie lepsze - oczywiście że wolę mieć wąski pasek twardej mieszanki i już w niedużych złożeniach chwytać alfast miękką mieszanka. Pomimo wąskiego paska twardej mieszanki lacze i tak starczają na 20-25 tysi więc spoko.
3.RZEŹBA BIEŻNIKA: PR jest oponą sportowo-turystyczną więc został zaprojektowany tak, żeby jak najlepiej odprowadzać wode z pod opon i nie ma sobie równych w tej dziedzinie (Dunlop Roadsmart może konkurować ale i tak przegrywa). Wystarczy rzut oka na bierznik PP i PR i od razu widać która z opon lepiej wywiąże się z tego zadania. Na naszych drogach jest sporo nierówności a zwłaszcza "rynien", czasem czasem przy ulewnym deszczu, nawet na głównych drogach (np.7ka) można sobie nieświadomie wjechać w kałużę głęboką na 2-3cm - do staty przyczepności wtedy już blisko.
To są 3 kryteria wg. których wybierałem oponę - zadałem sobie pytanie: jak używam motocykla, po jakich drogach przeważnie jeżdzę, jak często bywam na torze i w jakich porach roku używam moto (wszystkich 4).
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
- Daniel
- klepacz
- Posty: 506
- Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
- Imię: Daniel
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Polecam Pilot Road 2. Mam na przodzie taką oponkę. Zrobiłem na niej ok. 30 tyś km.
Kilka razy zawitałem na torze i nigdy mnie nie zawiodła. Na tyle mam starego Pilot Roada jednoskładnikowego i też sobie chwalę. Właśnie rozglądam się za kompletem oponek i gdyby nie kasa to na pewno zdecydowałbym się właśnie na PR 2. No ale chyba będę musiał rozejrzeć się za czymś tańszym po nowym roku.

Try before you die!
- Diego
- klepacz
- Posty: 1544
- Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
- Imię: Mirek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Płock city
Widzę,że wielu chlopa lata na tych gumach.Sam z chęcią na wione zakupie takowe.Może ktoś ma kontakt z firmą handlująca tymi oponami i dla VFR OC wynegocjowałby dobra cenę?????
Pare kpl przeciez przeszło przez "nasze' VFRy
Np na Alledrogo maja kpl za 1 159,00 zł
http://moto.allegro.pl/item846890331_mi ... 7_2ct.html
Fabik chyba nie ma Michalków ale Uxy albo Musieli??????




Np na Alledrogo maja kpl za 1 159,00 zł
http://moto.allegro.pl/item846890331_mi ... 7_2ct.html
Fabik chyba nie ma Michalków ale Uxy albo Musieli??????


- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
kiedyś miałem za 950zł, no ale teraz to kupa 1100 1200....też będę kupował na wiosnę, lato.....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Daniel
- klepacz
- Posty: 506
- Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
- Imię: Daniel
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Te chyba są najtańsze na allegro.
http://moto.allegro.pl/item848684974_mi ... _w_wa.html
Tyle że Diablo Strady można kupić już za ok. 750 zł... 350 zł. różnicy to sporo. No chyba że po nowym roku stanieją....
http://moto.allegro.pl/item848684974_mi ... _w_wa.html
Tyle że Diablo Strady można kupić już za ok. 750 zł... 350 zł. różnicy to sporo. No chyba że po nowym roku stanieją....
Try before you die!
- Gregory
- ostry klepacz
- Posty: 2089
- Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
- Imię: Grzesiek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kęty
- Kontakt:
Jak macie zamiar kupować na wiosnę, to poczekajcie ( może mi się uda załatwić lepszą cenę za komplet )
Ps. Tylko nie wiem, czy przypadkiem ceny katalogowe się nie zmienią

Ps. Tylko nie wiem, czy przypadkiem ceny katalogowe się nie zmienią

Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.
CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,
- Arturo
- klepacz
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
- Kontakt:
Powinny się zmienić na lepsze bo waluty ostatnio w dół poleciały. Ostatnio nawet chciałem coś w Halvarssons zakupić ale mi doradzili żebym poczekał na cennik 2010 bo wszytsko będzie tańsze/Gregory pisze:Tylko nie wiem, czy przypadkiem ceny katalogowe się nie zmienią
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
- Daniel
- klepacz
- Posty: 506
- Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
- Imię: Daniel
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Może skrzykniemy się w kilka osób chętnych na zakup komplecików takich właśnie opon (Pilot Road 2 2CT) i ponegocjujemy ceny. Wybierzemy sprzedawcę z najlepszą ofertą i uda się za ludzkie pieniądze kupić? Co Wy na to? Powoli szukam chętnych u siebie.... Gdyby był ktoś z Podkarpacia chętny to odpada koszt przesyłki....rommi pisze:Ja właśnie kupiłem od niego za 950, brałem kpl PP2CT i kpl PR2CT.
Try before you die!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości