Post
autor: olo » sob 13 sty 2007, 15:59
O.K. Więc tak: bierzemy kawałek solidnej rury o śr. wew. minimalnie większej od śr. całkowitej nakrętki sprzęgła, jeden koniec w dowolny sposób preperujemy tak żeby dało się kluczem pokręcić (idealnie by było - dynamometrem) a drugą stronę nacinamy symetrycznie w ośmiu miejscach jak pokazałem na rysunku na głębokość ok. 6 - 7 mm. W miejscach zaznaczonych strzałkami odstęp pomiędzy nacięciami powinien być taki, żeby powstałe "języczki" wchodziły z minimalnym luzem w wycięcia w nakrętce sprzęgła. Teraz języczki zaklepujemy do wewnątrz rury na parę mm. dopasowując końcówke do nakrętki (jęzory muszą zabierać nakrętkę poprzez jej wycięcia). Pozostaje jeszcze wzmocnienie wypustek, ponieważ będą poddawane dość dużym siłom - na ich wysokości, po zewnętrznej stronie zalewamy rurę spawem do jej zew. średnicy i....gotowe !
Na jednym zdjęciu obok klucza widać special tool do blokowania sprzęgła podczas manipulacji nakrętką - myślę że prostota budowy tego urządzenia zwalnia mnie od bardziej szczegółowego opisu jago budowy (łapiemy oczywiście za wieniec zębaty na koszu - działa bezbłędnie !)...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section
