skąd mit o resetowaniu komputera..?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

skąd mit o resetowaniu komputera..?

Post autor: Art » ndz 16 sie 2009, 14:33

Hejka
Własnie wróciłem na jakis czas do oryginalnego tłumika.
No i przypomniałem sobie, że koledzy kazali zawsze resetować kompa przez odłączenie akumulatora na ok 30 min i po włączeniu później motocykla pozwolenie mu pracować na biegu jałowym do uruchomienia wiatraka.
No i się nad tym zastanowiłem- bo przecież w tych co nie ma sond L - takie resetowanie nic nie zmieni jesli chodzi o parametry, a w tych z sonadami- też, bo to one podczas jazdy wszystko regulują. Zadzwoniłem więc do serwisu Hondy podpytałem czy trza resetować a oni tAAAKie oCZy zrobili :)
No tak się zastanawiam skąd ten mit.....
Pozdrówka
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » ndz 16 sie 2009, 15:13

Moje zdanie jest takie że nie trzeba a mit to może od tego że jak dzieje się coś z motkiem to większość myśli że to wina kompa , więc reset >>> ;-)

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » ndz 16 sie 2009, 20:54

Damo 88 pisze:Moje zdanie jest takie że nie trzeba a mit to może od tego że jak dzieje się coś z motkiem to większość myśli że to wina kompa , więc reset >>> ;-)
Dokładnie, pokolenie windowsa. :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » ndz 16 sie 2009, 22:36

warto się zagłębić w sposób pracy komputera sterującego układami wtryskowymi. Z tego co mi wiadomo, to tylko sztywno ustawiona mapa... zależna od wielu czynników ale sztywna.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pn 17 sie 2009, 09:10

orzyl pisze:.. zależna od wielu czynników ale sztywna.
Zalezy jak na to patrzysz , PGM-Fi prowadzi obliczenia za pomocą komputera i steruje wtryskiwaniem paliwa na podstawie czujników a jest ich az 7 !!! m.in.
czujnik temperatury cieczy , czujnik temp powietrza , ciśnienia BAR , predkosci obrotowej silnika , identyfikacji cylindrów

Wiec ilosc paliwa nie jest nigdy taka sama , wiec mapa nie jest sztywna , jest inna w zaleznosci od wielu czynników.

A więc wszystko zaczyna sie jeb....ć kiedy czujniki zawodzą , są zasniedziałe poniewaz komputer dostaje złe dane i podaje złe ilości paliwa , moto sie dławi bo np dostaje za duzo paliwa ,
99% przyczyn w .j.b.n. sie czegokolwiek jest elektryka , zły styk na kostkach , na wszelkich czujnikach , w naszym klimacie jest to niekuniknione , smigamy w jesieni w deszcz i czasem w zimie , trzymamy moto z wilgotnych garazach w zimie nie odpalajac kilka miesiecy itp
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 17 sie 2009, 12:41

zgadza się.


7 czujnikow odczytuje dane, i wg czegoś co jest zaprogramowane dawkuje paliwo. i to cos co jest zaprogramowane jest sztywne, nie zmienne. coś co nazywamy mapą. w danym punkcie (ktory wyznaczany jest przez 7 czujnikow) na ten i ten wtryskiwacz ma otworzyc sie na taki i taki czas. a wiec czas mamy dobierany wg mapy ktorej punkt określają czujniki tak ? a wiec jest coś co jest stałe. dynamicznie wybierany jest punkt na mapie i rezultatem jest czas otwarcia wtryskiwacza (bo ciśnienie jest stałe)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » pn 17 sie 2009, 20:57

czyli nie resetujemy :)
Pozdrówka
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
knight
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: wt 19 wrz 2006, 19:47
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz (Gdańsk)

Post autor: knight » pn 17 sie 2009, 23:17

Art, a właśnie że resetujemy :-)

Szczególnie przy zmianie układu wydechowego, filtra powietrza itp...

U mnie było tak, że po zmianie wydechu oryginalnego na sportowy strasznie strzelało,
po resecie jak ręką odjął, co to oznacza ? została z optymalizowana mieszanka do układu.

Tak jak Szatan mówił jest bardzo dużo czujników, które zbierają dane i ustawiają parametry, a reset wywołuje efekt ponownego wczytania danych.

Awatar użytkownika
scibor
pisarz
pisarz
Posty: 359
Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
Imię: Patryk
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie

Post autor: scibor » pn 14 gru 2009, 07:26

wtrace swoje 3gr - podobno reset kompa robi sie odlaczajac akumulator i zetknieciu kabla + z kablem - - nie jestem elektrykiem ani tym bardziej elektronikiem, wyczytalem to w wypowiedzi serwisanta z salonu BMW na forum BMW motocykle.

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 14 gru 2009, 08:30

scibor,
Wystarczy że odłączysz zasilanie z aku (ja robię to na 15 minut) i jest to samo.
Aczkolwiek nie wiem co ma na celu zetknięcie kabli- wiem że na pewno nie zaszkodzi(oczywiście bez napięcia)
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
scibor
pisarz
pisarz
Posty: 359
Rejestracja: ndz 29 lis 2009, 14:25
Imię: Patryk
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorowo Ilaweckie

Post autor: scibor » pn 14 gru 2009, 08:54

szczerze mowiac tez nie wiem, moze o rozladowanie jakichstam kondensatorow (o ile cos takiego jest stosowane jeszcze w elektronice pojazdowej) - informacja pochodzi z serwisu BMW Sikora w Bielsku B. i jest raczej pewna... no chyba ze dotyczy tylko BMW;)

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » pn 14 gru 2009, 12:30

szatan pisze:
orzyl pisze:.. zależna od wielu czynników ale sztywna.

99% przyczyn w .j.b.n. sie czegokolwiek jest elektryka , zły styk na kostkach , na wszelkich czujnikach ,
święte słowa .Wiem jak trafiają mi sie auta itd.komputer jest w stanie skorygować dawki wg np wskaań sondy lambda więc w momencie kiedy zmieniłeś wydech na oryginał to dla niego pikus uwierz.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » pt 25 gru 2009, 21:05

Święta...:)
No i miałem troche czasu by sobie poczytac miłą ksiażkę która wciąga bez reszty czyli-manual VFR :)
Znalazłem tam pod lights/ meters/switches informację : PGM system detects the following from the sensors and decide the volume to be injected as computed by the map in the ECM
..
Dalej czytamy:
... At the CPU , the volume of fuel to be injected is calculeted, based on the signals sent by the sensors, making use of the program map, and the operation signal of the fuel injector is sent to the output unit


Co oznacza , że niestety nie ma tu dowolności w sterowaniu wtryskami- a jest kilka map które w zalezności od sygnału z czujników ( jest ich 5) decyduja jaką wybrać. Być może pozostawienie motocykla właczonego - bez dodawania gazu powoduję , ze czujnki dokładnie przekaża info do Kompa którą mapę uzywać. I może właśnie po zmianach warto tak zrobić, ale nadal uważam , że tzw resetowanie przy sztywnych mapach nie ma sensu :)
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » sob 26 gru 2009, 21:03

Czy to by znaczyło, że przy znacznym przekroczeniu któregoś z parametrów może zabraknąć map??
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » sob 26 gru 2009, 21:44

Yaco pisze:Czy to by znaczyło, że przy znacznym przekroczeniu któregoś z parametrów może zabraknąć map??
map masz kilka więc ich nie zabraknie :)
po prostu przyporządkuje informacje z czujników pod jedną z map.
I pewnie tyle :)
Beyond the Grabówek sky

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości