regulator nap. alternator czy cos innego?
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
regulator nap. alternator czy cos innego?
Witam, moje vfrze chyba co? sie podzia?o... zostawi?em ja na 2 tygodnie na mrozie i sie chyba obrazi?a, aku sie roz?adowa?o na amen, ale zdesperowany i steskniony rozpedzi?em ja wskoczy?em i zacze?a mruczec i prychac jak nale?y... jest tylko problem przy dodawaniu gazu ?wiat?a zamiast ?wiecic jasniej przygasaj? co mnie troche dziwi bo w aucie mam wr?cz odwrotnie to normalny objaw na roz?adowanym do imentu aku czy powinienem sie martwic ?
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
prad ?adowania bede bada? przy najbli?szej okazji, a regulator ponoc by? wymieniany, jest nieoryginalny z jakiego? cebrzyka czy czego? innego, a ?e sie roz?adowuje to fakt tylko ?e mi sie roz?adowuje nie w dwa dni tylko miesiac wiec mo?e to nie to, bede mia? chwile to bede musia? pote?cic miernikiem, tylko gdzie to i jak te?cic ? jakie napiecia powinny byc kiedy i gdzie miernik przytkn?c ?kris pisze:Sprawd? jaki masz pr?d ?adowania mo?e regulator napi?ia pad?.Kumplowi jak pad? to robi? zwarcie i roz?adowywa? aku po dw?ch dniach nawetkontrolka nie ?wieci?a
- Wilson
- teksciarz
- Posty: 118
- Rejestracja: ndz 15 sty 2006, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Miernik mo?esz dosta? praktycznie w ka?dym hipermarkecie, ?e o OBI ju? nie wspomn?. Ja mam mierniczek z Tesco za 19.99 z? Nazywa si? to to Digital Multimeter DT-830B ale jak trafisz inny to te? dobry b?dzie (to takie pude?ko podobne do kalkulatora z dwoma elektrodami na kabelkach). Jak ju? nab?dziesz miernik, to odpal moto i przy pracuj?cym silniku przytknij elektrody do ko?c?wek akumulatora (czerwon? do czerwonego, czarna do czarnego) . Na mierniku musisz ustawi? pokr?t?em DCV na 20, jak ?adowanie masz w porz?dku, to powinno wskaza? na wy?wietlaczu oko?o 14,2 V jak wska?e oko?o 12,5, to nie masz ?adowania i pewnie dlatego przygasaj? ?wiatla.
[ Dodano: 2006-02-26, 23:15 ]
No i jeszcze mo?e by? wina akumulatora po prostu. Jak jest w kiepskim stanie, to mu b?dzie pr?d ucieka? szybko jak stoi nieu?ywany. To te? mo?na sprawdzi? miernikiem. Przy testowaniu aku motocykl nie b?dzie ju? potrzebny. Od??czasz akumulator od prostownika, jak si? dobrze na?aduje, czyli lekki szum b?belk?w i wskazanie miernika oko?o 16V (nie wolno ?adowa? bardziej, bo to go mo?e zamordowa?). Nast?pnie sprawdzasz miernikiem po p?? godziny od od??czenia -powinno by? ju? oko?o 14,5V i po jaki? dw?ch, trzech godzinach kiedy to wskazanie powinno wynie?? nie mniej ni? 12,6V. Generalnie akumulator w dobrym stanie powinien trzyma? pr?d nie ni?szy ni? 12,5 V co najmniej przez tydzie?. Je?li w ci?gu doby zejdzie ni?ej, to d?ugo si? ju? na nim nie poje?dzi.
[ Dodano: 2006-02-26, 23:15 ]
No i jeszcze mo?e by? wina akumulatora po prostu. Jak jest w kiepskim stanie, to mu b?dzie pr?d ucieka? szybko jak stoi nieu?ywany. To te? mo?na sprawdzi? miernikiem. Przy testowaniu aku motocykl nie b?dzie ju? potrzebny. Od??czasz akumulator od prostownika, jak si? dobrze na?aduje, czyli lekki szum b?belk?w i wskazanie miernika oko?o 16V (nie wolno ?adowa? bardziej, bo to go mo?e zamordowa?). Nast?pnie sprawdzasz miernikiem po p?? godziny od od??czenia -powinno by? ju? oko?o 14,5V i po jaki? dw?ch, trzech godzinach kiedy to wskazanie powinno wynie?? nie mniej ni? 12,6V. Generalnie akumulator w dobrym stanie powinien trzyma? pr?d nie ni?szy ni? 12,5 V co najmniej przez tydzie?. Je?li w ci?gu doby zejdzie ni?ej, to d?ugo si? ju? na nim nie poje?dzi.
Wilson
VFR 800 FI
VFR 800 FI
- AGENTII
- pisarz
- Posty: 250
- Rejestracja: wt 15 lis 2005, 22:43
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
shoovfr750, A NAST?PNYM RAZEM TO NA PYCH NIE ODPALAJ TO NIE WSK-a hehehe
MANIEK OLSZTYN
www.extreme.olsztyn.pl
www.extreme.olsztyn.pl
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
inaczej sie nie da bez pr?du
a tak wog?le to mam za?o?ony regulator od cbry, podobno to samo ale chyba jednak nie bo na naladowanym aku takie same objawy mam, ?eby by?o ?mieszniej to kupilem zwalony miernik, po przytknieciu do klem pokazuje 15v i rosnie caly czas do 40v
zastanawiam sie tylko czy to regulator jest zwalony czy alternator, chyba bede musia? podjechac do jakiego? machera bo sie nie znam na tym.
a tak wog?le to mam za?o?ony regulator od cbry, podobno to samo ale chyba jednak nie bo na naladowanym aku takie same objawy mam, ?eby by?o ?mieszniej to kupilem zwalony miernik, po przytknieciu do klem pokazuje 15v i rosnie caly czas do 40v
zastanawiam sie tylko czy to regulator jest zwalony czy alternator, chyba bede musia? podjechac do jakiego? machera bo sie nie znam na tym.
- AGENTII
- pisarz
- Posty: 250
- Rejestracja: wt 15 lis 2005, 22:43
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
shoovfr750, koniecznie ?eby Ci sie instalacja nie zjara?a ..., a pech to naprawde
MANIEK OLSZTYN
www.extreme.olsztyn.pl
www.extreme.olsztyn.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości